In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Zoek maar even op 'almacht'.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
de president heeft almacht maar als hij overboard gaat zijn er altijd nog mensen die hem op de vingers kunnen meppen.
btw, hij heeft toch veel minder toestemmingen meer nodig als de vs in een oorlog zit? de senaat (of zoiets) heeft dan minder tot geen invloed meer.... hoorde ik op het journaal wat dagen na 11 september.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Nou... ja... theologisch... dat wil ik eigenlijk vermijden omdat ik vanuit een andere hoek naar almacht wil kijken.Op woensdag 24 oktober 2001 22:08 schreef Lord Daemon het volgende:
Mensen, volgens mij gaat het hier over 'Almacht' al theologisch begrip, niet als politiek begrip.
Verwijderd
Zolang iemand's macht niet boven de macht van de totale rest uit stijgt is er altijd wat tegen te doen door -als de rest- alle krachten te bundelen.Op woensdag 24 oktober 2001 22:54 schreef Lordy79 het volgende:
Nou... ja... theologisch... dat wil ik eigenlijk vermijden omdat ik vanuit een andere hoek naar almacht wil kijken.
Hmzja, uiteraard. Maar stel dat de macht van die ene >50% is, dan zou ie sterker zijn dan 'de rest'.Op woensdag 24 oktober 2001 22:57 schreef Cheatah het volgende:
[..]
Zolang iemand's macht niet boven de macht van de totale rest uit stijgt is er altijd wat tegen te doen door -als de rest- alle krachten te bundelen.
Maar eigenlijk weet ik ook niet meer waarom ik deze draad begon
Of is dat weer een ander soort almacht dan jij bedoelt?
Geheel offtopic.Ik vond een overvolle kelk, aan welks bitter-zoete drank ik nu mijn dorst laaf. Maar eens zal ook deze kelk op houden over te vloeien. Wat dan? Welaan, op naar de volgende kelk! Waartoe dit alles? Om ook zelf eens - kelk te worden.
Ik vind 't een geweldige sig...
Dank je.Op woensdag 24 oktober 2001 23:45 schreef Lordy79 het volgende:
[..]
Geheel offtopic.
Ik vind 't een geweldige sig...
En nu niet meer offtopic gaan in je eigen draad he
Maar een 'almachtig' iemand als een president kan altijd doodgeschoten worden door elke willekeurige lomperik met een gun.Als God almachtig is, kan hij dan zo'n zware steen maken dat hij 'm niet meer op kan tillen?
Siditamentis astuentis pactum.
Het sluitende bewijs dat een almachtig wezen niet kan bestaan, domweg omdat de 'almachtig' onmogelijk is.Varienaja schreef:
Als God almachtig is, kan hij dan zo'n zware steen maken dat hij 'm niet meer op kan tillen?
Kan een almachtig wezen iets maken dat hij zelf niet meer kan vernietigen. De programmeur God die geen escape routine in het programma 'universum' heeft ingebouwd...
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
Iets wat almachtig is kan alles beginnen en eindigen lijkt mij! Anders is hij niet meer almachtig!Op donderdag 25 oktober 2001 08:58 schreef Fused het volgende:
[..]
Het sluitende bewijs dat een almachtig wezen niet kan bestaan, domweg omdat de 'almachtig' onmogelijk is.
Kan een almachtig wezen iets maken dat hij zelf niet meer kan vernietigen. De programmeur God die geen escape routine in het programma 'universum' heeft ingebouwd...
Verwijderd
God heeft ook M$ geschapen dus zal wel ctrl alt del zijnOp donderdag 25 oktober 2001 09:22 schreef The_Messenger het volgende:
[..]
Iets wat almachtig is kan alles beginnen en eindigen lijkt mij! Anders is hij niet meer almachtig!
je blijft dat dillema houden, als ie almachtig is kan hij iets maken wat ook hij niet kan optillen, maar als dat zo is hij niet almachtig, maar dat is ie wel want hij kan het maken, maar..... waaaaaaaaaaa, een echt dil-le-ma dus
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Volgens mij is windows het werk van de duivel! Straks als iedereen afhankelijk is van WIndows, dan laat satan alle pc's met Windows crashen, waardoor zijn doel bereikt is, en rustig achterover leunt in z'n stoel !Op donderdag 25 oktober 2001 09:23 schreef Virtual-nobody het volgende:
[..]
God heeft ook M$ geschapen dus zal wel ctrl alt del zijn
Gevolg: Het grootste gedeelte van de maatschappij in paniek zodat de wereld-economie inelkaar stort! Er zal een totale oorlog onstaan die de gehele mensheid zal uitroeien...
Ik had dat van die steen ook al gezegd op iedereen gaat naar de hel, maar toen vonden de christenen dat almacht ook nut moest hebben ofzo, dus dat god toch almachtig is.Op donderdag 25 oktober 2001 10:38 schreef Termy het volgende:
roflmao
je blijft dat dillema houden, als ie almachtig is kan hij iets maken wat ook hij niet kan optillen, maar als dat zo is hij niet almachtig, maar dat is ie wel want hij kan het maken, maar..... waaaaaaaaaaa, een echt dil-le-ma dus
Iedereen is speciaal, behalve ik.
Verwijderd
God = duivelOp donderdag 25 oktober 2001 10:43 schreef The_Messenger het volgende:
[..]
Volgens mij is windows het werk van de duivel! Straks als iedereen afhankelijk is van WIndows, dan laat satan alle pc's met Windows crashen, waardoor zijn doel bereikt is, en rustig achterover leunt in z'n stoel !
Gevolg: Het grootste gedeelte van de maatschappij in paniek zodat de wereld-economie inelkaar stort! Er zal een totale oorlog onstaan die de gehele mensheid zal uitroeien...
Verwijderd
Onmogelijk een mens is een individu met een eigen mening en eigen opvattingen en kan in principe doen wat hij wil. Dit houd dus in dat er altijd wel iemand is die gezag ondermijnt en z'n eigen weg gaat. Almacht gaat voor diegene dus niet op, voor niemand denk ik.!!!!!!!!!!
Verwijderd
slotje dus
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Dit topic is gesloten.
![]()