optimaliseren powercolor Geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
hoi, weet er iemand hoe ik mijn Powercolor Geforce 2 GTS zo kan optimaliseren dat hij het lekkerst draait in winxp en vooral race games. ik heb op dit moment de niewste nvidia drivers en zo'n refresh rate proggie, waarmee ik het een en ander kan instellen, maar wat?? ik heb er eigenlijk niet zo veel verstand van, althans van het afstellen van zo'n ding.

is het tevens beter om de niewste nvidia drivers te gebruiken, of de niewste powercolor drivers??

ik hoop dat iemand me kan en wil helpen.

(ps, search leverde niks op.)

thanx

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
de nieuwste nvidia drivers zijn het beste.
om het geheel nog sneller te maken zou je kunnen gaan overclocken. dit en meer dingen kan je makkelijk instellen in nvmax. ffe een search en je vind m zo.

• Bartez
nou, dat had ik dus ook gedaan, maar kreeg continu vastlopers in windows, althans...2x tot nu toe. erg vaag. heb nu de originele drivers van winxp er weer opzitten, ook van nvidia, maar ouder dus.

is er een manier om je videokaart te optimaliseren voor spelen?
zoja, hoe?, kan dit alleen door overclocken, of ook door software matig iets te wijzigen?

zoja, wat kan en mag ik allemaal wijzigen?

thanx

• Bartez
op welke refresh rate kan ik mijn monitor het beste zetten??

• Bartez
oja, wat kan ik hiervan het beste WEL en NIEt aanvinken?

OPEN GL:
- dual planes-uitbreiding lokaal videogeheugen laten gebruiken
- uitbreiding buffergebied inschakelen
- ondersteuning voor enhanced CPU-instructies uitschakelen
- Snelle lineair-mipmap-liniear-filtering gebruiken
- anisotropische filtering
- bufferspiegelmodus
- gebruik max. x MB van systeemgeheugen voor patronen in pci-modus (is nu 5 MB)

DIRECT 3D:

- emulatie fog-tabel inschakelen
- gebruik max x MB van systeemgeheugen voor patronenen in PCI-modus(is nu 63 MB)

wie kan me hiermee helpen??

ook heb ik gelezen dat je gebruik kan maken van dat je door middel van de 4in1 drivers van VIA je AGP slot op turbo kan zetten, iemand die weet hoe ik dit kan volbrengen??

ik hoop dat iemand me wil helpen, thanx in advance

• sharkzor
je hoeft eigenlijk niks in te stellen. hij draait zo al goed. overclocken lijd idd tot crashes als je het te agressief instelt. als beginnende gebruiker zou ik er gewoon afblijven.

je kan de via 4in1 drivers installeren maar doe dat alleen als je een via chipset heb. je hebt je mobo niet in je sig gezet dus dat kan ik je niet vertellen.

verder zou je nog win98/ME ernaast kunnen installeren. spellen zijn daar altijd nog sneller in.

refresh rate van je monitor moet je op het hoogst wat je monitor aankan. in jouw geval 100hz denk ik. probeer het gewoon uit. via het osd van je beeldscherm kan je je beeld weer mooi recht stellen.

• Bartez
toppie, en die instellingen van de geforce dan die heirboven staan, wat houden die precies in?

heb verder inderdaad een via moederboard, dus de drivers geinstalleerd. hoe kan ik daarmee die TURBO aanzetten, en wat bereik ik daarmee?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

volgens mij staat er bij nvmax wel 'optimal/fastest settings' oid...maar vergeet niet dat je beeldkwaliteit hiermee wel achteruit gaat!

en...probeer die gts eens te oc-en tot 225/375 ofzo...dat zijn veilige settings en je hebt wel zo'n 15-20% winst

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• ReseT
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 20:04 schreef weareborg het volgende:
de nieuwste nvidia drivers zijn het beste.
om het geheel nog sneller te maken zou je kunnen gaan overclocken. dit en meer dingen kan je makkelijk instellen in nvmax. ffe een search en je vind m zo.
Nieuwste Drivers zijn dus NIET altijd de snelste/beste.
Zo is dus Detonator XP(2x.xx) de snelste voor een GF3, maar voor een GF2 gaat het nog langzamer dan det. 12.90 oid
www.guru3d.com voor vergelijkingen.
Op woensdag 24 oktober 2001 19:57 schreef bvstrien het volgende:
hoi, weet er iemand hoe ik mijn Powercolor Geforce 2 GTS zo kan optimaliseren dat hij het lekkerst draait in winxp en vooral race games. ik heb op dit moment de niewste nvidia drivers en zo'n refresh rate proggie, waarmee ik het een en ander kan instellen, maar wat?? ik heb er eigenlijk niet zo veel verstand van, althans van het afstellen van zo'n ding.

is het tevens beter om de niewste nvidia drivers te gebruiken, of de niewste powercolor drivers??

ik hoop dat iemand me kan en wil helpen.

(ps, search leverde niks op.)

thanx
Gebruik GTU, erg gebruiks vriendelijk, gewoon op 'fast settings'klikken.

Te halen op www.guru3d.com

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• sharkzor
Op vrijdag 26 oktober 2001 18:13 schreef bvstrien het volgende:
toppie, en die instellingen van de geforce dan die heirboven staan, wat houden die precies in?

heb verder inderdaad een via moederboard, dus de drivers geinstalleerd. hoe kan ik daarmee die TURBO aanzetten, en wat bereik ik daarmee?
turbo staat als het goed is al aan. je kant het iniedergeval niet instellen in de via 4in1 drivers met xp.
met winME krijg ik wel de optie. gewoon niet druk over maken.
zou niet teveel aan die setting van nvmax rommelen want zoals gezecht, verlies je beeldkwaliteit.

• Bartez
ook met overclocken?

• Bartez
ps, heb net gtu gedownen, maar vind het wel erg ingewikkeld.

kan geforce 2 ook overclocked worden door bijgeleverde drivers??

en zoja..........waar?

• ReseT
  • Niet online
Op vrijdag 26 oktober 2001 19:52 schreef bvstrien het volgende:
ps, heb net gtu gedownen, maar vind het wel erg ingewikkeld.

kan geforce 2 ook overclocked worden door bijgeleverde drivers??

en zoja..........waar?
Met coolbits
gebruik de search, zoek naar 'coolbits regtweak'

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Bartez
ok, heb de instellingen enzo gevonden waar het te wijzigen is enzo, maar ik kan instellen van:
dmv van schuifbalkje

klokferquentie kern: 0-100 MHZ
en
klokfrequentie geheugen: 0-100 Mhz, nu las ik zojuist dat ik hem op 225/375 moet zetten, maar hoe??

wat is de standaar klokfrequentie van een geforce 2??
oftewel, hoeveel moet erbij??

• sharkzor
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:46 schreef bvstrien het volgende:
ok, heb de instellingen enzo gevonden waar het te wijzigen is enzo, maar ik kan instellen van:
dmv van schuifbalkje

klokferquentie kern: 0-100 MHZ
en
klokfrequentie geheugen: 0-100 Mhz, nu las ik zojuist dat ik hem op 225/375 moet zetten, maar hoe??

wat is de standaar klokfrequentie van een geforce 2??
oftewel, hoeveel moet erbij??
bij mijn gf2gts staat ie nu op standaart core@200mhz en mem@333mhz
je kan hem dus met een balkje naar 225 en 375 zetten, maar kijk er alsjeblieft mee uit. zeker omdat je er nog geen ervaring mee heb. laar load at windows startup voorlopig nog even uitstaan. als hij dan crasht en je herstart windows gaat hij altijd weer terug naar de default veilige instellingen.

maar ben je dan niet tevreden met de snelheid zoals het nu is? als ie snel genoeg is hoef je ook niet te overclocken.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Waarschijnlijk moet je je pc wel eerst opnieuw opstarten en kun je daarna aan de schuifbalkjes zitten.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op donderdag 25 oktober 2001 19:40 schreef bvstrien het volgende:
oja, wat kan ik hiervan het beste WEL en NIEt aanvinken?

OPEN GL:
- dual planes-uitbreiding lokaal videogeheugen laten gebruiken
- uitbreiding buffergebied inschakelen
- ondersteuning voor enhanced CPU-instructies uitschakelen
- Snelle lineair-mipmap-liniear-filtering gebruiken
- anisotropische filtering
- bufferspiegelmodus
- gebruik max. x MB van systeemgeheugen voor patronen in pci-modus (is nu 5 MB)

DIRECT 3D:

- emulatie fog-tabel inschakelen
- gebruik max x MB van systeemgeheugen voor patronenen in PCI-modus(is nu 63 MB)

wie kan me hiermee helpen??

ook heb ik gelezen dat je gebruik kan maken van dat je door middel van de 4in1 drivers van VIA je AGP slot op turbo kan zetten, iemand die weet hoe ik dit kan volbrengen??

ik hoop dat iemand me wil helpen, thanx in advance
'

Ik heb het zo (weet niet helemaal zeker of dit bij jou ook het snelst is:

opengl: Alles uitvinken, laat die 5 mb maar staan
d3d: 1e aangevinkt, aantal mb ook laten staan zo.
Pagina: 1