Toon posts:

Celeron 850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoekwerk (onderandere op dit forum) heb ik dus ondekt dat ik een Abit BX20 moederbord heb.

Info:
http://members.tripod.co.uk/gazro/abit_bx20_dip.htm

Bij die informatie is de max processor een 800Mhz@100Mhz. Ik kan echter nergens nog een Celeron 800 vinden. De lichtste die ik vind is de 850 en de 900.

Weet iemand of deze zouden werken op dit moederbord of heeft iemand ervaring met iets soortgelijk?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

DarkSide

theres no place like ::1

Ja moet wel lukken.
Multiplier is toch locked.
FSB juist instellen en de CPU draait gewoon op 850 MHz.
Misschien staat er op de ABIT site wel een nieuwe bios update en wordt ie zelfs officieel ondersteund.
Voltages zijn volgens mij gelijk van de CPU's
dus dat moet ook geen probleem opleveren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe ik die dipswitch dan zou moeten zetten?

site: http://members.tripod.co.uk/gazro/abit_bx20_dip.htm

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Maakt niet uit.. Elke instelling boven de 350 zou in principe goed moeten zijn.. (dan staat de fsb op 100MHz)..

Dus kies gewoon 800 ofzo..

Verwijderd

:? Heb jij dipswitches op je BX6 v2??? hmmm ben ik nooit tegenkomen op mijn bordje...
Anyway als je dat bord hebt, werkt het, ik gebruik ook een 8.5x multiplier en geen vuiltje aan de lucht.
Ga evt. in je BIOS naar CPU settings en zet je multiplier op 8.5x en je FSB op 100 en je CPU Voltage op CPU default (of doe het handmatig) gaat het zeker goed :D Happy Celeronning.

hmmmm verkeerd gelezen geloof ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb spijtiggenoeg geen Abit BX6 of BX6v2 maar een OEM bordje afgeleid van de BX6, de BX20.

Weet er eigenlijk iemand of een 850 ook aan 800 zou werken, underclocked dus.
Of is dit slechts voor de processor?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op donderdag 25 oktober 2001 13:31 schreef Thommy het volgende:
Weet er eigenlijk iemand of een 850 ook aan 800 zou werken, underclocked dus.
Of is dit slechts voor de processor?
De enige manier waarop je dat voor elkaar kunt krijgen is door de fsb op 94.117 MHz te laten draaien.. Nee, dat is niet slecht voor de proc, maar je schiet er niks mee op..

't is gewoon geen AMD processor waarbij je dus wel de multiplier kunt instellen..

Whatever jij gaat instellen op jouw bordje als multiplier, de proc zal zich daar niks van aantrekken, en gewoon vrolijk op 8.5x zijn werk gaan doen!
Pagina: 1