Cisco Cursus

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi,

Wij krijgen dit jaar via school een Cisco cursus voor routers.... Beetje vaag allemaal nog.

Iemand hier die de curcus al gedaan heeft. Wat kan je zoal verwachten en wat schiet je ermee op?

Peter

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Verwijderd

Nooit gedaan.... maar lijkt me wel intressant... ben trouwens zelf van plan een router te gaan aanschaffen.. :)

Verwijderd

Maar dat beantwoordt je vraag niet :(
Ff wachten op posts van andere mensjes.. die het wel weten :)

• Peter Power
  • Niet online
hehe okej dan :)

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57

Fido

C:\> park

Ik heb laatst ICND bij Acal in Eindhoven gevolgd. Ik weet niet of je net zo'n training krijgt maar het is zeer interessant. Het begin is heel basic maar er wordt al gauw met veel terminologie gegooid. Dus wel blijven opletten :-)

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Het zal wel gewoon de CCNA (Cisco Certified Network Associate) cursus zijn. Geeft je een aardige basis op het gebied van OSI, IP, routing, switching en remote-access.

Je kan hierover meer informatie vinden op www.cisco.com (duh) of op de nieuwsgroep alt.certification.cisco.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 24 oktober 2001 21:22 schreef Fido het volgende:
Ik heb laatst ICND bij Acal in Eindhoven gevolgd. Ik weet niet of je net zo'n training krijgt maar het is zeer interessant. Het begin is heel basic maar er wordt al gauw met veel terminologie gegooid. Dus wel blijven opletten :-)
hhmmzz.. van welke instructeur was dat? Anco?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Willem II college ofzo toevallig??? Heeft een vriend van me ook gedaan. Krijg je het e.e.a. over TCP/IP, OSI en router configgen enzo. Veel gemauw over subnetten enzo ook geloof ik.

Suc6 ermee ;)

• Peter Power
  • Niet online
Thanks mensen.

Het is de CCNA curcus in Voorburg en deels via thuis... :)

Verwijderd

Gaaf zeg! Had ik ooit zo'n cursus via de opleiding maar gekregen. Erg interessant en nuttige info, die je later als je in netwerk/systeembeheer wilt gaan werken zeker zal gebruiken.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
ehm, http://cisco.netacad.net daar zal de meeste info te vinden zijn, en daar moeten jullie denk ik ook jullie toetsen gaan maken voor het curriculum....
Tis wel een fijne cursus, al helemaal als je hem (gratis) via school krijgt.
Good Luck ermee, hij schiojnt niet altijd even gemakkelijk te zijn..

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op donderdag 25 oktober 2001 01:24 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Thanks mensen.

Het is de CCNA curcus in Voorburg en deels via thuis... :)
Ik heb zelf CCNA gedaan door zelfstudie. Is best te doen hoor. Is niet moeilijk, wel leuk.

Je moet wel het examen doen hoor. Is een makkie.

Suc6

Money for nothin' and your chicks for free

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Echt moeilijk is het niet, je leert er meer nuttige dingen dan bijvoorbeeld bij de oude MSCE TCP/IP cursus. Ook veel Cisco specifieke zaken (command line syntax en zo), en daar knappen veel mensen op af. Daarbij zakt dat soort specifieke materie vrij snel weg als je het niet gebruikt.

Zie CCNA dus voor wat het is: een goede basis kennis van gerouterde netwerken, maar ook niet veel meer dan dat.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Ik heb 'm ook gedaan... Is wel te doen als je er interesse in hebt... Maar als je examen wilt doen, moet je dat wel direct erna doen, anders ben je weer een hoop kwijt...

Toen ik 'm had gedaan moest ik op stage en school zou een examen regelen... Toen ik nix had gehoord en na verloop van tijd de boel geregeld had was ik 9 maanden verder.. De basis blijft wel hangen, maar de commandline commando's beginnen dan aardig te vervagen...

Het is echt niet altijd even makkelijk als hierboven gezegd wordt... Zitten ook aardig lastige dingen in en de vraagstelling is soms ook wat omstreden..

Het heeft mij in ieder geval goed geholpen met het vinden van een baan...

Ik heb inmiddels met m'n werk weer veel ervaring opgedaan, dus de baas vind het goed dat ik binnenkort weer eens een examen ga doen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Hey ik ben nog student Netwerk Beheer, maar tot nu toe valt het nog een beetje tegen qua interesante info...we doen gewoon te weinig echte shit.

Kan ik zo'n cursis zelf ook doen thuis?
Thuis 56k6 dus dat wordt een probleem.

Is het te betalen? anders wacht ik wel op m'n diploma en daarna een baan waar ze me wel willen helpen hiermee.

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:57

Fido

C:\> park

Op woensdag 24 oktober 2001 23:52 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

Yupzz.. Klopt

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37
Op donderdag 25 oktober 2001 08:26 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Ik heb zelf CCNA gedaan door zelfstudie. Is best te doen hoor. Is niet moeilijk, wel leuk.

Je moet wel het examen doen hoor. Is een makkie.

Suc6
zijn daar boeken voor tekoop dan om thuis teleren ..
( liefst in het NL )

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Op woensdag 24 oktober 2001 18:58 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Hoi,

Wij krijgen dit jaar via school een Cisco cursus voor routers.... Beetje vaag allemaal nog.

Iemand hier die de curcus al gedaan heeft. Wat kan je zoal verwachten en wat schiet je ermee op?

Peter
Mon3aan-TI in voorburg dus he.....
Ik heb net afgelopen week semester 4 afgerond. Ik ben een vierdejaar daar. Je leert eigenlijk gewoon alles over hoe een netwerk in elkaar zit en hoe je zoiets opzet. Met nadruk op routers dat wel. Dit alles the cisco way...

Assume there are no rules and it's one big free for all

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Op dinsdag 27 november 2001 22:25 schreef Blackhole het volgende:

[..]

( liefst in het NL )
Per definitie zou ik Nederlandstalige boeken over dit soort certificeringen afraden. De examens zijn nl. in het Engels, en in het vakgebied kom je zonder Engels ook al niet ver.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

CCNA is een goede begin cursus over de protocollen en netwerk apparatuur. Maar een school kan, geloof ik, die cursus niet gratis aanbieden...

Als dat wel zo is zou ik graag ff de naam van die school willen weten. Misschien geven ze de eerste twee semesters gratis?

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 27 november 2001 22:25 schreef Blackhole het volgende:

[..]

( liefst in het NL )
Ga voor de engelse boeken. Neem bijv. de beoken van sybex. Perfect.
Op dinsdag 27 november 2001 22:54 schreef Yilkee het volgende:

[..]

Mon3aan-TI in voorburg dus he.....
Heee mon3aan das mijn oude werkgever....leuk. Alleen toen waren ze nog TRE

Op donderdag 25 oktober 2001 10:11 schreef TP70 aka Georgio het volgende:

Hey ik ben nog student Netwerk Beheer, maar tot nu toe valt het nog een beetje tegen qua interesante info...we doen gewoon te weinig echte shit.

Kan ik zo'n cursis zelf ook doen thuis?
Thuis 56k6 dus dat wordt een probleem.

Is het te betalen? anders wacht ik wel op m'n diploma en daarna een baan waar ze me wel willen helpen hiermee.
Gewoon voor de zelfstudie gaan. En dan exmanen doen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ik weet niet op welke school je zit maar als je op het Da Vinci College in Dorderecht dan heb je niet veel aan deze cursus omdat je minimaal 1 keer per week een examen moet maken en dat is echt niet haalbaar bij deze cursus. Maar voor de rest is de cursus wel interresant :)

Verwijderd

Sybex zijn goed in het engels, maar de vertaling is gewoon klote. Vage zinsopbouw, je kunt zien dat ze met de 'vertaal machine' vertaald zijn...

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 09:01 schreef StRiFe het volgende:
Ik weet niet op welke school je zit maar als je op het Da Vinci College in Dorderecht dan heb je niet veel aan deze cursus omdat je minimaal 1 keer per een examen moet maken en dat is echt niet haalbaar bij deze cursus. Maar voor de rest is de cursus wel interresant :)
Een keer per wat? Per week zeker, moet zat lukken hoor...

• jordan2k
  • Laatst online: 16-08 12:52
Ja ik en mn mede studente van R&R krijgen oook cisco :)
maar aslof het opschiet.
de klas had al in h8 moeten ziten maar zijn nog maar in h3
maar het is een vak je krijgt er gewoon studie punten voor
dus je kan het niewt laten vallen
je leert wel leuke dingen die je voorheen niet zeker wist.

het zijn 15 hoofdstuken per semester en die dien je af te heben als je die af hebt en als je dei gemideld goed gedaan hebt kon je (tenminste op mijn school korting krijgen) op je deelcertificaat.

En ieder deelcertificaat is later mooi meegenomen.

meschien heb je hier wat aan en anders vraag gewoon wat meer.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb het eerste semester gedaan opschool.
Helaas had de school geen leraren die verder kwamen dan cisco semester 1.

Dus jah toen hielt het op voor ons :(

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

wat heb je nou aan een deel certificaat??

• jordan2k
Maakt deel uit van mn opleiding van hogenshool R&R opleiding electronica en it

Deel certificaat is gewoon een certificaat maar deze hoort dan als deel bij mn opleiding.
Want in mn gehele opleiding kan je meerdere certificate halen

Verwijderd

He die PeTeRPoWeR, ik heb hier nog wel wel liggen. mail maar ff naar ferdivdw@raketnet.nl :)

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik ga elke dinsdagavond naar school om Cisco te doen CCNA semester 2. Als ik klaar ben krijgen jullie mijn Login en wachtwoord van netacademy en kan iedereen een cursus doen.. alleen geen examen...

PEACE

Verwijderd

je zit zekr op t mon3aan college?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 09:02 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

Een keer per wat? Per week zeker, moet zat lukken hoor...
Per week ja maar als je verder komt in de semesters is het echt niet te doen omdat deze cursus niet het enige is wat je te doen krijgt op school. Overigens ik heb wel semester 1 en 2 gehaald van deze cursus :)

• jordan2k
Op woensdag 28 november 2001 13:11 schreef BLuPPiE het volgende:
je zit zekr op t mon3aan college?
kan ook op Rens :)

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

* dontcare vond CCNA veels te simpel

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 23:52 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]

test

Verwijderd

Test 1

Verwijderd

Ik ben er nu voor het derde jaar mee bezig.
Vandaag 72 punten gehaald voor Les 5 van Semester 3 :)

Opzich is het een interressante cursus, maar als het einde nadert begint het saai te worden.

Zoals andere personen die hier hebben gereageerd volg ik deze cursus ook bij Mondriaan TI in Voorburg.
The First Dutch Cisco Academy ;)

We hebben er geen speciale lessen voor, projectonderwijs he >:)
Maar als je iets te vragen hebt kun je altijd wel ergens terrecht.

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 08:55 schreef jeroenbeekman het volgende:
CCNA is een goede begin cursus over de protocollen en netwerk apparatuur. Maar een school kan, geloof ik, die cursus niet gratis aanbieden...

Als dat wel zo is zou ik graag ff de naam van die school willen weten. Misschien geven ze de eerste twee semesters gratis?
Mondriaan TI in Voorburg biedt het gratis aan, aan de studenten van Kantoorautomatisering en Produktontwikkeling.
Voor zover ik weer kost de cursus voor niet-studenten F 6500.
Pagina: 1