Stiekem Windows XP....

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Voordat mensen rare gedachte in het hoofd halen door de titel zal ik gelijk to the point zijn.

Het zit zo, op school hebben we een lokaal met 25 computers, die over een week of 3 aan 'een groot netwerk zitten. Elke computer heeft een HDD van 20 GB groot.
Omdat wij UT Q3 en RA2 erop zetten om te kunnen multiplayen, met anderen [netwerkje maken we maar zelf dan], gooit de systeembeheerder steeds alle spellen eraf.
Na de herfstvakantie zijn er regels bij gekomen.

Alle HDD's zijn gepartioneerd, C: is nu maar 10%, dus 2 GB groot, met Win98 erop en office ect. ect. Nu kan stel dat er geklooit is [command.com weggegooit ofzo], kan met Gost,binnen 3 minuten de HDD weer goed, normaal, standaard zijn. [incl. alle spellen]
Maar dit willen wij niet :r .

Wat wil ik nu doen, ik wil graag XP erop zetten.
En dan wel op D:

Die partitie krijg de overige 90% van de HDD.

Mijn vraag is er een manier om Win XP er zo op te zetten dat het ' voor het normale oog' niet te zien is?

Mijn idee was, om D: te formateren in NTFS, zodat D: in ieder geval niet in Deze comupter staat aan gegeven onder 98.
Maar het grootste probleem, tijdens het opstarten....
Hoe los ik dit op?
Kan ik dat F8 menu editten?

Hoe krijg ik dit alles voor elkaar?

Please help mij zodat ik voor morgen een oplossing heb, zodat ik morgen XP erop kan zetten. [morgen tenminste 3 uur achter elkaar]

w00t

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:50
boefje! :+

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Maak zelf een GHOST backup op je eigen PC en gooi die op de D: en maak bootmenu aan door je boot.ini te editen, maar onzichtbaar maken kan je nooit doen, of je moet gaan formatteren, dat kan je nooit onopvallend doen en die systeembeheerder van jou zal ook wel niet dom zijn...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

idd, een pc is helemaal niet bedoeld om geheimen te bewaren voor de gebruiker en daar is het "gebruiksvriendelijke" win98 dan ook niet voor gemaakt.

• FireStarter
Nou kijk op onze school heb je ICT1A en 1B,

Ik zit in 1A, wij zetten er meestal spellen op.
1B klooit met de pc door zelf boot.ini files te maken, [ bv. je moest een hele enquete correct maken wilde je opstarten] Fijn wij weten wel hoe dat te omzeilen, maar de verzorgingsklas niet.
Zij zetten ook alle spellen eraf.

Wij willen spellen Wij willen XP

Is er echt geen manier om onder windows 98, het d station, onder deze computer te verwijderen?

win98 kan het NTFS- file beheer toch ' niet' ' zien' ?
En een boot.ini filetje kan ik wel maken, bv wanneer ik eraan zit start ik 98 op copy ik boot.ini-XP naar c, en start op in XP en naderhand, copy ik boot.ini-98 weet terug naar c.

Kan het zo niet.

Die systeembeheerder gaat echt niet continu fdisk bekijken.
Het is meer ICT1B, De veraders :(

w00t

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

hmm nu weet ik het weer, daarom wilde ik geen sysadmin op een school worden.... :D

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• FireStarter
Op woensdag 24 oktober 2001 20:17 schreef zomer het volgende:
hmm nu weet ik het weer, daarom wilde ik geen sysadmin op een school worden.... :D
Dat bedoel ik ;) , alleen ik zoek de oplossing.

Is dit echt een onmogelijk idee?

Hebben meerdere dit al een keer gedaan?

w00t

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Jamaar hij ziet toch zo dat er geen D: meer is :s

Als dat geen probleem is, pak het eerste beste partitioneerprogramma voor DOS ofzo, weet niet zo snel of dat ook met fdisk gaat, zal wel, en maak de partitie gewoon hidden.

Maar dan moet je 'm steeds ff visible maken natuurlijk als je wil gebruiken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• FireStarter
Hoe maak je zoiets hidden??

In fdisk kan dat dus niet

w00t

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Wat voor school is dat in hemelsnaam !

Ik ben zelf systeembeheerder op school en wij laten dat soort zooi niet eens toe, daarbij hebben wij alles afgeschermd met zgn. ReBorn-kaartjes (je werkt in een soort gebufferde omgeving, jij format/verklooit, ik reset, klaar ben ik :) ).

Zou toch niet best zijn als leerlingen op school zitten te UTen terwijl er overal gegild wordt dat er zo weinig ICT in het onderwijs is, waarom zijn die lokalen niet continu gevuld (zoals bij ons )?

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 14:29
anders maak een deal met de sys admin.

die admin zal het denk ik weinig schelen, als jullie allemaal aan dezelfde kant staan zullen er denk ik geen gekke dingen gebeuren.

Zo regelde ik Half Life op onze computers van mijn oude school, maar dit mede omdat de sys admin zelf ook een HL freakie was. :)

I want to live forever, so far.. so good.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
moved

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FireStarter
onze sys admin, heeft juist al deze regels gemaakt om dit tegen te gaan.

Dealtje maken lukt niet, hij is fel tegen illigale software.

w00t

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:51

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

tja, ik zal dan wel een ouwe lul zijn, maar ik denk toch echt dat als je dat wil doen, het misschien wel een goed idee is om daar zelf achter te komen...
Blijkbaar hoef jij op school nix meer te leren over PC's e.d., want jij hebt tjid om andere dingen doen tijdens de les van ICT 1A...

damn, ik word oud...

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
kun je niet gewoon met partition magic boot disks gaan werken? Dan kun je steeds een andere disk active maken en de andere "hiden"

Of je maakt een soort bootmanager op floppy.
zonder floppy start ie gewoon win98 en met floppy start ie XP.

Weet niet precies hoe het allemaal werkt en het blijft beetje kloten, maar het moet te doen zijn.

I’m not like the OTTERS

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-03 12:52
Die pc's zijn niet van jou, dus je mag er niets op doen waar jij geen toestemming voor krijgt. Is dat zo moeilijk te accepteren?

thuis kan je ook prima UT spelen.

Bovendien kan ik me voorstellen dat ze daar geen illegale software willen aangezien ze daar dikke problemen mee kunnen krijgen.

• FireStarter
In 3 lesuren = 150 min?

Na de 150 minuten is het te laat heh, dan hebben we voor anderhalve week geen ICT meer, by the way, wij hebben geen ICT maar ECDL, jullie weten wel wat dat is.
Hoe maak ik in hemelsnaam zo'n bootdiskette, weet iemand dat?

w00t

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Op woensdag 24 oktober 2001 21:09 schreef MarcelG het volgende:
damn, ik word oud...
Helemaal niet... je bent gewoon de eerste hier die iets zinnigs meld... Wat ik niet snap hier op dit forum is dat alle vragen over illegale software verboden zijn, maar dat topics als 'Hoe verneuk ik de computers op mijn school' en 'Hoe installeer ik mijn eigen software op PCs waar dat niet mag' geen enkel probleem zijn...

Erg triest topic! :(

• FireStarter
Op woensdag 24 oktober 2001 21:14 schreef DaZZle het volgende:
Die pc's zijn niet van jou, dus je mag er niets op doen waar jij geen toestemming voor krijgt. Is dat zo moeilijk te accepteren?

thuis kan je ook prima UT spelen.

Bovendien kan ik me voorstellen dat ze daar geen illegale software willen aangezien ze daar dikke problemen mee kunnen krijgen.
Kom op, regels zijn ervoor om verbroken te worden.

En ik wil de klas overtuigen dat XP ruled.

w00t

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Op woensdag 24 oktober 2001 21:17 schreef robbie007 het volgende:

[..]
Doe ons dan een lol en vraag hier op het forum dan eens een paar keer om URLs voor illegale software... Jij gelukkig want je hebt regels verbroken, wij gelukkig want we horen nooit meer van je.. >:)

• FireStarter
Op woensdag 24 oktober 2001 21:16 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Helemaal niet... je bent gewoon de eerste hier die iets zinnigs meld... Wat ik niet snap hier op dit forum is dat alle vragen over illegale software verboden zijn, maar dat topics als 'Hoe verneuk ik de computers op mijn school' en 'Hoe installeer ik mijn eigen software op PCs waar dat niet mag' geen enkel probleem zijn...

Erg triest topic! :(
Klopt wat je zegt, tenslotte bijna iedereen is een officiele Beta/Final tester van Windows XP, ofniet?
Komop iedereen heeft illigale software, al die diuzende topics....

Oude lul?

Helemaal niet hoor hij is net vader geworden.

w00t

• FireStarter
Op woensdag 24 oktober 2001 21:22 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Doe ons dan een lol en vraag hier op het forum dan eens een paar keer om URLs voor illegale software... Jij gelukkig want je hebt regels verbroken, wij gelukkig want we horen nooit meer van je.. >:)
Jij weet presies wat ik bedoel........

Mij zie je heus niet tegen de entree van het politiebureau pissen, om maar zo'n extreem voorbeeld te noemen net als jij.

w00t

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Dit soort topics zijn altijd hetzelfde... iemand die op school met de PC wil kloten. Vervolgens komten er mensen die systeembeheerder zijn op een school. Er komen wat mensen die ook wel willen wat de topicstarter wil. Tussen deze groepen ontstaat een discussie en uiteindelijk gaat het topic op slot :)

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Het is dus nu gewoon afwachten totdat een admin dit leest :)

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

het is heel goed mogelijk.

neem een programma als bootmagic.
de bootini pas je zo aan dat je altijd win98 opstart
aleen als je op een bepaalde toets ( f10 ) duwd dan opend ie dat opstartmenu.

dan start je op in xp
en bingo.

om je partitie hidden te maken :
maak een paritie van 100 mb : de d: fat
maak een partitie van de rest ntfs ( deze is niet te zien in win98 ) de e: en install hier alle shit.
sysbeher ziet het niet.

ook nie via netwerk.
door xp

"pin me niet op vast hoe het precies moet maar het moet bij ons op school ook gebeuren"
:Z lessen zucht :Z

what?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ben ik ff blij dat op mijn "school" (KUN :P ) niet moeilijk wordt gedaan over spellen en zo :)

OK, dit is wat je doet als je spellen wil spelen terwijl niemand ze kan vinden:
Installeer het spel
Zip het spel
hernoem de zip tot een .dll
zoek in het register naar alle keys die gemaakt zijn door de installer
Exporteer die gedeeltes, en hernoem dit weer tot een .dll
en als je dan echt sneaky wil zijn zet je beide gewoon in c:\windows\system :+ maar als er geen ruimte voor is dan moffel je het maar weg in het een of andere foldertje van je keuze.

en "Ik wil XP" wat je roept is gewoon onzin. Waarom wil je in godsnaam XP? Alle spellen draaien onder 98, maar niet onder XP. Alle hardware wordt door 98 ondersteund, maar again: niet in XP. Het ziet er leuk uit en je vindt het gewoon stoer te kunnen zeggen "ik gebruik XP" maar echt nut heeft het niet :+

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 20:37 schreef robbie007 het volgende:
Hoe maak je zoiets hidden??

In fdisk kan dat dus niet
In partition magic wel :)
Wij hebben 't op de uni ook wel es gedaan, met PQmagic een nieuwe partitie maken, hierop een OS installeren en em gewoon verstoppen. Als we gingen spelen gewoon met PQmagic de partitie zichtbaar maken en gaan met die banaan.

Als die sysadmin t alleen allemaal bijhoudt ziet ie wel dat die D schijven opeens een beetje kleiner zijn geworden :)

Als je XP zou gebruiken zou het idd onzin zijn, neemt ook nog es gewoon anderhalve gig in beslag als ie net geinstalleerd is, je kunt beter Win98 SE gebruiken

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 18:00
Punt 1 waarom ruled XP nou precies ?
Punt 2 Waarom moet iedereen dat weten ?
Punt 3 Heb je 25 Licenties XP ??

1+1+1 = 1

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 18:54
Als de systeembeheerder van je school zijn werk goed heeft gedaan, heeft hij Ghost dusdanig geconfigureerd dat de HELE schijf terug gezet wordt, inclusief die "lege" ruimte van 90%. Dan kun je er dus niks tegen doen. Maar misschien is hij niet 1 van de slimste... :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt gewoon o pde D komen hoor, ga naar uitvoeren en type d: of start internet explorer en tyoe d:, in Windows 95 werkt dit gewoon.

Je kunt overigens ook gewoon Poledit downloaden en gebruiken, dan kun je de benodigde settings weer aanzetten.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Wat ik niet snap...als je verschillende partities hebt, en b.v. de C-schijf is NTFS en de rest fat32...is de C-schijf dan niet meer zichtbaar?? Die situatie heb ik thuis...en alle schijven, dus ook de C-schijf, zijn keurig zichtbaar in de verkenner...of geldt dat alleen als er een andere partitie dan C: NTFS is?

• FireStarter
D: is op dit moment er nog niet eens us, hij heeft al die ruimte [90%] gewoon niet ingedeeld.

w00t

Verwijderd

Ik snap het nut niet helemaal. Wat wil je met win xp op school?
Wat moet je met game's op school? kan je een beetje om de 5 min kijken of die leraar er niet aan komt.

Misschien is het een idee om een keer naar een lanparty te gaan? is ook veel gezelliger dan een beetje op school gaan zitten game.

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 22:45
Wat een moraal ridders hier allemaal...

Alleen die "oude lul" heeft gelijk, je zou er zelf achter moeten komen. Maar zonder een beetje hulp lukt het nooit, iedereen moet leren.

Ik zal het daarom niet helemaal vertellen, maar misschien kun je even het programma "bootmanager" opzoeken, die kan namelijk partities verbergen en achter jouw partitie een paswoord hangen e.d.

Geen idee of je het programma op zich kunt verbergen, want heeft geeft een heel groot blauw met rood-menu scherm, maar wie weet ;)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
even om terug te komen over dat hidden gedoe.... kan dat niet met Ranish of FIPS?
ranish is te vinden op http://www.bootdisk.com en die andere weet ik de url even niet meer van maar is simpel te vinden in http://www.google.com enzo... succes!

ps met FIPS kun je partities ook aanpassen qua grootte... :)

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 21:16 schreef robbie007 het volgende:
In 3 lesuren = 150 min?

Na de 150 minuten is het te laat heh, dan hebben we voor anderhalve week geen ICT meer, by the way, wij hebben geen ICT maar ECDL, jullie weten wel wat dat is.
Hoe maak ik in hemelsnaam zo'n bootdiskette, weet iemand dat?
lieve help waar gaat dat naartoe met die nieuwe ict-ers, zeker allemaal van die spellenfreaks, weet nog nie eens hoe die een bootdisk moet maken.
Ga het maar lekker zelf uitzoeken, daar leer je nog wat van. (TIP) (8>

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 07:40 schreef Density het volgende:
Wat ik niet snap...als je verschillende partities hebt, en b.v. de C-schijf is NTFS en de rest fat32...is de C-schijf dan niet meer zichtbaar?? Die situatie heb ik thuis...en alle schijven, dus ook de C-schijf, zijn keurig zichtbaar in de verkenner...of geldt dat alleen als er een andere partitie dan C: NTFS is?
nee, als je C schijf FAT is en D schijf NTFS is en je draait win98 is je D schijf niet te benaderen. Nog een andere leuke bijkomstigheid voor onze school-admin-voordegek-houder is dat je op NTFS geen dualboot kan maken , dus moet ie met diskettes gaan kloten.

Verwijderd

:'(
Waarom gebruik je niet gewoon VMWare?

Dan kun je virtueel een XP laten draaien met daarop alls wat je leuk vind. :Z (geen geheugen genoeg?? dan prik je toch ff in je DIMM/SIMM met je schaar, CONTACT! en er moet nieuwe komen...klein is niet meer, 256 is voldoende bestellen , GO :+

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 11:37
Op woensdag 24 oktober 2001 21:23 schreef robbie007 het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt, tenslotte bijna iedereen is een officiele Beta/Final tester van Windows XP, ofniet?
Komop iedereen heeft illigale software, al die diuzende topics....
Alleen gaan wij er dan niet van die domme vragen over lopen stellen. Maar ja, je moet blijkbaar toch iets doen om indruk te maken op je klasgenootjes?
Bovendien ben je dubbel fout bezig, want je hoort dat netwerk gewoon met rust te laten. Spelen doe je thuis maar...

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 24 oktober 2001 21:05 schreef robbie007 het volgende:
onze sys admin, heeft juist al deze regels gemaakt om dit tegen te gaan.

Dealtje maken lukt niet, hij is fel tegen illigale software.
En gelijk heeft-ie. Je hoort te WERKEN op die PC's, niet lame te doen.
Op woensdag 24 oktober 2001 21:17 schreef robbie007 het volgende:

[..]

O, welke wet zegt dan dat je dat moet doen? De Wet op het overtreden van Wetten?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Maak zelf dan een netwerkje thuis :Z

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

backupdevice

No Risk , Full Push

scheer je weg vlegel, anders vertellen we het tegen je moeder, en dan mag je niet meer pokamon kijken voor het slapen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• FireStarter
Op donderdag 25 oktober 2001 09:41 schreef wildhagen het volgende:

[..]

En gelijk heeft-ie. Je hoort te WERKEN op die PC's, niet lame te doen.
[..]

O, welke wet zegt dan dat je dat moet doen? De Wet op het overtreden van Wetten?
Dit is alleenmaar een uitrukking hoor, verder...

Ik heb nu geprobeerd om XP erop te zetten, het is ook gelukt! :D
Als ik Windows 98 opstart is inderdaad geen d: aanwezig.
Maar... boot.ini editten wil niet lukken.
Is er een manier om geen boot menu in beeld te krijgen en dat ie automatisch in 98 opstart?

w00t

• Flappie
  • Laatst online: 09-05 23:06
mag dat bij jouw op school? spellen erop? mazzelpik!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57
In windows XP kun je instellen of ie een bootschermpje laat zien...en welke ie dan automatisch moet opstarten...zit wil ergens onder de eigenschappen van deze computer...

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

roflmao

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

Erg sneu ja > k ben nu tijdelijk een ass sysbeheerder op een school ... we stellen paar educatieve shareware spelle beschikbaar en zoet zijn de VMBOérs > one beveiliging is PIEP voor mijn gevoel maar wie boeit t en idd partitie verneukt is terug zetten... en spellen instaleren nah ja jammer dan.. k ga er niet op controleren... maar kom ik t tegen kniker ik t er wel af... verder is 90% niet indelen 8terlijk voor een sysbeheerder lijkt me :S

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 14:49
Euh, Killie... heb je wel naar de datum van dit topic gekeken?

Punctuality is the politeness of kings

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Killie, ik wil je aanraden om de volgende keer wel de melding die over dit topic verspreid stond in acht te nemen
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gifDit topic is meer dan 2 weken oud, de quickreply is daarom verborgen.Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/alert.gif
Gelieve de volgende keer dat je dat bericht ziet staan even erover na te denken of de reply die je toe gaat voegen ook daadwerkelijk nuttig is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.