Op woensdag 24 oktober 2001 18:00 schreef paultjeb het volgende:
caldera boot niet meer, ik moet het filesystem repairen, maar hoe?
code:
1
| fsck /dev/hda1 |
Maar als je opstart, zegt je kernel dat ook al tegen je volgens mij...
Tenminste, bij mij vraagt 'ie om m'n root-password, en vraagt of ik dan dat commando uit wil voeren..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Ja, give rootpassword for maintenance
(or type Control-D for normal startup):
Ik geef dan m'n password en krijg m'n rootprompt
vervolgens fsck /
En /dev/hda1 is clean.........
(or type Control-D for normal startup):
Ik geef dan m'n password en krijg m'n rootprompt
vervolgens fsck /
En /dev/hda1 is clean.........
'Hij' zegt trouwens dat ik het rootfilesysteem moet remounten zodat het read-write wordt met mount -n -o remount,rw /
De hardeschijf ratelt dan even en ik krijg n'm prompt weer terug. Dan doe ik fsck / Er volgt een waarschuwing en de vraag of ik echt wil doorgaan. Tuurlijk! Er volgen een aantal 'Passes' (1: Checking inodes, blocks and sizes 2: Checking directory structure, 3: directory connectivity, 4: reference counts, 5: group summary info)
Daarna krijg in de prompt weer terug. Hoe nu?
De hardeschijf ratelt dan even en ik krijg n'm prompt weer terug. Dan doe ik fsck / Er volgt een waarschuwing en de vraag of ik echt wil doorgaan. Tuurlijk! Er volgen een aantal 'Passes' (1: Checking inodes, blocks and sizes 2: Checking directory structure, 3: directory connectivity, 4: reference counts, 5: group summary info)
Fixed!!!!
http://support.caldera.com/caldera/solution?11=000607-0049&130=0960417027&14=&2715=&15=&2716=&57=search&58=&2900=&25=6&3=repair
Een applaus voor mijzelf!!!!:)
http://support.caldera.com/caldera/solution?11=000607-0049&130=0960417027&14=&2715=&15=&2716=&57=search&58=&2900=&25=6&3=repair
Een applaus voor mijzelf!!!!:)
Tuurlijk niet. FS checken doen je op een read-only FS, NOOIT op een FS die op RW staat. Tenzij je geilt op corrupte FS'en.'Hij' zegt trouwens dat ik het rootfilesysteem moet remounten zodat het read-write wordt met mount -n -o remount,rw /
De hardeschijf ratelt dan even en ik krijg n'm prompt weer terug. Dan doe ik fsck / Er volgt een waarschuwing en de vraag of ik echt wil doorgaan. Tuurlijk!
Als d'r echt wat mis is zeikt ie wel.Er volgen een aantal 'Passes' (1: Checking inodes, blocks and sizes 2: Checking directory structure, 3: directory connectivity, 4: reference counts, 5: group summary info)
Pagina: 1