enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik hoop dat sommigen van jullie Tweakers hiermee ervaring hebben...
Ik zou graag voor de zaak een kassa-pc installeren en programmeren. Hierbij heb ik nodig:

-Barcodescanner
-Kassa
-PC
-Ticketprinter

Hierbij rijzen enkele vraagjes:

1) Ben ik het best met een barcodescanner via comport of
via keyboard?
2) Welk type kassa moet ik hebben?
3) Ticketprinter: com/parallel?
4) (Hoort hier niet thuis ik weet het maar toch: welke taal
gebruik ik het best?)

Dank :)

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 14:02

Trebbors

Failure is no option!

Op woensdag 24 oktober 2001 21:58 schreef Wezen het volgende:
Ik hoop dat sommigen van jullie Tweakers hiermee ervaring hebben...
Ik zou graag voor de zaak een kassa-pc installeren en programmeren. Hierbij heb ik nodig:

-Barcodescanner
-Kassa
-PC
-Ticketprinter

Hierbij rijzen enkele vraagjes:

1) Ben ik het best met een barcodescanner via comport of
via keyboard?
2) Welk type kassa moet ik hebben?
3) Ticketprinter: com/parallel?
4) (Hoort hier niet thuis ik weet het maar toch: welke taal
gebruik ik het best?)

Dank :)
1: Via keyboard (meest standaard)
2: Gewoon een kassa programma draaien op een PC (chek eens http://www.kassamatic.nl, dit is zo'n programma voor Ms-Dos of Windows)
3: Kan allebei.
4: Taal....???

Wil je meer info, mail me effe. Ik loop nu stage bij zo'n bedrijf wat kassa's installeert...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Kassamatic gebruiken wij ook op werk... Werkt erg prettig...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:05 schreef Moartn het volgende:
Kassamatic gebruiken wij ook op werk... Werkt erg prettig...
Mag ik vragen waar jij werkt?

• Coltrui
  • Niet online
Naja, ik heb een beetje ervaring met Delphi en VB, dus ik dacht...
Waarom doe ik het zelf niet? Ik heb al eens nagevraagd wat zo'n service kost en dat valt me toch tegen...
(En wij Belgen zeggen dan dat jullie Nederlanders gierig zijn :) )

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
In het fitnesscentrum waar ik altijd kom heeft de baas een vet programma geprogd in Visual Basic, inclusief barcode scanner voor de pasjes etc. De poortjes zijn op de pc aangesloten, hij heeft touchscreen, ga zo maar door, echt vet.

volgens mij www.ava-fit.nl

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:12 schreef Wezen het volgende:
Naja, ik heb een beetje ervaring met Delphi en VB, dus ik dacht...
Waarom doe ik het zelf niet? Ik heb al eens nagevraagd wat zo'n service kost en dat valt me toch tegen...
Daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn, die software is belachelijk duur (licensie) en dan de hardware nog...

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
Hier bestaan toch gewoon kant-en-klaar hardware oplossingen voor? Kijk eens bij Siemens Nixdorf en dan in het bijzonder naar de Beetle. In veel varianten leverbaar met allerlei accessoires. De software kun je kopen of zelf maken.

• Coltrui
  • Niet online
@Innercitynl-->Check je mail :)

• Coltrui
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 22:29 schreef MarcKonings het volgende:
Hier bestaan toch gewoon kant-en-klaar hardware oplossingen voor? Kijk eens bij Siemens Nixdorf en dan in het bijzonder naar de Beetle. In veel varianten leverbaar met allerlei accessoires. De software kun je kopen of zelf maken.
Idd, daarvan ben ik mij bewust. Maarrrrr..
Ik zou de software graag ZELF schrijven, daarom mijn vragen.
Ik zou bv. graag weten of de scanner het snelst gaat via het keyboard of via comport.

• markvt
  • Laatst online: 16:33

markvt

Peppi Cola

Jah de beetle, werkt lekker hebben we bij de A&P ook :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt
  • Laatst online: 16:33

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 24 oktober 2001 22:33 schreef Wezen het volgende:

[..]

Idd, daarvan ben ik mij bewust. Maarrrrr..
Ik zou de software graag ZELF schrijven, daarom mijn vragen.
Ik zou graag weten of bv. de scanner het snelst gaat via het keyboard of via comport.
Scanner parallel gaat sneller denk ik :?
serieel langzamer dan parralel.

VB zou je het gewoon in moeten kunnen coden als je wat rondzoekt op internet

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Coltrui
  • Niet online
Help me on this one...

Is dit een systeem dat de aankoop van een extra pc overbodig maakt? (Aan de specs te zien toch?)
En ik neem aan dat jij hier ervaring mee hebt dus ehh.. Prijs?

Verwijderd

basis qnx www.unitouch.nl

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Op woensdag 24 oktober 2001 22:37 schreef markvt het volgende:

[..]

Scanner parallel gaat sneller denk ik :?
serieel langzamer dan parralel.

VB zou je het gewoon in moeten kunnen coden als je wat rondzoekt op internet
Ik kan me vergissen maare de meeste scanners worden op de PS2 poort aangesloten, en op die kabel zit dan een splitter voor het toetsenbord.

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op woensdag 24 oktober 2001 22:54 schreef Wezen het volgende:

[..]

Help me on this one...

Is dit een systeem dat de aankoop van een extra pc overbodig maakt? (Aan de specs te zien toch?)
En ik neem aan dat jij hier ervaring mee hebt dus ehh.. Prijs?
Inderdaad. Het is - zoals ik al zei - een all-in-one hardware oplossing. De software kun je bijvoorbeeld kopen bij Unisoft (www.unisoft.nl) of zelf schrijven (API specs zijn opvraagbaar bij Siemens. Over de prijs durf ik helaas niks te zeggen.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

bij ons hebben ze veeeels te dure kassa's.
Pentium 266's 64Mb Touchscreentje erbij, scanner (zowel pen als pistool) via dubbelstekkertje aan PS/2. Ding heeft onwijs veel poorten, meerdere UTP/USB/Com poorten zijn niet van de lucht. Kosten 20.000 per stuk en zijn ook nog eens buggy as hell. Riva (anker) regelt het.. kut voor mekaar show. Maar zijn ook hackable als de pest, alleen ben nog blij met mijn baan en aangezien alles via PcAnyWhere gevolgt wordt doen we dat maar niet ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:38

Zjemm

...

zeg jazzper passop he ik zit ook bij anker. :)

opensecure.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

niks pas op.. weet je hoeveel gezeik we al hebben gehad!
En maar nieuwe harde schijven er in stouwen en al de 2e bak neerzetten bij ons...
Logboek houden we al niet eens meer bij. Alleen maar loze beloften en de interne communicatie bij Anker ga ik niet eens naar gissen, ik blijf het uitleggen. Het is dat ik niet 'authorized' ben om zelf aan het tweaken te slaan.. ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Zjemm

Zjemm

...

welke afdeling zit je?

opensecure.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik werk in een winkel waar jullie kassa's supplyen..

Verwijderd

Tip1: Neem in ieder geval een scanner die direct aan je toetsenbord gaat. Vooral wanneer je zelf een programma wilt schrijven erg handig dat de invoer dan gewoon vanaf de scanner direct naar het toetsenbord wordt vertaald.

• Zjemm

Zjemm

...

welke winkel is dat en waar?

als het volgens jou zulk bagger spul is wil ik wel eens weten wat je hebt draaien op die kassa en in welke winkel in welke plaats. dat ivm klachten service.

opensecure.nl

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op donderdag 01 november 2001 13:48 schreef Zjemm het volgende:
welke winkel is dat en waar?

als het volgens jou zulk bagger spul is wil ik wel eens weten wat je hebt draaien op die kassa en in welke winkel in welke plaats. dat ivm klachten service.
Hart voor de zaak om zelfs op GoT service te bieden :+

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zjemm, het is absoluut geen persoonlijke aanval naar jou, begijp me goed. Dat voor de duidelijkheid ;)

Anyway het is de welbekende slijter Mi(nder)Tra(mmelant).
We draaien NT4 meen ik met PowerStore/Till en zoals ik het een beetje aanzie zijn het allemaal database problemen waar hij op blijft hangen. Vooral einde dag als het electronisch journaal weer lekker vol is dan doen problemen zich voor.
Trouwens wel meestal relaxte collega's bij jou daar, want mijn baas laat mij altijd bellen omdat ik nogal van de tweakerij ben en het dus snap en hij niet, meestal vinden die gasten het aan jouw kant weer mooi dat ze eindelijk iemand hebben waarmee ze normaal over pc's kunnen ouwehoeren, want de gemiddelde slijter weet niet al te veel van pc's ;)

• Zjemm

Zjemm

...

geef me je postcode dan maar even meebee kan ik dan wat regelen?

opensecure.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Op donderdag 01 november 2001 14:40 schreef Zjemm het volgende:
geef me je postcode dan maar even meebee kan ik dan wat regelen?
nou... als jij access hebt tot wat er over ons bakkie bekent is ben ik wel benieuwd wat er via de onofficiele weg kan gebeuren want dan hoeven we ons niet te houden aan het bedrijf 1 belt bedrijf 2 oh wat zijn we netjes in de omgang protocol echter duurt lang prototcol ;)

9712NG

Spanx alvast!

• Zjemm

Zjemm

...

ik ken hier namelijk psies de mense die je aan de lijn moet hebben voor probleempjes en dergelijke

opensecure.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik weet volgens mij wel waar de kink zit, heeft een van je collega's me een keer off topic ;) uit gelegd. Was het niet zo dat het te maken heeft dat het in engeland ontwikkeld is en dan geport wordt op een winkel? In ieder geval dat bij wijze van het trajec van programmeurs naar de werkvloer te lang is? Het programma is wel retekrachtig voor wie de ins en outs kent (en dat zijn niet de standaard slijters ;) )
Ik ben er wel happy mee maar waar ik me dan weer aan erger als it-er is dat ik weet dat er nog veeeeeeeeeeeeeeel meer uit te halen valt en oh ja.. het koppelen van databases tussen werkvloer, HQ, en weet ik veel wat is ook vaag. Belt Mitra HQ of we nog iets op willen sturen... Duh.. ze kunnen toch pc anywheren.. nee dat is dan weer niet gekoppeld.. Whatever ;)

oh dat weet jij ook vast wel, we hadden het er laatst over; zou het in theorie (lees theorie) nogmaals, theorie mogelijk zijn tegen een ander filiaal te gamen?

• Zjemm

Zjemm

...

wat denk je zelf?

je bent toch it-er?

opensecure.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zou vast wel mogelijk zijn, ik weet niet wat de infrastructuur is.. Gok wat routertjes etc..

maar daar gaat het niet over,
ben net nog even langs geweest bij de zaak en even het logboek bekeken
o.a. codes 482, 440/28 etc..
er zit trouwens maar 64Mb in wat ik vrij weinig vind want de andere filialen hebben 128 en dat is al weinig, als jullie bij ons inloggen kunnen we amper doorgaan met normale activiteiten. Meer weten? Bedragen verdwijnen; Op rekening is einde dag foetsie (nee dat doen we niet zelf ;) ) en meer van dat soort dingen.. Ik weet het niet.
Oh ja, groeten aan Fer(r/d?)y en Andries van mijn baas!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

dicht, op verzoek

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.