Toon posts:

netwerkkaart chello zomaar vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe P4 gekocht, zonder ISA sloten, dus moet ik een andere netwerkkaart gebruiken voor chello. Er zit op mijn Aopen moederbord een netwerkkaart on-board. Mag ik die zomaar gebruiken?

Moet ik dat ook aan Chello doorgeven?

Ik heb het geheel namelijk geinstalleerd maar hij geeft aan dat de DHCP server niet gevonden kan worden.

[edit] search ligt plat, ook die van onno :(

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
ik heb dat ook gedaan maar hoefde het niet door te geven.
Let op dat je wel je oude netwerkkaart vrijgeeft anders werkt 't niet

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

hm, ik heb zelf ook chello en gebruik nog steeds de standaard netwerkkaart (3com) en toen ik mijn internetaansluiting in een andere netwerkkaart deed kon ik ook geen verbindning maken met de DHCP server. Heeft dat niet iets te maken met het MAC-adres?

Verwijderd

Topicstarter
shit, probleempje.... die oude netwerkkaart heb ik niet meer.... is er geen andere oplossing?

Verwijderd

De oude netwerkkaart moet eerst vrijgegeven worden.
Dat kun je doen door winipcfg op te starten en vrijgeven te kiezen voor je kaart.
Prik de kabelmodem in de andere netwerkkaart en start de pc opnieuw op.
Dan zal het werken.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
win98se etc..: Start -> Opstarten (RUN) -> WINIPCFG -> Druk op enter -> druk op Vrijgeven -> druk op vernieuwen

win2k: start -> run -> CMD -> enter -> ipconfig /release -> ipconfig /renew

hoop dat dit helpt.

- Ruud

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Ligt er aan. Volgens mij wordt er in sommige gebieden van chello gebruik gemaakt van DHCP en reservations.
Deze reservations zijn gebasseerd op MAC adres.
Met als gevolg andere NIC ander MAC adres.
Je krijgt dan niet je IP adres en dus ook geen internet.
Je kan wel opbellen en zeggen dat je een nieuwe NIC hebt.
Geef dan het nieuwe MAC adres door en je kan weer internetten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
In regio amsterdam is je ip mac-adres gebonden. Moet je gewoon even de helpdesk bellen en je mac-adres (hardware-adres) doorgeven.

Te vinden bij winipcfg (9x)/ ipconfig(nt)

Verwijderd

Topicstarter
hij werkt nu geloof ik....

is het normaal dat chello wanneer je een andere netwerkkaart gebruikt allemaal vragen stelt over je klantgegevens en serienummer van je modem enzo?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op woensdag 24 oktober 2001 20:04 schreef ZeroX15 het volgende:
hij werkt nu geloof ik....

is het normaal dat chello wanneer je een andere netwerkkaart gebruikt allemaal vragen stelt over je klantgegevens en serienummer van je modem enzo?
ja, want dan kunnen ze hun database controleren/compleet maken, omdat het nog wel eens gebeurt dat ze data pleiten zijn :)

oa gebeurt bij de overname van Gelrevision -> upc....

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T is niet zo een geslaagd idee om een andere NIC te plaatsen in je pc en daar je kabel-internet op laten binnen komen. Er word gekeken naar het MAC-adres van je NIC, en dat is uniek per kaart.....beetje storend als daarop het poortje bij chello dicht slaat....... dan kan je namelijk ook niet meer terug (ook al pak je je oude netwerkkaart....het poortje is dan al geshut) en moet door iemand weer open worden gezet bij chello.....zal wel weer een prijzige grap zijn :(

iRacing Profiel

Verwijderd

ik had een tijd geleden een mooie uptime, 160 dagen, toen me netwerk kaart (3c509) er ineens uit vloog :( gewoon kapot nja, ik andere nic erin, toen deed DHCP t ook niet meer, bij mij werdt t probleem simpel opgelost door t modem te resetten.

Verwijderd

Precies, stroom van de modem ( +/- 20 secs)stroom erop, kabels aansluiten, even je firewall uitzetten en opnieuw opstarten. Klaar is kees.
Althans bij mij ging het zo.
suc6

Verwijderd

Die vragen welke bij het opnieuw inloggen gesteld worden is inderdaad nieuw, maar dat is om het voor de klant makkelijker te maken om over te stappen naar een andere pc, zodat je niet de helpdesk hoeft te bellen om je nieuwe mac adress van je kaartje door te geven.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij zijn er verschillende gebieden bij chello, want:

- ik lees veel over "gewoon de oude kaart vrijgeven en de nieuwe aansluiten, klaar"
- ik lees veel over "modem van de stroom, ff wachten en hopla je kunt weer"

maar hiero lukte het niet na vrijgeven, modem van de stroom, nee nix! sjello gebeld et voila toen hebben ze daaro de boel gereset (mac adres verwijderen?) en toen duurde het nog een tijdje (slome database update? slome dhcp? slome medewerker?) en toen deed ie het wel op de nieuwe kaart ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

hehe wat ze hebben gedaan is idd je infrastructuur weggehaald, waarmee je dus even opnieuw met je modem en netwerkkaart kan aanmelden, hierna heb je dus weer inet.
lief heh, normaal moeten wij enkele dagen wachten tot de TD dit doet, maar nu kunnen we het grootste gedeelte zelf, met als voordeel 10min werk ipv dagen :)
Pagina: 1