[VBA]Excel via een LAN

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:43

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil het volgende:

Er zijn 2 pc's via een LAN met elkaar verbonden, beide draaien Excel. Nu wil ik dat de waarde die ik in een input box zet, bij de andere computer in cel A1 komt te staan.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?? Het liefst met voorbeeld code.

Bedankt.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Niemand??

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

SA?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Nee geen SA, omdat het niet gewoon met Excel wil. (volgends mij, als je het beter weet...) Het moet wellicht kunnen met een macro/VB code. Kortom Programming.

Maar als er al iemand is die weet hoe dit moet, moet hij het zeggen. En als er iemand is die weet dat het niet kan, moet hij dta ook zeggen....

edit: typo

Verwijderd

In één of 2 bestanden? Dat bestand (die bestanden) moet(en) uiteraard op een share staan en gedeeld worden (excel). Een waarde in een geopend bestand schrijven is goed te doen. Dan dus gewoon beide bestanden openen, en als cel veranderd vba laten zorgen dat de cel in de andere wordt veranderd. Dat tweede bestand moet gewoon regelmatig gerefeshed worden. Weet niet of dat kan.

En wellicht staat wat mooier dan welligt.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 23:13 schreef FizGig het volgende:
In één of 2 bestanden? Dat bestand (die bestanden) moet(en) uiteraard op een share staan en gedeeld worden (excel). Een waarde in een geopend bestand schrijven is goed te doen. Dan dus gewoon beide bestanden openen, en als cel veranderd vba laten zorgen dat de cel in de andere wordt veranderd. Dat tweede bestand moet gewoon regelmatig gerefeshed worden. Weet niet of dat kan.

En wellicht staat wat mooier dan welligt.
Die manier die jij beschrijft werkt, want mijn huidige applicatie maakt al gebruik van die principe van bestanden schrijven en lezen.

Maar eigelijk wil ik het niet met bestanden doen, maar meer doormiddel van het sturen van data. Ik weet niet hoe zo iets heet. Maar in ieder geval niet met een bestand.

Heb je een idee?

Pagina: 1