limiet [baas boven baas] --> Almacht

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
in woorden weergegeven:

de baas boven baas boven baas........etc. etc.. totdat je de ultieme baas hebt... die is Almachtig?

of is Almacht iets dat gewoon NIET bestaat? Almacht houdt in dat jouw wil wet is en dit niet teruggedraaid kan worden door wie/wat dan ook op welk tijdstip waar dan ook. Het impliceert dus ook eeuwigheid, denk ik.

Wie kan me helpen met het uitdiepen van de betekenis van Almacht?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Daar had ik het laatst over in een of andere thread - uhm - ik geloof die van Hemel vs. Hel.

Zoek maar even op 'almacht'.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

ummm ik kan je verhaal niet echt in een context zetten, maar als je kijkt naar b.v. het amerikaanse politieke systeem heb je een soort loopback situatsie.
de president heeft almacht maar als hij overboard gaat zijn er altijd nog mensen die hem op de vingers kunnen meppen.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:23

Termy

valt er nog wat te fragge?

als hij overboard gaat? wat houdt dat in, een atoom oorlog? zou wel moeten want als goed amerikaan heeft de president altijd gelijk en je moet hem met je hand op je hart volgens als hij dat blaft, eh zegt. dus duurt het wel even tot hij "overboard" gaat in hun ogen.. dat blijkt ook wel uit de huidige buiten-vs reacties.

btw, hij heeft toch veel minder toestemmingen meer nodig als de vs in een oorlog zit? de senaat (of zoiets) heeft dan minder tot geen invloed meer.... hoorde ik op het journaal wat dagen na 11 september.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Mensen, volgens mij gaat het hier over 'Almacht' al theologisch begrip, niet als politiek begrip. :)

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 22:08 schreef Lord Daemon het volgende:
Mensen, volgens mij gaat het hier over 'Almacht' al theologisch begrip, niet als politiek begrip. :)
Nou... ja... theologisch... dat wil ik eigenlijk vermijden omdat ik vanuit een andere hoek naar almacht wil kijken.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 22:54 schreef Lordy79 het volgende:

Nou... ja... theologisch... dat wil ik eigenlijk vermijden omdat ik vanuit een andere hoek naar almacht wil kijken.
Zolang iemand's macht niet boven de macht van de totale rest uit stijgt is er altijd wat tegen te doen door -als de rest- alle krachten te bundelen.

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 22:57 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Zolang iemand's macht niet boven de macht van de totale rest uit stijgt is er altijd wat tegen te doen door -als de rest- alle krachten te bundelen.
Hmzja, uiteraard. Maar stel dat de macht van die ene >50% is, dan zou ie sterker zijn dan 'de rest'.

Maar eigenlijk weet ik ook niet meer waarom ik deze draad begon :P Ik weet de oorzaak nog wel, maar ik weet niet meer waarover ik toen aan het nadenken was... Ik moet denk ik iets langer nadenken voordat ik een draadje open OF ik moet mezelf iets meer tijd gunnen om mezelf ZO te verwoorden dat ik het 2 uur later zelf nog begrijp.. (8>

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 22:40
Afgelopen weekend zijn nog wat gedachtenwisselingen geweest over almacht. Ergens in de 'iedereen naar de hel' - draad.

Of is dat weer een ander soort almacht dan jij bedoelt?

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Topicstarter
Ik vond een overvolle kelk, aan welks bitter-zoete drank ik nu mijn dorst laaf. Maar eens zal ook deze kelk op houden over te vloeien. Wat dan? Welaan, op naar de volgende kelk! Waartoe dit alles? Om ook zelf eens - kelk te worden.
Geheel offtopic.
Ik vind 't een geweldige sig...

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op woensdag 24 oktober 2001 23:45 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Geheel offtopic.
Ik vind 't een geweldige sig...
Dank je. :)

En nu niet meer offtopic gaan in je eigen draad he ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Almacht...
Als God almachtig is, kan hij dan zo'n zware steen maken dat hij 'm niet meer op kan tillen?
Maar een 'almachtig' iemand als een president kan altijd doodgeschoten worden door elke willekeurige lomperik met een gun.

Siditamentis astuentis pactum.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Varienaja schreef:
Als God almachtig is, kan hij dan zo'n zware steen maken dat hij 'm niet meer op kan tillen?
Het sluitende bewijs dat een almachtig wezen niet kan bestaan, domweg omdat de 'almachtig' onmogelijk is.
Kan een almachtig wezen iets maken dat hij zelf niet meer kan vernietigen. De programmeur God die geen escape routine in het programma 'universum' heeft ingebouwd...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 08:58 schreef Fused het volgende:

[..]

Het sluitende bewijs dat een almachtig wezen niet kan bestaan, domweg omdat de 'almachtig' onmogelijk is.
Kan een almachtig wezen iets maken dat hij zelf niet meer kan vernietigen. De programmeur God die geen escape routine in het programma 'universum' heeft ingebouwd...
Iets wat almachtig is kan alles beginnen en eindigen lijkt mij! Anders is hij niet meer almachtig!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 09:22 schreef The_Messenger het volgende:

[..]

Iets wat almachtig is kan alles beginnen en eindigen lijkt mij! Anders is hij niet meer almachtig!
God heeft ook M$ geschapen dus zal wel ctrl alt del zijn

• Termy
  • Laatst online: 00:23

Termy

valt er nog wat te fragge?

roflmao :)

je blijft dat dillema houden, als ie almachtig is kan hij iets maken wat ook hij niet kan optillen, maar als dat zo is hij niet almachtig, maar dat is ie wel want hij kan het maken, maar..... waaaaaaaaaaa, een echt dil-le-ma dus :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 09:23 schreef Virtual-nobody het volgende:

[..]

God heeft ook M$ geschapen dus zal wel ctrl alt del zijn
Volgens mij is windows het werk van de duivel! Straks als iedereen afhankelijk is van WIndows, dan laat satan alle pc's met Windows crashen, waardoor zijn doel bereikt is, en rustig achterover leunt in z'n stoel ! >:)

Gevolg: Het grootste gedeelte van de maatschappij in paniek zodat de wereld-economie inelkaar stort! Er zal een totale oorlog onstaan die de gehele mensheid zal uitroeien...

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Op donderdag 25 oktober 2001 10:38 schreef Termy het volgende:
roflmao :)

je blijft dat dillema houden, als ie almachtig is kan hij iets maken wat ook hij niet kan optillen, maar als dat zo is hij niet almachtig, maar dat is ie wel want hij kan het maken, maar..... waaaaaaaaaaa, een echt dil-le-ma dus :)
Ik had dat van die steen ook al gezegd op iedereen gaat naar de hel, maar toen vonden de christenen dat almacht ook nut moest hebben ofzo, dus dat god toch almachtig is. :?

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 10:43 schreef The_Messenger het volgende:

[..]

Volgens mij is windows het werk van de duivel! Straks als iedereen afhankelijk is van WIndows, dan laat satan alle pc's met Windows crashen, waardoor zijn doel bereikt is, en rustig achterover leunt in z'n stoel ! >:)

Gevolg: Het grootste gedeelte van de maatschappij in paniek zodat de wereld-economie inelkaar stort! Er zal een totale oorlog onstaan die de gehele mensheid zal uitroeien...
God = duivel

Verwijderd

Als er iemand almachtig zou zijn houdt dat ook in dat personen die onder hem/haar zouden vallen ook alles zouden moeten aanemen van diegene die almachtig is of ze nou willen of niet.
Onmogelijk een mens is een individu met een eigen mening en eigen opvattingen en kan in principe doen wat hij wil. Dit houd dus in dat er altijd wel iemand is die gezag ondermijnt en z'n eigen weg gaat. Almacht gaat voor diegene dus niet op, voor niemand denk ik.!!!!!!!!!!

Verwijderd

de film "scarface" gaat hier over, echt goede film btw.. gaat over een gast die iedereen vermoord die boven hem staat.. maar ik kzal niet te veel verklappen :)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Er zijn al zooooveel threads over dit onderwerp, ga maar in 1 van die threads posten.. Telkens voor elk details van dezelfde discussie een nieuwe thread openen is weinig zinvol.

slotje dus

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.