Slackware 8.0 2.2.19 + vmware

Pagina: 1
Acties:

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017
Hey,
Ik probeer vmware te installen, daarbij moet vmware een module maken en dat wil ie gaan doen in samenwerking met de linux kernel code..
nou roept ie dat de code niet overeenkomt met de kernel die draait (bare.i) dat klopt natuurlijk ook wel, want die bare.i komt zo van de cd, en ik heb daar geen Makefile enzo van..
Hoe kom ik daaraan, en is dat idd wat ik nodig heb?

Verwijderd

package met kernel sources installeren?

• ebas
Ja die staan eral op, maar zoals ik al zei, zijn de makefiles e.d. niet geconfigureerd om de bare.i te compilen. Daarom wil vmware niet compilen omdat ie dus afwijkt van de draaiende kernel...

• ebas
Als niemand dan een antwoord heeft... kan iemand mij dan vertellen waar ik wel een antwoord zou kunnen vinden?

Verwijderd

Wijst de link /usr/src/linux naar de goede kernelsource dir ? Heb je niet alleen de headers van de kernel geinstalleerd ? Anders lx2219.tgz uit de /slackware/k1 directory installeren.
Succes.

• ebas
ik heb de kernel geinstalleerd, en hij vind de source ook, maar hij zegt dat die kernel die daar staat multiprocessor is, en dat de huidige kernel dat niet is, dus ik denk dat die makefiles die daar staan niet goed zijn...

Verwijderd

Eenvoudig uit te zetten door:
code:
1
2
3
cd /usr/src/linux
make menuconfig ->multiprocessor uitzetten -> opslaan
make dep

misschien dat dat werkt, anders is een eigen kernel maken ook zeer leerzaam ;)
Pagina: 1