Toon posts:

Ata en udma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil. het zijn toch allebei hd interfaces of maakt dat niet uit. ik heb nu een ata 66 hd maar werkt dat ook op een udma mobo???

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

ik heb nog ata 33 op ata 100 interface aangesloten werkt primma maar vertraagt wel je systeem iets...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:55
Op woensdag 24 oktober 2001 20:23 schreef Mightymouse het volgende:
ik heb nog ata 33 op ata 100 interface aangesloten werkt primma maar vertraagt wel je systeem iets...
Hoe heb je dat gemeten? De stopwatch erbij gehad?

Verwijderd

moved PMG >> OM

Verwijderd

Topicstarter
Oke earth to topic readers ik vroeg of een ata 66 hdtje werkt op een udma (100 dacht ik) werkt

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 11:40 schreef jurian het volgende:
Oke earth to topic readers ik vroeg of een ata 66 hdtje werkt op een udma (100 dacht ik) werkt
Ja

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 16:12

jorammeke

Prutser

ja, dat werkt gewoon.

udma of ata100 (maar net hoe je het noemen wilt) is downwards-compatible. dus je kunt zelfs je pio4 HDtje aansluiten als je dat wilt.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:55
Op vrijdag 26 oktober 2001 11:40 schreef jurian het volgende:
Is allemaal 't zelfde, zoals je al begrepen zult hebben. Ik irriteer me alleen aan zulke antwoorden:
..werkt primma maar vertraagt wel je systeem iets...
Vaak zeggen mensen zulke dingen omdat ze er vaag iets over gehoord hebben en 't dan maar klakkeloos overnemen. In werkelijkheid is hun systeem helemaal niet trager geworden. Die southbridges van tegenwoordig werken met alle standaarden zonder een centje pijn, van vertraging dus geen sprake.

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:35 schreef JAVA-Doctor het volgende:

[..]

Is allemaal 't zelfde, zoals je al begrepen zult hebben. Ik irriteer me alleen aan zulke antwoorden:
[..]

Vaak zeggen mensen zulke dingen omdat ze er vaag iets over gehoord hebben en 't dan maar klakkeloos overnemen. In werkelijkheid is hun systeem helemaal niet trager geworden. Die southbridges van tegenwoordig werken met alle standaarden zonder een centje pijn, van vertraging dus geen sprake.
[off topiv mode]
Wat dat betreft zijn er meer punten van irritatie te noemen. Mijn grootste daarin is (en die heb ik ook meerdere malen in dit forum uitgesproken) is dat mensen gebaseerd op één slechte ervaring met een defect product de hele fabrikant ervan als zooi af doen of hun mening baseren op een product van een paar jaar oud. Daarnaast zijn sommigen heel goed ik het continue brengen van hun (negatieve) mening zonder daar enige verklaring voor te geven. Net als dat er meer gepost wordt over wat niet werkt (logisch) zijn er ook meer mensen die (ongevraagd) hun mening geven als ze een soortgelijke negatieve ervaring hebben. Dat is jammer en maakt dit forum vaak tot een verzameling interessante topics met goede waar je tussen de flames heen moet lezen van mensen die ook even wat motten tikken.
/[off topic mode]

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:45 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

[off topiv mode]
Wat dat betreft zijn er meer punten van irritatie te noemen. Mijn grootste daarin is (en die heb ik ook meerdere malen in dit forum uitgesproken) is dat mensen gebaseerd op één slechte ervaring met een defect product de hele fabrikant ervan als zooi af doen of hun mening baseren op een product van een paar jaar oud. Daarnaast zijn sommigen heel goed ik het continue brengen van hun (negatieve) mening zonder daar enige verklaring voor te geven. Net als dat er meer gepost wordt over wat niet werkt (logisch) zijn er ook meer mensen die (ongevraagd) hun mening geven als ze een soortgelijke negatieve ervaring hebben. Dat is jammer en maakt dit forum vaak tot een verzameling interessante topics met goede waar je tussen de flames heen moet lezen van mensen die ook even wat motten tikken.
/[off topic mode]
[off topic mode]
Je vergeet ook nog de mensen die totaal niet op het topic een normaal reply kunnen tikken.
Dit slaat niet op jou hoor.

Maar als je bijvoorbeeld een topic opent met mijn HDD doet het niet.
En je krijgt dan als eerste reply van "Koop een nieuwe"
En nummero 2 zegt "Neem SCSI".

Dan zit ik mezelf al op te vreten.
[off topic mode]
Pagina: 1