Ik zit te twijfelen over de NAD C340 en de Rotel RA-971MK2. De Nad heb ik gezien voor 849 (stassen), de rotel heb ik alleen nog maar voor 995 gezien. Vooral die laatste moet goedkoper te vinden zijn. Heeft iemand een goed adresje?
Bij aqoustique in enschede staat een 971 mk1 voor/eind combo voor 1100 piek compleet, de c340 zag ik ook staan, maar de prijs heb ik niet gezien, bij die zaak heb ik ook mijn nieuwe 972/1070 voor/eind combo besteld....
Je tijfelt tussen een NAD en een Rotel? Die vind ik nogal anders klinken... Maar zoals hervaz zei, bij acoustique in Enschede staat een hele leuke Rotel voor/eind. Ik heb zelf nog geen Rotel 971mkII onder de 900,- gezien...
Das geen verkeerde prijs nee. Maar wat is nu het voordeel van een losse voor/eind-versterker tov een geintegreerde versterker?Op woensdag 24 oktober 2001 18:25 schreef hervaz het volgende:
Bij aqoustique in enschede staat een 971 mk1 voor/eind combo voor 1100 piek compleet, de c340 zag ik ook staan, maar de prijs heb ik niet gezien, bij die zaak heb ik ook mijn nieuwe 972/1070 voor/eind combo besteld....
Ik twijfel in de zin van, deze merken worden me het meest aanbevolen, heb zelf nog geen kans gehad om te luisteren op mijn speakers (JBL TI-600), maar het moet toch wel een van deze 2 gaan worden waarschijnlijk, omdat deze merken toch relatief het meeste waar voor hun geld bieden.Op woensdag 24 oktober 2001 18:28 schreef Ritch het volgende:
Je tijfelt tussen een NAD en een Rotel? Die vind ik nogal anders klinken... Maar zoals hervaz zei, bij acoustique in Enschede staat een hele leuke Rotel voor/eind. Ik heb zelf nog geen Rotel 971mkII onder de 900,- gezien...
Tja het voordeel van een voor/eind vind ik meer keuze om te combineren, en bijvoorbeeld bi-ampen als je er later een 2de eindtrap bijkoopt, of je kan de eindtrap inruilen/verkopen en er een andere voor neerzetten, het echte doel is het scheiden van componenten in verschillende kasten tegen invloeden van elkaar denk ik.
Anoniem: 4116
Die NAD C340 heb ik van de zomer wij Zwolsman gekocht voor 699,-
Misschien moet je ze ff mailen...
Misschien moet je ze ff mailen...
Ik kan je uit ervaring vertellen dat wat mensen aanraden en wat goed getest wordt, zeker niet altijd iets voor jou is. Voordat ik iets ging luisteren en dus alleen nog maar gelezen had enzo, was mijn uitgangspositie een NAD C320 met B&W 602 S2's. Ik weet nu zeker dat ik dat niet wil hebbenOp woensdag 24 oktober 2001 19:14 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik twijfel in de zin van, deze merken worden me het meest aanbevolen, heb zelf nog geen kans gehad om te luisteren op mijn speakers (JBL TI-600), maar het moet toch wel een van deze 2 gaan worden waarschijnlijk, omdat deze merken toch relatief het meeste waar voor hun geld bieden.
Ja dat is waar. Wat ik zoek is een min of meer neutrale versterker. Mijn JBL's zullen het geluid uiteindelijk toch wel voldoende kleuren denk ik. Ik had begrepen dat NAD's en Rotel's wel zo'n soort versterkers konden zijn??Op woensdag 24 oktober 2001 19:55 schreef Ritch het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat wat mensen aanraden en wat goed getest wordt, zeker niet altijd iets voor jou is. Voordat ik iets ging luisteren en dus alleen nog maar gelezen had enzo, was mijn uitgangspositie een NAD C320 met B&W 602 S2's. Ik weet nu zeker dat ik dat niet wil hebben.
NAD is heel neutraal, heb meerdere classic amps en voor/eind combo's gehoord, ik vond het saai, rotel daarentegen heeft veel meer drive en punch, bij jbl speakers past rotel erg goed denk ik.
Bedankt voor de tips. Ik zal de beide versterkers zeker nog een keer gaan beluisteren. 1100.- voor die rotelset is zeker niet verkeerd. De adviesprijs is 1590.-
Pagina: 1