Toon posts:

[ASP] Diverse vraagjes (helpfile, path, ...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Zoals het onderwerp al voorspeld heeft, heb ik een paar vraagjes over ASP:

- Voor PHP heb ik een mooie helpfile kunnen downloaden van php.net waarin alles staat wat ik wil weten over php, bestaat er ook zo een mooie helpfile voor asp?

- In php heb je de functie phpinfo() om alles over de php installatie te weten te komen, heeft asp iets vergelijkbaars?

- (ik blijf relateren aan php) PHP kent een variabele waarin het path naar een bestand is opgenomen, (je raad het al) hoe kom ik in asp achter het volledige path naar een bestand?

- Hoe kan ik regels wegschrijven naar en ophalen uit een textfile (en/of deze benaderen alsof het een mooie database is)??

Dat was ut wel zo een beetje, ik had graag search willen gebruiken om te kijken of er al wat over gezegd was in een ouder topic maar search doet ut niet |:( of dan toch niet daarniet toen ik op search klikte...

Groetah,
Wouter

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 24 oktober 2001 18:43 schreef waussie het volgende:
- Voor PHP heb ik een mooie helpfile kunnen downloaden van php.net waarin alles staat wat ik wil weten over php, bestaat er ook zo een mooie helpfile voor asp?
MSDN. Of ie mooi is is een 2e, kwestie van smaak. http://msdn.microsoft.com om 'm online te bekijken, en er zullen ongetwijfeld hier en daar reference guides te downloaden zijn. (MSDN collectie misschien ook wel als back up ergens ;))
- In php heb je de functie phpinfo() om alles over de php installatie te weten te komen, heeft asp iets vergelijkbaars?
Ik weet niet wat je er precies mee kan zien, maar met ScriptEngine, ScriptEngineMajorVersion , en ScriptEngineMinorVersion weet je weer iets meer. Config settings kun je bij mijn weten niet uitlezen (ook nog nooit nodig gehad trouwens).
- (ik blijf relateren aan php) PHP kent een variabele waarin het path naar een bestand is opgenomen, (je raad het al) hoe kom ik in asp achter het volledige path naar een bestand?
Loop de Request.ServerVariables eens even door :)
En verder kun je Server.MapPath("./") doen voor de huidige dir.
- Hoe kan ik regels wegschrijven naar en ophalen uit een textfile (en/of deze benaderen alsof het een mooie database is)??
Hmm een echte database gebruiken? :P
Scripting.FileSystemObject is denk ik waar jij op wilt zoeken.
Groetah,
Wouter
Groeten, en lees de faq :P ;)

Exact expert nodig?