Toon posts:

DNS Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik organiseer sinds een tijdje een maandelijkse lan bij ons op school, en nou wil ik een web server gaan draaien. Dit heb ik voor elkaar, ik gebuirk IIS in WinXP. Maar nu moet de IP van de server ingevuld worden om de site te laden. Ik heb begrepen dat dit ook met een naam kan (bv http://website.com/) en dat ik hiervoor een DNS server moet draaien. Kopt dat?
Dan de volgende vraag, met welke software kan ik dit doen?
Thnx Grtz.. Bishop

Verwijderd

dat klopt

Windows server versies hebben daar een DNS service voor. Onder de *nix os-en hebben we oa "bind".

Daar vul je de koppelingen tussen namen en Ip's in. Bij de clients moet je dan wel opgeven dat de computer waarop deze server draait als dns server moet worden gebruikt.

suc6

Verwijderd

Je kan de URL laten redirecten naar het ip-adres van je server

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kan je niet beter een wins server draaien of je host name veranderen, het is toch alleen maar voor het interne
netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een DNS server draai onder WinXP, wordt dan automatisch mij ip gelinkt aan mij hostnamen of hoe werkt dat? Of kan ik dit beter met WINS doen
Ik weet nl niet precies wat deze twee services doen!
Help!

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een dns server gebruik je voor een internet domein aan te maken bijvoorbeeld www.tweakers.net en een wins server gebruik je voor het aangeven van verschillende namen in je interne netwerk, bijvoorrbeeld webserver of web voor een bepaald ip adres.

correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Watzou voor mijn website de simpelste oplissing zijn?
Ik moet 2 domeinnamen hebben: nl
ftp.compatbl.com
www.compatbl.com
of iets wat daarop lijkt
DNS of WINS?
welk PROGGIE?
Pagina: 1