Toon posts:

[QXpress]Afmeting probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor iemand een 'stoppertje' maken. Dat is een klein berichtje met de afmetingen van 52 mm breed en 20 mm hoog. Nu zegt QuarkXpress dat ik minimaal een afmeting vam 25,4 mm hoog moet nemen!

Help! :'( Hoe kan ik nu dat stoppertje maken? het moet 20 mm hoog zijn... Niet 25,4... :'(

Iemand? Misschien een QuarkExpress expert?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Afbeeldingslocatie: http://www.out.to/oli/image/in_the_kitchen/sciccors.jpg

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op woensdag 24 oktober 2001 22:23 schreef Makheloth het volgende:
Hoe?
Met een Afbeeldingslocatie: http://www.bink.be/Gereedschap/bovenlederschaar.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.duyvejonck.be/Graphics/Schaar.jpg

Nee, serieus: laat er 2 boven elkaar drukken, dan heb je 40 mm, is meer dan 22,5. (ik neem aan dat je hem in een oplage laat drukken, anders kun je net zo goed printen)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Jah mag ik nu een nuttige oplossing? Ik wil het graag zonder schaar, of IS er geen oplossing om de afmeting kleiner te krijgen in QuarkXpress zelf?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, serieus: laat er 2 boven elkaar drukken, dan heb je 40 mm, is meer dan 22,5. (ik neem aan dat je hem in een oplage laat drukken, anders kun je net zo goed printen)
Ow dat had ik niet gelezen :) Slome ISDN ook, ik ga het proberen thnx..

Andere oplossingen nog steed welkom

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
indesign kan het wel igg

ik dacht eerst even dat je teveel marges had opgegeven en dat quark er daarom over viel maar hij kan het gewoon domweg niet :D

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Quark zuigt. Maar ok, gewoon zorgen dat je even een 0.3 pt kadertje maakt op het juiste formaat en dan al dan niet kadertje laten staan.. de lokale kranten-friemel knipt het filmpje of de print wel op maat. Je kunt ook handmatig snijtekens tekenen (als kleur registratie kiezen) maar das alleen voor als je enorm weinig vertrouwen in de kranten-friemel hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Zorg dan wel dat je dat goed overlegt met de drukker en hem goed vertelt wat de bedoeling is, want je kunt er rustig vanuit gaan dat hij het anders gaat verneuken.

M.a.w., heb enorm weinig vertrouwen in de lokale kranten-friemel. :) Het lullige is namelijk dat op het moment dat jij er achter komt dat het verneukt is het al te laat is.

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 24 oktober 2001 23:27 schreef 2 het volgende:
M.a.w., heb enorm weinig vertrouwen in de lokale kranten-friemel. :) Het lullige is namelijk dat op het moment dat jij er achter komt dat het verneukt is het al te laat is.
Klopt, maar met 10,5 cm^2 kan niet al te veel mis gaan.. kun je ook niet al te veel in kwijt en het enige wat er dan nog kan gebeuren is het scheef plakken.. maar dat doen ze ook met IMers waar je 40.000 voor betaald..

• OzBoz

OzBoz

Schiet me nog wat te binnen.. toen ik in de studio zat zetten we weles op de hoekjes een heeeeeel klein stipje.. dus op de goede maat.. bij wijze van hint.. scheelde ook vaak het scheve plakken en echt storend zijn ze niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu gewoon gedaan op de MacOS.. Daar kan het wel, lekker vaag allemaal..

Vanaf nu alleen nog Quarken op de Mac.. Dan gaat alles goed..

Inderdaad, Quark is op sommige punten brak.. MAAR de meeste tijdschriften accepteren ALLEEN quarkxpress documents... Das zeker jammer anders zou ik gelijk op Pagemaker of een ander programma van Adobe overstappen, Adobe vind ik veel logischer in elkaar zitten namelijk..

Maar deze topic mg gesloten worden moddereters!
Pagina: 1