Toon posts:

[java] JList: items toevoegen zonder vector/array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 'n klein probleempje in java. Ik ben nl. een client voor msn messenger aan 't schrijven en ik moet buddies toevoegen aan een lijst die streaming binnenkomt. Nu wil ik die dingen ook streaming in die lijst zetten, dus ik had verwacht dat er bij JList (net als bij java.awt.List) wel een methode genaamd addItem of addElement zou zitten, maar die is er dus niet. Hoe los ik dit op ??

PS mbravenboer, niet gaan zeuren dat ik in de api docs had moeten kijken, daar staat het ook niet in (bij JList tenmisnte niet) :(

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

gewoon je eigen Jlist schrijven en die JList extenden.
en de methode addItem() erbij plakken die.
de oude Jlist verwijderd en een nieuwe maakt die 1 grooter is.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een beetje omslachtig en is een beetje "quick and dirty" :) niet dat dat erg is hoor , alleen ziet het er niet uit in de code

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Zoals ik al eerder zei is Swing model gebaseerd. Elk component heeft dus een model onder zich, die de toestand van het component aangeeft.

Voor een JList is er een ListModel (zie API docs ;) ). Deze zou je moeten implementeren. Van alle modellen is er al een abstracte implementatie (AbstractListModel) en een default implementatie (DefaultListModel). Meestal werk ik zelf met de abstracte implementatie. In dit geval is het misschien wel makkelijk om gewoon even de DefaultListModel te nemen. Als je de methoden ziet de dit model biedt, wordt alles je duidelijk. Als je het model aanpast wordt de GUI automatisch aangepast via een listener. Je moet je list nu uiteraard aanmaken met dit model.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
OK :) ik moet toch maar weer beter in de api docs zoeken :(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
MisterJava: ik moet toch maar weer beter in de api docs zoeken :(
Juist :) .

Stap 1: API
Stap 2: Java Tutorial
Stap 3: GoT

Hier is een hele goede link naar:
Java Tutorial / Constructing Creating a GUI with Swing / Atomic Components / List

Je vind daar onder andere: "Adding Items to and Removing Items from a List".

Nog iets minder lui zijn dus :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Ach , het gaat steeds beter :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 24 oktober 2001 19:41 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Stap 1: API
Stap 2: Java Tutorial