Toon posts:

Aldi TV/Radio kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Medetweakers,

Ik heb vanmiddag bij de Aldi een Livetec PC-Tv-Radio-kaart aangeschaft (LT 9415) 8-) ,
Fine, ik dus naar huis toe, kaart erin gezet, boot pc en fine,
WinXP boot, login scherm -> desktop, krijg melding dat d'r nieuwe hardware is gevonden, prop cd erin en install drivers voor win2k (mja, voor me videokaart (een Matrox G400 dual) werkte dat ook) en install progje om tv mee te kijken.

Nu is 't probleem dus als ik dat prog. opstart dat ik de error krijg "Device not found" en dan crasht 't progje :'(
Ik heb nogsteeds niet de mogelijkheid gehad om TV te kijken via dit lieve kaartje en wil 'k toch graag doen :)

Iemand enige oplossingen?

virtual

Verwijderd

Drivers misschien brak...

Verwijderd

Op http://www.medion.de staan nieuwe drivers.
Je komt bij de drivers pagina via Service Pool -> Treiber & Updates -> Treiber -> TV-Karten -> Lifetec TV-Karten.

En anders staat hier nog wat meer info...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal eens kijken of 't nu wel wilt lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt nogsteeds niet :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is het een BT848 chipset, die wordt in XP nog niet altijd goed ondersteund --> chipset drivers installen

Verwijderd

Topicstarter
'K weet niet welke chipset dit is :) ( |:( )

Verwijderd

Nouwe, ik heb ook zo'n kaartje gekocht. Ik heb ook windowsXP en gewoon gebruik gemaakt van de win2000 drivers. Het progje TV Capture Card, megakut, loopt maar ik krijg óf bijna geen zenders door óf winXP herstart zichzelf en dan krijg ik een melding dat windows herstelt is van een ernstige fout. Lekker dope dus. Ik ben op het moment nieuwe drivers aan het downen maarre... ik geef weinig hoop. Iemand een werkend 3d party prog gevonden die compatible is met deze tv kaart? Enne, alle kabels zijn goed aangesloten en alle drivers zijn geïnstaleerd. Maar goed, ik us proberen onder winME, daar werkt de software beter (geen crashes) maar ook nu, niet alle zenders. Waarom is het niet mogelijk gewoon simpelweg de frequentie in te vullen. Lijkt me tog ook logisch??? Nou goed... iemand een reactie???

Thanx voor alle hulp,
Frankendork *D

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Wat kost dat ding bij de Aldi? Ah ik zie 't al 139.- dat is toch niet veel :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 25 oktober 2001 15:31 schreef fdork het volgende:
Nouwe, ik heb ook zo'n kaartje gekocht. Ik heb ook windowsXP en gewoon gebruik gemaakt van de win2000 drivers. Het progje TV Capture Card, megakut, loopt maar ik krijg óf bijna geen zenders door óf winXP herstart zichzelf en dan krijg ik een melding dat windows herstelt is van een ernstige fout. Lekker dope dus. Ik ben op het moment nieuwe drivers aan het downen maarre... ik geef weinig hoop. Iemand een werkend 3d party prog gevonden die compatible is met deze tv kaart? Enne, alle kabels zijn goed aangesloten en alle drivers zijn geïnstaleerd. Maar goed, ik us proberen onder winME, daar werkt de software beter (geen crashes) maar ook nu, niet alle zenders. Waarom is het niet mogelijk gewoon simpelweg de frequentie in te vullen. Lijkt me tog ook logisch??? Nou goed... iemand een reactie???

Thanx voor alle hulp,
Frankendork *D
Zoals in andere threads gezegd, je moet BANDSCAN doen geen CHANNELSCAN.
Waarom handmatig invullen niet mogelijk is? Moet je de ontwikkelaars vragen en niet ons.. ;)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bij mij werkt alles wel goed, ik heb wel de goede drivers, mail maar als je ze ook hebbe moet :)

Verwijderd

je moet ff die flyvideo 98 drivers instaleren en dan borgtv instaleren echt een super proggie
werkt bij mij geweldig >:)

www.borgtech.org

borg radio is ook aan te raden :)

Verwijderd

Kijk ff op www.lifeview.com.tw en dan die 10361
drivers pakken ergens daar.

Die benne beta drivers voor XP.

Nog niet geprobeerd overigens.
En pak dan de 7.1 drivers voor win98/me whatever, die zijn
ook moderner dan de medion/aldi drivers.

Jaja compatible. !!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 12:47
ohoh, XP is toch nog steeds niet wat he

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Overigens, ben misschien ook van plan om dat dingetje morgen even te gaan halen... Is het iets? :-)
Kun je er ook mee opnemen enzow?

Dat dan weer wel......

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
XP drivers staan hier :)

Verwijderd

Now....na veel gekut met die software is het me gelukt hoor. Wat ik heb gedaan:
* Borg TV Professional downen
* TV-Card gezet op Flyview II
* Kanalenlijstje gepakt, en ff ingesteld
* En kijken maar...

Enigste problemen: slechte kwaliteit enkele zenders, dit ligt gewoon eraan dat ik er geen versterkrtje tussen heb hangen. Maar voor de rest looptie bij mij fijn op PIII 900Mhz, 256MB, GeForce 2MX en windows XP...

En inderdaad...die Borg Radio werkt ook koel! Enne, ook bij mij paste de kaart moeilijk in de PCI slot.

Veel succes!

Frankendork *D

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 19:23 schreef fdork het volgende:
Now....na veel gekut met die software is het me gelukt hoor. Wat ik heb gedaan:
* Borg TV Professional downen
* TV-Card gezet op Flyview II
* Kanalenlijstje gepakt, en ff ingesteld
* En kijken maar...

Enigste problemen: slechte kwaliteit enkele zenders, dit ligt gewoon eraan dat ik er geen versterkrtje tussen heb hangen. Maar voor de rest looptie bij mij fijn op PIII 900Mhz, 256MB, GeForce 2MX en windows XP...

En inderdaad...die Borg Radio werkt ook koel! Enne, ook bij mij paste de kaart moeilijk in de PCI slot.

Veel succes!

Frankendork *D
samehere ben nu alleen nog ff aan het proberen hoe ik kan capturen want ik krijg het niet gedaan met virtualdub :'(

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dicht in overleg met JvS :).

[topic=294173/1/75] ---> daar staat meer info :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.