slecht videokaartje of slechte monitor?

Pagina: 1
Acties:

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tja mensen,

Ik heb een Geforce2MX200 32mb :( en een Iiyama TXA3834MT 15" TFT scherm :P
Het probleem is nu zo: als ik in het donker een spelleke speel op mijn pceke dan is het scherm overbelicht. Als ik dan in het donker naar mijn desktop (felle kleuren) ga dan is alles in orde.
Geeft mijn videokaart de kleuren te licht door of is de backlight te hard :?

P.S. ik heb reeds de auto-adjust en auto-install functie geprobeerd. Ik heb dus gewoon een licht scherm bij donkere beelden, zelfs wanneer de helderheid op minimaal staat.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

heb je het al met de gammacorrectie van het spel geprobeerd? bij sommige spellen kan dat nog wel eens helpen!

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb dit probleem ook wanneer ik een Divx aan het afspelen ben. Zeer irritant. :( :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Brightness van je beeldscherm naar beneden schroeven??? :?

• Chevy454
  • Niet online
Heb ik reeds gedaan. Help niet.
Volgens mij is de backlight te hard :(

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dat heb ik nooit, dus het is je monitor (waarscheinlijk)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 12:45 schreef Hielkej het volgende:
dat heb ik nooit, dus het is je monitor (waarscheinlijk)
Kan net zo goed de videodriver zijn.

2 Chevy: Welke versie drivers gebruik je?

• Chevy454
  • Niet online
goeie vraag...

de laatste van Iiyama en ik heb juist de laatste drivers van nvidia voor mijn Geforce2MX gedownload. Straks ff installeren, mijn pc is nu ff bezig.

• Chevy454
  • Niet online
Heb ook net de drivers van mijn videokaart gedownload.
Het is een Enmic HIS GeForce2MX200 32Mb met TV-out.

• Chevy454
  • Niet online
Ik heb dus net de drivers van de monitor en van de videokaart geupdate. Nog steeds een te licht beeld. Dingen die zwart horen te zijn zijn te grijs. Ik heb em ook ff aan een andere pc gehangen, het probleem bleef.
Ik denk dus dat de backlight te hard is. Ik ga morgen of anders maandag ff naar Iiyama bellen. Alle tips blijven welkom.

Verwijderd

ik heb ff je topictitel aangepast, stond een niet zo vriendlijk woord in :)

• Chevy454
  • Niet online
Op donderdag 25 oktober 2001 21:13 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
ik heb ff je topictitel aangepast, stond een niet zo vriendlijk woord in :)
ik zal er de volgende keer aan denken

Pagina: 1