Ik word nog eens overspannen van @home...

Pagina: 1
Acties:

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Dit hebben ze al gedaan:

* Compleet nieuwe kabel aan gelegd;
* Modem vervangen met een nieuwe (zelfde type);
* Domme actie: WINIPCFG;
* Proxy aan/uit;
* Splitter gecontroleerd (goed signaal);
* CAI kastje gecontroleerd (ook goed)

MAAR, waar ik nu elke keer weer SCHIJTziek! van wordt, is dat savonds mijn internet STUKKEN trager wordt en ik op Q3 servers bijna overal 999 ping, terwijl dat smorgens/smiddags altijd 40/50 is. En in het weekend vanaf Zaterdagavond 20:00/21:00 uur tot Zondag laat in de morgen is mijn hele verbinding zelf weg!
Nu weet iedereen wel dat @home dikke bagger is. Maar zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?

Dit zuigt echt hard! Elke avond ben ik weer chagrijnig omdat mijn verbinding weer 10x zuigt.. :(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

En ik maar blij zijn dat ik over 4 maanden mijn ISDN lijntje met telefoonrekening van 1500 piek in kan ruilen voor @home :P Zeur dus ff niet zo :)

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 08:47
Yep! Wij hebben al sinds oktober 2000 een verbinding waarvan je de tranen in de ogen springen. Overdag niets aan het handje, 's avonds is er niets meer mogelijk. Quaken is ook hier een grote hobby, die zo goed als onmogelijk geworden is. Je hoeft maar een server in te stappen en er volgt binnen een paar minuten een connection interrupted.
En ook hier al een nieuw modem, 3x een RF check (niets aan de hand en nog heel veel meer dingen. Bij m'n laatste contact met de helpdesk kreeg ik van de Technische Support het antwoord dat Quake teveel upload vergt en daardoor niet via @Home gespeeld kan worden |:(.
Het echte antwoord is simpelweg overbelasting van het netwerk en in ons geval (Maastricht) een rotte server die ze maar niet vervangen. Aangezien ISDN onbetaalbaar is voor ons (3 fanatieke surfers) blijft het hopen op ADSL.
Het zal een gelukkige dag zijn als we @Home kunnen opzeggen :+.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
:? En ik (@ Mxstream) maar jaloers zijn als ik bij Speedtest en Mordax die astronomische scores van @Home zie.

Systeem

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 19:52 schreef vandenberg het volgende:
:? En ik (@ Mxstream) maar jaloers zijn als ik bij Speedtest en Mordax die astronomische scores van @Home zie.
ja duh....
dat is niet bij iedereen zo!
degene die geluk hebben hebben een rappe verbinding (weinig buren op de kabel)
maar sommige hebben pech en moeten de geweldige 'bandbreedte'delen.
wellicht is mxstream wat voor de topicstarter.
50kb/s downloads (ook in de avond!) en mooie pings!
perfect voor UT en Q3A enzovoort.
www.mxstream.nl en doe de postcode-check >:)

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 24 oktober 2001 19:56 schreef pentium het volgende:

[..]

ja duh....
dat is niet bij iedereen zo!
degene die geluk hebben hebben een rappe verbinding (weinig buren op de kabel)
maar sommige hebben pech en moeten de geweldige 'bandbreedte'delen.
Ja, dat weet ik ook wel (als ex-Casema-gebruiker al helemaal :) ), maar dat de verschillen tussen piek en dal bij @Home zo groot waren, had ik niet verwacht.

Systeem

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 20:13 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ook wel (als ex-Casema-gebruiker al helemaal :) ), maar dat de verschillen tussen piek en dal bij @Home zo groot waren, had ik niet verwacht.
die zijn enorm groot!!!
Eigenlijk is het niet eerlijk: de ene krijgt 300KB/s+ ,de andere max 25KB/s.
Als ze @home iedereen 200KB/s konden beloven, okee dan nam ik @home (ik woon in een drukke wijk).
Bij MXSTREAM ligt het toch anders: basic pakket krijgt iedereen 50kb/s :9~

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Gelukkig is dit weekend mijn verbinding niet weg gevallen, maar van dat q3 klopt, @home heeft een dikke bagger upload, als ik mijn upload test op mordax, dan heb ik maar 5kb/s, die ook als ik ff wat naar een IPtje upload. Hier ga ik dus ff achteraan bellen, want ik betaal voor 16kb/s upload, en die zullen ze mij geven ook! >:)

Mijn pa en ma zijn zelfs al zo ver dat ze geen abonnementsgeld meer willen betalen. :z Ja! Laten ze die zooi maar verbeteren!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 11:13 schreef Copyman het volgende:
Gelukkig is dit weekend mijn verbinding niet weg gevallen, maar van dat q3 klopt, @home heeft een dikke bagger upload, als ik mijn upload test op mordax, dan heb ik maar 5kb/s, die ook als ik ff wat naar een IPtje upload. Hier ga ik dus ff achteraan bellen, want ik betaal voor 16kb/s upload, en die zullen ze mij geven ook! >:)

Mijn pa en ma zijn zelfs al zo ver dat ze geen abonnementsgeld meer willen betalen. :z Ja! Laten ze die zooi maar verbeteren!
gewoon netjes t geld sparen en zodra ze een goed product leveren betaal t achterstallige geld.. beetje druk op de ketel je betaald niets voor niets 100 gulden bij @ home of?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 18:35 schreef Copyman Nu weet iedereen wel dat @home dikke bagger is. Maar zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
Hallo daarzoot!!! :( :( :(

@Home is helemaal niet :r !!! 't Is perfect. Ik ga met die patch van ze bij Mordax.nl 450kb/s!!! Als het erg langzaam is ga ik 300kb/s! Ik heb nu 12 downloads aanstaan (DAP) en hij gaat nog steeds 373kb/s :P .

@Home is dus helemaal NIET bagger!

• Dommel
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op maandag 29 oktober 2001 11:16 schreef mafiasven het volgende:

[..]

gewoon netjes t geld sparen en zodra ze een goed product leveren betaal t achterstallige geld.. beetje druk op de ketel je betaald niets voor niets 100 gulden bij @ home of?
Het is maar 89 gulden per maand :)

Maar ik heb hier ook @Home en ik heb qua pings niks te klagen, ik zit vrij constant onder de 90 in het weekend en door de week zit ik rond de 30/40. Wat mij betreft is er niks dan lof over @Home :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Bij mij ook, alleen als mijn buurman weer een cd naar zijn broer stuurt word het wat minder, of andersom. maar ik zit meestal op 400 - 450 kb/s. dus....

• Osiris
  • Niet online
Mjoah, ik ook zoon beetje... :9

• Osiris
  • Niet online
't Wordt trouwens erg als je een DVD overpompt...

• Speedyb
  • Laatst online: 04-04-2024
Op maandag 29 oktober 2001 11:36 schreef Osiris_NL het volgende:
't Wordt trouwens erg als je een DVD overpompt...
Duurt het ietsjes langer voor het weer optimaal is verder niets ;)

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Waarom is iedereen zo blij dat je met MXstream 50kb/s haalt

man met chello is het gewoon 190 kb/s :9

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
@Home was hier de laatste 2 weken bagger, maar sinds afgelopen weekend is het weer zoals 'vroeger', lekker dus *D Probleem is dat ze op bepaalde plekken gewoon zware capaciteitsproblemen hebben waar ze niks aan kunnen of willen doen. En da's heel jammer.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Topicstarter
Okee, mijn download is wel goed, maar mijn upload zuigt! Die is maar 5kb/s. Downloaden is ook wel eens beter geweest, maar ik haal de 200kb/s nog wel, maar meestal ligt dit rond de 100kb/s, en daar betaal ik ook niet voor. Ik ga er iig vaart achter zetten, dat ik strax wel goed internet heb. Punt. :)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Theoretisch gezien is @home erg snel (wat betreft downstream, upstream is nogal schraal..). Hier is de snelheid een soort golfbeweging. M'n verbinding wordt steeds slechter, dan upgraden ze weer iets (gateway bijv.), en ik zit weer op het max. haalbare. In de krant staan altijd paginagrote advertenties, ik vind wel dat ze hun geld beter kunnen besteden aan hun huidige klanten, zodat deze een stabiele/snelle verbinding hebben/houden. Over het algemeen gezien hoef ik niet te klagen, natuurlijk zijn er zo de up en downs, maar het bevalt me prima.. :)

Momenteel is de DHCP server waarvan iedereen in mijn regio z'n IP krijgt down, dus ik heb hem ff vast ingesteld. En je merkt echt dat veel mensen nu zonder verbinding zitten; zo goed als m'n verbinding nu is, is ie nog nooit geweest! (gebaseerd op gemiddelde ping naar de gateway). :) Ben nu met 487 kb/s constant aan het downen.. :P (precies tegen de downloadcap aan dus)

#

Verwijderd

tis net chello :P

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 11:47 schreef B-BRAIN het volgende:
Waarom is iedereen zo blij dat je met MXstream 50kb/s haalt

man met chello is het gewoon 190 kb/s :9
Omdat iedereen mans loopt te doen met bits!
Mxstream is het snelste wat er is hoor, tm. het power abbo.die heeft 128 Byte en sneller is er niet!!!Het standaard abbo.is 64Byte oftewl exact hetzelfde als Chello, sonera,@home etc. etc.Alleen nu met een(waarschijnlijk)constante download!!!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Op maandag 29 oktober 2001 17:46 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

Omdat iedereen mans loopt te doen met bits!
Mxstream is het snelste wat er is hoor, tm. het power abbo.die heeft 128 Byte en sneller is er niet!!!Het standaard abbo.is 64Byte oftewl exact hetzelfde als Chello, sonera,@home etc. etc.Alleen nu met een(waarschijnlijk)constante download!!!
Chello zou 1,5 mbit moeten zijn, 192 kilobyte per seconde dus (jaja er moeten nog tcp/ip headers enzo vanaf iets langzamer dus) helaas moet je heel veel geluk hebben om deze snelheid te kunnen halen, hier gaat ie dus nooit zo snel, Chello is hier heel erg traag, maar op sommige plekken haal je die snelheid wel.

@home is zelfs 3,8 mbit een stuk sneller dan mxstream advanced/extra/power of hoe je het ook wil noemen dus. Maar dat is ook niet bij iedereen zo.

Verwijderd

Hier in zwolle, is het heel normaal om met @home snelheden tussen de 200-400 k/s te hebben.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Tilburg hier...

zit in een drukke straat in het centrum bomvol studentenhuizen waar iedereen @home heeft, en ik heb bij Counter-Strike meestal een ping tussen de 35 en 70ms. Max downloadsnelheid ligt tussen de 300-400 kB/s.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 17:53 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Chello zou 1,5 mbit moeten zijn, 192 kilobyte per seconde dus (jaja er moeten nog tcp/ip headers enzo vanaf iets langzamer dus) helaas moet je heel veel geluk hebben om deze snelheid te kunnen halen, hier gaat ie dus nooit zo snel, Chello is hier heel erg traag, maar op sommige plekken haal je die snelheid wel.

@home is zelfs 3,8 mbit een stuk sneller dan mxstream advanced/extra/power of hoe je het ook wil noemen dus. Maar dat is ook niet bij iedereen zo.
G da f out of here meen je dat??? Sinds waneer bestaan dit soort lijnen dan joh, chello is toch gewoon de sonera van het zuiden??
Heb ik dan gewoon pech ofzo dat ik in het kopje van n-holland woon, met een fijne sonera verbinding :r :r van max.64 Wat ik ook wel haal als ze is een keer niet bezig zijn :(
Ik wou mxstream, maar das dus ook niet zo'n plan voor 175,- :'( en iets anders is er volgens mij niet hier in de buurt :?

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Vandaag (regio Noord) hebben 'we'(?) er een aantal uren uitgelegen.
De Helpdesk gebeld:

"Geachte abonnee.
In Noord-Nederland hebben wij netwerk problemem...blah blah
Geachte abonnee.
In Zuid-Nederland kunt u momenteel geen mail verzenden...blah blah
Geachte abonnee...
We hebben algehele netwerk problemen...blah blah

Nu vraag ik je.... Daarvoor kreeg ik de melding, dit nummer is wegens een technische storing momenteel niet bereikbaar, probeert u het later nog eens....

Ik weet niet waar @home momenteel mee bezig is, maar volgens mij moeten ze maar eens denken aan een LEDENSTOP en eerst de capaciteitsproblemen (newsserver is haast niet mee te werken!) oplossen.
3/4 terug was het allemaal perfect, op af en toe een gare mailsserver na...

De uitbreidingsdrift slaat een beetje op hol zoals je het mij vraagt...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Verwijderd

Groningen niks te klagen 250+ kb/sec down en altijd 15-16 kb up en altijd ping rond de 50 ook s'avonds en in het weekend alhoewel het sinds begin oktober wel slechter is geworden. :(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Op maandag 29 oktober 2001 18:20 schreef didaaf1 het volgende:

[..]

G da f out of here meen je dat??? Sinds waneer bestaan dit soort lijnen dan joh, chello is toch gewoon de sonera van het zuiden??
Heb ik dan gewoon pech ofzo dat ik in het kopje van n-holland woon, met een fijne sonera verbinding :r :r van max.64 Wat ik ook wel haal als ze is een keer niet bezig zijn :(
Ik wou mxstream, maar das dus ook niet zo'n plan voor 175,- :'( en iets anders is er volgens mij niet hier in de buurt :?
Chello hoort veel sneller te zijn dan sonera, hier is Chello helaas redelijk slecht, maar op sommige plekken gaat ie gewoon 180 kilobyte per seconde. Je hebt dus gewoon pech ja.

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

ik zou ook graag 50 kb/s willen halen :) zit hier met zeelandnet :'(

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 20:03 schreef MM- het volgende:
ik zou ook graag 50 kb/s willen halen :) zit hier met zeelandnet :'(
10 kb/s zou volstaan (up EN down dan he... moet wel kunnen gamen) met maar dan wel ZONDER DATALIMIET :r :r :r
Heb nu 30 kb/s en 2500 mb/maand :r

offtopic:
Cadzand roelss!!!! Ga je wel es uit? Disco JOY roeleert!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
@home fluctueert sterk zo krijg ik op de ene compu geen internet terwijl op de andere zelfde kabelmodem wel.

Als je dan de elpdesk belt krijg je zo'n mens aan de telefoon die je dingen vraagt waar ze zelf geen donder van snapt. Zeg van te voren dat ik win2k gebruik vragen ze nog of ik naar de dosprompt wil gaan voor een ping poging |:(

* brainball heeft meer verstand van @home dan de gemiddelde helpdesk medewerker daar

Heb laatste tijd weer een ander probleem dan normaal.
Kan nu niet op webpaginas maar wel instant messangers gebruiken. volgens mij gebruikt iemand anders ook mijn IP.
mijn oplossing ben gewoon altijd online :7
Pagina: 1