Toon posts:

Zijn er ook goedkope(misschien oude) mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zoek dus een mobo voor een server waar mee ik cd'tjes wil gaan branden met een lite-on 24x fikker. Nou is he probleempje dat als ik een server'tje maak dat ik als snel een te traag systeem heb vooral door de HD.
Nou had ik dus iets zeer tofs bedacht waardoor ik zekers te weten never nooit niet een biffer under run krijg. Ik maak gewoon een schijf op het intern geheugen(wat nu toch geen ene drol kost). Nou dus nu ben ik op zoek naar een goedkoop systeempie maar dat moet wel 1gb aan geheugen ondersteuen heheh.
Weet iemand zo'n mobo? Misschien andere opmerkingen, post ze maar ik sta totaal open voor jullie reacties *D

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gnagna, leuk idee >:)

Denk dat je het best een kans maakt met een oude BX. Die ondersteunen tem 1GB (maar kunnen best kieskeurig zijn met grote DIMMs- zorg ervoor dat je eentje neemt met 4 DIMM sloten en alleen 256MB DIMMs gebruikt).

Sys idee:
BX mobo
Celly Mendocino (300-500MHz ofzo, doet er niet zoveel toe (P100 doet het ook best), evt met Slocket
Die GB RAM
Een of andere ATA33 HDD (toch alleen nodig om te booten)
Goedkoopste VGA die je kunt vinden
Een brander

Mobo heb je al voor een prikje op een beurs (nieuw) of in V&A (zorg alleen voor die 4 DIMM sloten!)- denk niet meer dan 150,-
Celly rond de 100,-
GB RAM in 256MB coupures ;) 4x55=220,-
Brander: 300,- ofzo, afhankelijk van snelheid.

Totaal dus 800,- ofzo.

Qua mobo... ASUS P2B-F of P3B-F, CUBX, ABIT BX6 (al dan niet -2) etcetcetc.

Of kun je gewoon voor een VIA ApolloPro gaan- iets langzamer, maar kan nog meer RAM op (minder last van RAM compatibility issues)- dan is 3 DIMM sloten al genoeg. Namen noemen overbodig- gewoon iets met ApolloPro (694) chipset.

Oslik blyat! Oslik!