[VB] Backdoor-BS virus na compile ??

Pagina: 1
Acties:

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik heb vandaag thuis aan een progsel zitten werken, 's middags meuk ff naar de zaak gemailed....collega belt later op...virus !!

Hij kreeg met McAfee 4.5 de melding dat mijn .EXE het 'Backdoor-BS' trojan met zich mee droeg :?
Zijn virusdefinities zijn van ergens in september |:(
Thuis heb ik hier Norton AV 2002 met virusdefinities van 17/10 en hier blijkt ie gewoon schoon...

M'n collega heeft daarna zelf op een andere PC het spulletje ff gecompiled, en ja hoor...weer een trojan :?

Hoe kan dit ? foutje van McAfee ofzo...

Verwijderd

Een virusscanner herkent een virus aan zijn 'signature' , zeg maar een soort van voetafdruk. Als een scanner zo'n ding in een programma aantreft, geeft ie een melding en is het waarschijnlijk ook nog eens terecht. Maar het kan ook dat er in jouw programma toevallig ook zo'n voetafdruk zit,terwijl het helemaal geen virus is. Nix om je druk over te maken dus :) Het is altijd verstandig de laatste virusdefinities te hebben, en in dit geval geloof ik Norton eerder dan McAfee. In VB zit iniedergeval geen virus :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar dan zou hij bij hem ook moeten aangeven dat er een virus in zit?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Inderdaad, ik installeerde een keer Visual Studio op een pc, en toen ging de virus scanner ook over de zeik bij het standaard MS winsock componentje. Hij zag daar inderdaad een backdoor in, mischien gebruik je winsock in je programma? Dan kan mcaffee idd wel eens over de zeik gaan...

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45
Op woensdag 24 oktober 2001 21:45 schreef KoenM het volgende:
Inderdaad, ik installeerde een keer Visual Studio op een pc, en toen ging de virus scanner ook over de zeik bij het standaard MS winsock componentje. Hij zag daar inderdaad een backdoor in, mischien gebruik je winsock in je programma? Dan kan mcaffee idd wel eens over de zeik gaan...
Nee er zit geen Winsock compent in, gewoon standaard projectje met alleen een MSComm componentje erbij.

* Narf gebruikt btw WINXP + VB6 + SP5 thuis en op de zaak hetzelfde met WIN2000 Prof

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Kan het niet zijn dat de scanner checkt of belangrijke bestanden worden aangeroepen / aangepast.
Kan nl zijn dat je bij bep componenten die je zeg maar gebruikt runtime zo'n check opzit.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1