Toon posts:

[WinXP] Sitecom Wireless Home Network

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand dit al aan de praat gekregen? Zo ja, hoe?

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
De Wireless Home Network Kit werkt niet onder Windows XP. Het betreft hier dus versie 1.

Ik heb de Wireless Home Network Kit 2, die werkt wel zonder problemen op mijn Windows XP computers. Ik vind wel dat het bereik tegenvalt. De computers staan in rechte lijn een metertje of negen uit elkaar, weliswaar met een dikke muur ertussen, en ik haal net 1 streepje (van de 5) ontvangst, het minimum.

• RoccoS
Bij deze kom ik nog even terug op mijn vorige mail:

De Wireless Home Network Kit 2 werkt inmiddels erg slecht! De snelheid is vrijwel nul (ondanks dat de ontvangst redelijk is), van echte netwerkgebruik is geen sprake.

De draadloze USB netwerkadaptars zijn aangesloten op twee computers, welke ieder weer middels een netwerkbrug zijn gekoppeld aan een tweede netwerkkaart. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik krijg het niet lekker werkend, ondanks dat ik toch echt de juiste instellingen gebruik, zoals aangegeven in de zeer beknopte aanwijzingen die op de Sitecom site te vinden zijn.

Als iemand de kit wel goed werkend heeft, laat mij dan alsjeblieft weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:01
Op vrijdag 29 maart 2002 13:35 schreef RoccoS het volgende:
De draadloze USB netwerkadaptars
Hiervan gaan mijn haren al rechtoverend staan... >:)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

USB adapters met de juiste driver installeren.
Utilities installeren
werken met fixed IP voor de adapters
in de utility mode op ad-hoc zetten, kanalen op beide hetzelfde, ESSID hetzelfde zetten (bijvoorkeur ESSID hetzelfde als werkgroepnaam)

Paar opmerkingen voor XP:
In XP heb je in principe de sitecom utility niet nodig, want XP heeft een native utility (eigenschappen van het draadloze netwerk, tabblad 'draadloos'). Wanneer je liever de Sitecom Utility gebruikt wel de XP utility disablen (op eerder genoemde tabblad 'draadloos' de optie 'windows automatisch het draadloze netwerk laten configureren' uitvinken)

Zo werkt het zonder problemen

Verwijderd

Waar is die Wireless Networking Kit voor?

Ik heb zelf ook een draadloos setje (Breezenet FH), met een AP in mijn hub, en een PCMCIA kaart op de bank in de huiskamer.

Ik heb echter nog nooit met die kit gespeeld....

• RoccoS
Bedankt GroteNeger voor de tips, echter hij werkt er bij mij niet beter door. Ik heb de Sitecom Wireless Utility op beide computers uitgezet (ik gebruik XP) en verwijderd uit de Opstarten map van het Startmenu, compu's opnieuw opgestart maar nog steeds een zeer zeer trage verbinding. Ik heb inmiddels wel 3 à 4 streepjes ontvangst, dus dat moet in orde zijn.

Zou het kunnen liggen aan de netwerkbruggen die op beide computers aanwezig zijn? Ik gebruik IP's in de rage 10.0.0.xxx , is dat nog van belang?

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 12:57 schreef RoccoS het volgende:
Bedankt GroteNeger voor de tips, echter hij werkt er bij mij niet beter door. Ik heb de Sitecom Wireless Utility op beide computers uitgezet (ik gebruik XP) en verwijderd uit de Opstarten map van het Startmenu, compu's opnieuw opgestart maar nog steeds een zeer zeer trage verbinding. Ik heb inmiddels wel 3 à 4 streepjes ontvangst, dus dat moet in orde zijn.

Zou het kunnen liggen aan de netwerkbruggen die op beide computers aanwezig zijn? Ik gebruik IP's in de rage 10.0.0.xxx , is dat nog van belang?
Wat zijn de pingtijden?

Als die wel acceptabel zijn, weten we in ieder geval dat hardware en driver goed functioneren en het meer in OS gezocht moet worden

Verwijderd

Ik heb het denk ik gevonden....
Ik was het helemaal zat dus ik dacht ik gooi die zooi van sitecom er eens af en start overnieuw op. naar dit gedaan te hebben heb ik de PCMCIA kaart in de win xp laptop gepropt toen hij aan stond. windows kwam met de normalen msg dat hij nieuwe hardware had.
toen de driver die op de cd stonden van Win 2K geinstaleerd en de instellingen via windows er in gezet. het werkte in een keer zelfs naar 3 keer reboten!
wie weet bij jullie ook

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

vork3,

Bedankt voor je oplossing :)
Ik ga dit topic nog wel even sluiten - je hebt namelijk kans dat er mensen nog gaan reageren op de topic start, en dat zou zonde zijn, wel is het natuurlijk leuk dat er alsnog een topic met oplossing de archieven (search :P ) in verdwijnt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.