aan zijn computer gaat sleutelen, ik weet (+-) alles wat er in me systeem zit alleen... zal dit me eerste keer zijn en ben ik bang dat ik em zal mollen..
hints/tips?? plz..
Zorg dat je niet statisch geladen bent! (kans is groot dat je het nu bent
)
En ontlaadt je eerst door een verwarming aan te raken of het ijzer van de kast zelf DUS NIET DE HARDWARE!
Dan kan je aan de slag..
En ontlaadt je eerst door een verwarming aan te raken of het ijzer van de kast zelf DUS NIET DE HARDWARE!
Dan kan je aan de slag..
ehrm.. tja, et is de bedoeling dat ik iets kaput's vind.. me computer loopt alsmaar vast en ik moet et toch (proberen) te fixen (niet dat ik denk dat et lukt, ik heb geen idee wat et verschil is tussen kaput en nog heel (tenzij er een barst ofzo in zit maar daar heb ik (hoogstwaarschijlijk) geen last van)
Vastlopen los je meestal niet met schroevendraaiers op. Wat heb je in de software allemaal geprobeerd?
Enige wat je met schroeven op kunt lossen is dat je twee kaartjes die ruzie maken (IRQ conflictje) wat verder uit elkaar zet.
Enige wat je met schroeven op kunt lossen is dat je twee kaartjes die ruzie maken (IRQ conflictje) wat verder uit elkaar zet.
ieeeepppppp :P
Titel iets duidelijker gemaakt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Het is in het engels maar dat moet niet uitmaken denk ik. Dit is een onderdeel uit A+ Core tech. neem niet alles heel hoog op maar er staan zeker dingen in die wel erg van belang zijn.
Suc6.
PC Disassembly/Assembly
Before disassembling a computer, always:
Backup everything important
Have a clean workspace with all the necessary tools and equipment
Take ESD precautions
Document everything
Power off all devices and disconnect them from the mains power supply
Take your time
Typical Disassembly:
Detach keyboard and mouse from back of computer
Detach monitor
Detach serial and parallel devices
Detach network cables, speaker cables, joystick, modem phone line...
Detach power cable
Remove system case lid
Detach internal power cables from storage devices
Remove hard drive and other storage devices
Remove interface cards
Remove power cables from system board (removing PSU is not part of the disassembly)
Remove CPU
Remove RAM
Remove all cables from system board
Remove screws/clips holding system board in place
Remove system board (if replacing system board; otherwise it is not necessary for disassembly)
Reassembly
Reassembly in the reverse order, noting:
Proper cable orientation (and all cables are re-connected)
CPU orientation (pin 1)
Jumper settings
System board is well-secured in place
Everything you documented as you went along is back in its place.
Suc6.
PC Disassembly/Assembly
Before disassembling a computer, always:
Backup everything important
Have a clean workspace with all the necessary tools and equipment
Take ESD precautions
Document everything
Power off all devices and disconnect them from the mains power supply
Take your time
Typical Disassembly:
Detach keyboard and mouse from back of computer
Detach monitor
Detach serial and parallel devices
Detach network cables, speaker cables, joystick, modem phone line...
Detach power cable
Remove system case lid
Detach internal power cables from storage devices
Remove hard drive and other storage devices
Remove interface cards
Remove power cables from system board (removing PSU is not part of the disassembly)
Remove CPU
Remove RAM
Remove all cables from system board
Remove screws/clips holding system board in place
Remove system board (if replacing system board; otherwise it is not necessary for disassembly)
Reassembly
Reassembly in the reverse order, noting:
Proper cable orientation (and all cables are re-connected)
CPU orientation (pin 1)
Jumper settings
System board is well-secured in place
Everything you documented as you went along is back in its place.
Thnx enne...:
wat moet ik dan?? pc geformatteerd, schijfcontrole, alles heb ik gedaan, nix werkt... kan et dan niet aan een verrot geheugen liggen?? (check anders ff et topic: ik ben n00b, hoe ziet een...) is trouwens alweer gelocked maarja, dat heb ik aaaallemaal geprobeerd...
Op woensdag 24 oktober 2001 21:56 schreef VROEM! het volgende:
Vastlopen los je meestal niet met schroevendraaiers op. Wat heb je in de software allemaal geprobeerd?
Ik ben toch nog van mening dat een antistatich-armbandje van 17,50 (@localelectronicaboer) het beter doet dan de door jouw genoemde manier. Antistatische-armbandjes geleiden ook de stroom weg naar de randaarde, die je opwekt tydens je werkzaamheden. Ik weet dat ik 1 van de zeer weinige gebruikers ben op GoT die er daadwerkelijk 1 gebruikt.Op woensdag 24 oktober 2001 21:37 schreef Insanepeanut het volgende:
Zorg dat je niet statisch geladen bent! (kans is groot dat je het nu bent)
Dan kan je aan de slag..
20*350ZO45°
Verwijderd
Voor ik aan de kast zou gaan sleutelen zou ik eerst eens ff gaan kijken of je geen conflicten hebt zoals geluidskaarten en dergelijke als je er geen verstand van hebt en ook niemand weet die er verstand van heeft zou ik toch ff met die bak terug naar de winkel gaan waar je m gekocht hebt.
je kunt snel veel stuk maken in zo'n comp. (wijsheid door ervaring)
je kunt snel veel stuk maken in zo'n comp. (wijsheid door ervaring)
Antistatische maatregelen? wasda? Ik sleutel altijd het liefst met een wollen trui aan mijn PC 
Eerlijk gezegd nog nooit wat van gemerkt. Je kunt pech hebben natuurlijk. Voorzorgsmaatregelen die ik neem is nooit de stroom op de ATX voeding laten staan (nogal logisch als ie open is)
Eerlijk gezegd nog nooit wat van gemerkt. Je kunt pech hebben natuurlijk. Voorzorgsmaatregelen die ik neem is nooit de stroom op de ATX voeding laten staan (nogal logisch als ie open is)
Je moet vooral op een laminaatvloer met een plactic stoeltje dan gaan zitten werken.Op woensdag 24 oktober 2001 23:59 schreef _JGC_ het volgende:
Antistatische maatregelen? wasda? Ik sleutel altijd het liefst met een wollen trui aan mijn PC
Maar, het lijkt me vreemd dat je hardware oorzaak is van ellende. Is je bakje overklokt? Hoe heet wordt ie. Heeft Sisoft Sandra misschien handige tips over je CPU of geheugen benchmarks?
Geheugen wat ineens kapotgaat lijkt me stug...
Succes ermee!
Pagina: 1