fujitsu silent drive

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 20:17
iemand ervaring met Hardeschrijven van Fujitsu type "silent drive" nee niet dus die zwarte broodtrommels, die heb ik al :) .

http://www.fujitsu-europe.com/home/silenthdd.asp .

Verwijderd

Niet echt ervaring mee, maar heb wel wat informatie over gezocht :) Ik was namelijk op zoek naar de stilste HD en Fujitsu viel natuurlijk meteen op met hun "silent drive". Maar na het lezen van de specificaties van deze HD moet ik zeggen dat hij die naam geen eer aan doet.

• HermeS
Op woensdag 24 oktober 2001 20:13 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Niet echt ervaring mee, maar heb wel wat informatie over gezocht :) Ik was namelijk op zoek naar de stilste HD en Fujitsu viel natuurlijk meteen op met hun "silent drive". Maar na het lezen van de specificaties van deze HD moet ik zeggen dat hij die naam geen eer aan doet.
'
ben jij mischien een revieuw tegen gekomen?

Verwijderd

Ja hoor, kijk maar op www.storagereview.com 8-)

Verwijderd

Ik heb 2 Fujitsu 10.000 toeren SCSI drives en van deze kan ik zeggen dat ze zeer weinig geluid produceren. Fujitsu kan dus goede geruisloze drives maken. Ik weet zo niet of dat ook voor de door jou genoemde drives zo is.

• HermeS
Op woensdag 24 oktober 2001 20:28 schreef KHdV het volgende:
Ik heb 2 Fujitsu 10.000 toeren SCSI drives en van deze kan ik zeggen dat ze zeer weinig geluid produceren. Fujitsu kan dus goede geruisloze drives maken. Ik weet zo niet of dat ook voor de door jou genoemde drives zo is.
zou kunnen dat ze (gedeeltelijk)gebruik maken van de zelfde technologie. Is in ieder geval een goed teken.

Nebuchadnezzar: bedankt, maar dat is meer vergelijking, bedoelde echt een revieuw, want (voor mij het belangrijkste) geluids productie staat er niet eens bij.

Verwijderd

Geluidsproduktie zoek ik altijd op de manufacturer's site, want reviewers hebben wel eens de neiging om de getallen enigzins aan te passen om de artikelen beter te kunnen verkopen. De gemiddelde geluidsproduktie van zo'n Fujitsu-HD is (opgezocht bij www.fujitsu.com) 33dBA >:)

• HermeS
Op woensdag 24 oktober 2001 20:51 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Geluidsproduktie zoek ik altijd op de manufacturer's site, want reviewers hebben wel eens de neiging om de getalleen enigzins aan te passen om de artikelen beter te kunnen verkopen. De gemiddelde geluidsproduktie van zo'n Fujitsu-HD is (opgezocht bij www.fujitsu.com) 33dBA >:)
|:( dan kunnen ze het woordje silent voor drive ook wel weghalen >:)

Verwijderd

Klopt, daarom heb ik ook maar voor een andere HD gekozen. Er is momenteel geen stillere HD dan de Seagate Barracuda IV op de markt, slechts 20-24dBA :9~

• HermeS
Op woensdag 24 oktober 2001 21:00 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Klopt, daarom heb ik ook maar voor een andere HD gekozen. Er is momenteel geen stillere HD dan de Seagate Barracuda IV op de markt, slechts 20-24dBA :9~
O cool :9~ , bedankt, dan ga ik die over een tijdje halen voor mijn nieuwe-silent pc. :

Verwijderd

Je nieuwe silent PC :?

Wat zijn je toekomstige specs dan? Ik ben er namelijk zelf ook mee bezig (bijna klaar zelfs) :P

• HermeS
ik heb nu al wat ervaring, hoofdsysteem watergekoeld (beter dan z'n globalwin ding >:) , silentvoeding.
daarna heb ik nog een kastje inelkaar gezet met slechts 1 fan er in (5volt) + laptop hd erin
Afbeeldingslocatie: http://home-1.tiscali.nl/~martinlm/images/inside.jpg
die is echt stil, gebruikte ik om inteloggen op mijn server dmv tms (server staat op de gang lawaai temaken), maar de cpu is telangzaam om er iets meer mee tedoen (p133).

Dus nu ga ik over een (paar) maand(en) een nieuwe pc in elkaar zetten. Deze moet dan nog stiller worden (mijn workstation is eigenlijk al behoorlijk stil maar toch, kan altijd beter >:) ).

-Zat tedenken aan de huidige bigtower die ik nu heb (mooi geverfed enzo).
-hierin een xp (30% minder stroom verbruik!) die ongeveer 100 of 200 mhz onderklokken, kan het voltage ook meteen naar flink naar beneden (15 a 25%. Flink groot reserviour erin zodat hij al zijn warmte afkan staan eventueel met radiator, maar zonder fan (radiator heeft dan niet zo veel nut mischien eentje dan die op 5volt draait, voorwaarde is dat je hem "echt" niet hoord).
-huidige voeding is een silent voeding 300watt(200piek) ,maar ik ga kijken of ik nog een goede 150 watt voeding kan kopen. want dan houd hij het ook passief uit B-) , of mischien wel een cheap-watergekoelde.
-Heb ook een silentdrive, maar ik denk dat het met die Barracuda IV niet nodig is en kan (alleen voor 5400rpm drives).
- G400 passief gekoeld videokaartje, heel mischien als ik ooit een nieuwe ga kopen (heb net een ps2 gekocht, dus die gebruik ik voor games nu) een nieuwe, en dan een waterkoelblokje erop ipv z'n irritant fannetje.

dat was het belangrijkste wel z'n beetje. >:)
en jij?

ik zag daarstraks al even in je specs staan toen je me op die Barracuda IV wees dat je inderdaad ook van wat stilte houd, maar toch niet al teveel op prestaties wilt inleveren.

• HermeS
oeps. :(

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 22:04 schreef HermeS het volgende:

huidige voeding is een silent voeding 300(200piek) ,maar ik ga kijken of ik nog een goede 150 watt voeding kan kopen. want dan houd hij het ook passief uit B-)

ik zag daarstraks al even in je specs staan toen je me op die Barracuda IV wees dat je inderdaad ook van wat stilte houd, maar toch niet al teveel op prestaties wilt inleveren.
Als ik je een tip mag geven dan is het een grotere voeding nemen. Want 150W is ver onder het aangeraden minimum (250W)voor AMD-systemen.

Ja, aan me specs is inderdaad duidelijk te zien dat ik voor stilte ga en ik moet zeggen dat het me steeds beter lukt :9~ Heb al een aantal keren geprobeerd mijn systeem over te klokken, maar vond het langzamer lopen dan voorheen en daarom heb ik er maar van afgezien ;)

Trouwens, al mijn (case)fans zijn van het merk Papst :P
Pagina: 1