Toon posts:

Virus bij MBR? heb alles al geprobeerd(denk ik)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik loop tegen het volgene probleem:
Ik heb de HD geformateerd. Nu wil ik win 98 SE instaleren
en dan komt de message:(van BIOS virus detect denk ik)
BootSector write !!
VIRUS: Continue (Y/N)?

Nu heb ik als ik fdisk /mbr dezelfde message en kan ik het kennelijk niet verwijderen want als ik dan gewoon Y invul en opnieuw boot heb ik dezelfde message..
verder heb ik F-Prot gedownload en werktook niet(hij vind nix..) iemand nog ideeen???

bvd

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 14:49
Op mijn oude 386 had ik ook zo iets... Kon je in je bios iets aanzetten dat virussen moest tegenhouden... Misschien heb jij daar ook last van?

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Heb je ook met fdisk al eens geprobeert om je partities te verwijderen en dan weer opnieuw aan te maken. Rebooten en formatteren die hap. Misschien ... :?

iig sux6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 22:35 schreef Sjeik het volgende:
Op mijn oude 386 had ik ook zo iets... Kon je in je bios iets aanzetten dat virussen moest tegenhouden... Misschien heb jij daar ook last van?
ik heb idd die optie zien staan en voor de zekerheid ff afgezet kijken of dat hielp niet dus..

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 14:49
Jammer

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Zoek even in je bios naar een optie die in het algemeen je boot sector beschermt. Die moet je even uitzetten, ik heb hezelfde probleem ook eens gehad.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

je kan ook killhd gebruiken, is een soort virus die kompleet heel de schijf leeg gooit als je het runt, wordt veel gebruikt bij verneukte harddisken.

als je het proggie wil hebben icq me ff of geef je mail dan stuur ik hem

laatste optie misschien :)
ik heb mijne zo ook gerepereert.

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

idd, ff uitzetten tijdens install.
Win9* zet tijdens instal een stukje bootloader in de MBR (en help daarmee bv. Lilo en 2k en XP bootloader omzeep)
Later gewoon weer aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 22:38 schreef Case het volgende:
Zoek even in je bios naar een optie die in het algemeen je boot sector beschermt. Die moet je even uitzetten, ik heb hezelfde probleem ook eens gehad.
heb hem gevonden en disabled.
maar als ik die nu uitzet wat schiet ik er verder mee op, wat moet ik dan nog om daadwerkelijk het virus te verwijderen?

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
Volgens mij komt dit gewoon, doordat windows98 wat op de bootsector wil schrijven. Die wil daar nl. de bootmanager voor windows98 neerzetten, anders kan hij natuurlijk niet opstarten. |:(
Kijk even of ie na de installatie nog steeds die melding geeft. Zoja, dan heb je idd te maken met een virus

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 22:47 schreef hardrocker het volgende:
Volgens mij komt dit gewoon, doordat windows98 wat op de bootsector wil schrijven. Die wil daar nl. de bootmanager voor windows98 neerzetten, anders kan hij natuurlijk niet opstarten. |:(
Kijk even of ie na de installatie nog steeds die melding geeft. Zoja, dan heb je idd te maken met een virus
krijg ook de melding bij fdisk /mbr dus ligt niet alleen aan windows..

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:46
natuurlijk, want dan schrijf je weer naar de bootsector. |:( Gewoon win ff installeren, en kijken of het daarna nog steeds is

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Verwijderd

Topicstarter
zal es proberen

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FF in je bios de virus detectie uitzetten |:(

talkin' is cheap, people follow like sheep

Verwijderd

Als je windows installeert moet je in je bios de virus detectie optie uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Dis echt dom dan, bedoel ik werk al 8 jaar met dos en windows (jaja ben nog opgegroeid met dos 5.0) maar hiervan nog nooit gehoord.. Nou ja weet ik het nu iig
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 22:53 schreef uroy het volgende:
FF in je bios de virus detectie uitzetten |:(
:X

Kweenie hoor maar dit is al besproken in dit topic >>> gevolg geen succes

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

En voor als het nog niet duidelijk was: er is dus *geen*, ik herhaal *geen* virus aanwezig, dit is volkomen normaal gedrag.

* odysseus wil ook zo'n functie om bios-writes tegen te gaan...heb een keer een complete bios-reset gehad na het draaien van een programma en het is ondertussen ook mogelijk om (als root) direct naar de bios te schrijven, dus wat bescherming kan geen kwaad...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
waren 2 soorten virus scan opties in de bios..
1tje stom genoeg over geslagen |:(

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 22:46 schreef turbop het volgende:

[..]

heb hem gevonden en disabled.
maar als ik die nu uitzet wat schiet ik er verder mee op, wat moet ik dan nog om daadwerkelijk het virus te verwijderen?
Je BIOS, or wathever, ziet het schrijven naar de bootsector als een virus-actie en dus wil die dit tegenhouden. Het is dus waarschijnlijk (hopelijk voor jou) geen virus.

edit:

hhmmm was/waren dus wel een virus(sen), anyway, je bent eruit en daar gaat het uiteindelijk om :)
Pagina: 1