Toon posts:

Celeron 2 1ghz socket 370 op niet geschikt mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb een slot 1chaintech 6btm bx moederbord.
Ik heb er nu een pentium ][ 266 mhz oplopen. Ik heb ook al een bios update er over heen gehaald. Nu is mijn vrag ik wil op de hcc dagen dan zo'n celeron kopen maar zal deze wel correct werken op mijn mobo met een converter??

BVD

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

1ghz lijkt mij beetje ver gezocht verders zou ik zeggen kijk op de site van chaintech...
oftewel

UTFS
RTFM
edit:

Niet lullig bedoelt maar lijkt mij dat het eerst wat je doet is ff kijken wat de fabrikant zegt hierover...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als die Bios een 1 Ghz Celly ondersteunt moet dat kunnen ja. Als dat niet het geval is, is d'r maar een kleine kans dat ie werkt.

|Specs|

Verwijderd

het kan nooit

Verwijderd

Topicstarter
http://www.chaintech.com.tw/question/PII_CPU.htm

hier staat dat mijn mobo maximaal een pentium 3 850 aankan zou het dan echt niet hoger willen of komt het dat deze site verouderd is. En er staat ok dat ie geen fcpga ondersteund staat ook in mijn boekje maar ondersteund hij dan ook geen converters?

Verwijderd

Als je mobo Coppermines ondersteund, watie ook doet als er een PIII850 op kan, dan is er geen enkel probleem.

Die Celly's zijn namelijk multiplier locked. Dit wil zeggen dat de processor toch wel de multiplier loop waaroptie gelocked is. Bij een Celly 1000 is dat een multiplier van 10, met een bus van 100 looptie gewoon 1000MHz. Ookal stel je de multiplier in je bios op 4 :)

Heb hier zelf ook een slotket met een Celly766 lopen op een multiplier van 11 terwijl de bios niet meer aan kan dan PIII800 met een multiplier van 8 volgens de laatste bios upgrade. (ondersteund niet eens celly's zeggen ze).
Pagina: 1