Toon posts:

Diamond Viper 2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar problemen met mijn diamond viper II kaart.

Ten eerste doet geen een driver het onder windows xp.
ik heb de 95 + 98 + 2000 + NT drivers al geprobeerd, maar alleen slecht nieuws. De windows XP drivers zijn nog niet uit en ik krijg ook geen duidelijk antwoord van diamond wanneer ze uitkomen.
Weet iemand wat meer over deze videokaart en over de nieuwste drivers voor xp, mail me dan even wat het is behoorlijk :(........ frustrerend.

Ten tweede doet mijn tv out op de zelfde video kaart het niet onder win xp en ook niet onder win 98 (ik heb dual boot). Ik wel wat geprobeerd maar het beste wat ik om het tv kon krijgen was slecht zwart-wit beeld zonder geluid...

Please help......... want ik snap er :? van. :? :? :? :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
Je Viper2 is geen geluidskaart :)

Voor TV-Out zou je S3Tweak kunnen gebruiken (te vinden op mijn site)

Win XP drivers zijn er wel, maar schijnen niet goed te werken, neem daarvoor eens een kijkje op www.savagenews.com in de drivers (volgens mij is die nu down)

Verwijderd

Topicstarter
ok dat geluid terzijde, maar die drivers die op savagenews.com staan zijn precies hetzelfde als die op diamondmm.com

Als ik deze drivers installeer kan ik windows xp niet meer opstarten en is de enige uitweg: -> win xp helemaal opnieuw installeeren.. kut werk. Heb ik al 5 keer gedaan. :?

Verwijderd

Om dit soort dingen blijf ik bij windows ME.
Athlon 550
Viper2
:)

Verwijderd

Topicstarter
ok dank jewel.. ik zal het even proberen. Als het niet lukt hoor je het nog wel.....

maar thnx voor de moeite :)

• _JGC_
Windows ME? Windows 95 draait beter :)

Je kunt ook een nieuwe kaart kopen om windows 2000 te gaan draaien, heeft mij ook goed voldaan (enm ga ik ook zeker doen strax met XP)

Verwijderd

Topicstarter
HEHE, eindelijk. het werkt. die url was super vet.
na 2 maanden doet m'n video kaart het weer....

dank je wel voor de moeite nog een keer he.....

8-) - :) - *D - ;) hahhaaha

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje :)
Ik heb veel gelezen (in een paar topics op tweakers.net)
over Overclocking en 3dmarks.. heb jij misschien enig
idee hoe ik mijn prestaties het best kan verbeteren, of ten minste achter deze info te komen?

System:
* Pentium III 450
64 mb-ram (100 mhz) + 128 mb-ram (133 mhz) -> tot: 192 mb.
* Diamond Viper 2, 32 mb-ram, s3 savage 2000, agp 4x/2x.
drivers hier voor zijn: LZ1SKY's Tweaked Savage 2K
Whistler Driver 9.21.03
Driver provider = S3 Incorporated
Driver version/date = 5.12.1.0 / 1-2-2001
* Philips PCRW804 (brander)
* Sony DVD-ROM DDU220E (dvd speler)
* Creative Sound Blaster 16 Plug & Play (WDM)

Waar kan ik mijn bios version zien, mijn moederbord type + version???

thnx, anyone!!!!!!

Verwijderd

Ik heb XP gewoon draaien met de driver die ik heb gedownload van SavageNews, de zgn "LZ1SKY's tweaked Savage2000 Windows XP (Whistler) Driver 1.2, Build 428".
Nu moet ik zeggen dat bij normaal gebruik alles prima werkt, ik krijg alleen een crash bij sommige PLUS! screensavers :(. Gamen heb ik nog niet geprobeerd.
Ik heb het ondanks deze drivers toch maar opgegeven in S3 land, want ik ben van plan volgende week een andere videokaart te kopen: een ASUS v7700. Werkt tenminste met alles. Ik vind dit wel jammer, want mijn ViperII werkt als een bezetene onder 98SE met JGC's drivers, sneller dan en GF2MX in ieder geval. Maar ja, Bill heeft me toch overtuigd met XP...
Na een lange historie van DIAMOND videokaarten zal ik afscheid moeten gaan nemen :'(... (sorry JGC...)

Iemand een ViperII met ventilator kopen?? >:)

• _JGC_
Ik ben nog ff aan't nadenken hoe ik mijn viper2 nog meer zal martelen...

ipv een 220 Ohm weerstandje een 100 Ohms weerstandje gebruiken om em te voltmodden (gaat voltage van 2.2 naar 2.6V, standaard 2,0)

Of een zware metalen 12x12x5 100cfm fan eraanhangen tot de kaart breekt?

Nah, vind ik een beetje overdreven, denk dat ik em gewoon in de doos gooi en de Kyro2 daaruit pak :)

Verwijderd

Topicstarter
goed, nog steeds geen antwoord op m'n vraag.......

• _JGC_
Misschien dat je S3Tweak 1.16 aan de praat krijgt onder XP, dan kan je em overclocken (ik vind 1.16i zelf heel erg buggy)

Je videokaart is echt de limiet, dat was ie op mijn K6/3+ al, dus je hoeft niet eens meer na te denken als je het over een Pentium 3 hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan...... dat wou ik weten... thnx

• Athlon_2o0o
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
er komen geen officiele viper2 drivers meer uit van diamond :(
Pagina: 1