Toon posts:

Verschil Thunderbird en Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het verschil tussen de AMD Athlon Thunderbird 1,4 GHz 266 Mhz FSB en de AMD Athlon XP 1600+? Toch wel meer dan alleen de prijs??

Beide draaien ze op 1,4 Ghz en ze passen op het zelfde moederbord (asus A7V266).

Sorry, kon de search niet gebruiken, werkte niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel niet de XP vergelijken met de Pentium, dat weet ik wel...

Verwijderd

Dat bedoelde ik ook eigenlijk niet, hier kun je de specs vinden van de AthlonXP. Dacht dat je d'r misschien wel wat aan had!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Kijk eens op www.anandtech.com of www.tomshardware.com of www.aceshardware.com of www.hardocp.com of ......

Met andere woorden, kijk even op een van de hardware sites en lees een test van de XP, staat ook altijd bij wat die extra te bieden heeft t.o.v. de TB.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 18:00 schreef superbikkel het volgende:
Kijk eens op www.anandtech.com of www.tomshardware.com of www.aceshardware.com of www.hardocp.com of ......

Met andere woorden, kijk even op een van de hardware sites en lees een test van de XP, staat ook altijd bij wat die extra te bieden heeft t.o.v. de TB.
Ja ik kijk al bij zulke sites. Zit niet stil hoor. Ik een beetje wachten en anderen maar moeite doen. Hou ik niet van...

Maar het gaat me er ff om, de Thunderbird 1,4 is niet of moeilijk leverbaar hoor ik net. Ik heb dus de keuze of de 1,33 kopen of de nieuwe XP processor. XP kost een paar tientjes meer. Wat is wijsheid....

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Een XP natuurlijk, heeft naast extra snelheid nog wat voordelen ook. Enige nadeel is dat ie moeilijker overklokbaar is.

Schijnt wel weer minder warmte af te geven.

LTRzz
MRfragle

edit:

wordt minder warm bedoel ik dus, geeft meer warmte af

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

iedereen verwijst naar sites, betekent dat dat niemand het weet? ik zit er namelijk zelf ook op te kijken en ik zie het verschil ook nie, alhoewel die xp wel stoer klinkt :)

Verwijderd

Geeft juist minder warmte.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 18:14 schreef tim het volgende:
Geeft juist minder warmte.
Kijk dat zijn berichten waar ik wat mee kan, thx!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De XP heeft nu ook P4 truckjes zoals data prefetch wat de grootste performance boost geeft & SSE is ook nog es zuiniger met vermogen gebruik en schaal weer iets beter door op clock

Met andere worden om meer uit DDR RAM te halen moet je voor de XP gaan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

aha laat ik nou geen ddr ram hebben, de keus is duidelijk, danku wel :)

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ik heb best wel 6 tientjes meer over voor een XP hoor, denk ik... Ik hoorde laatst iemand zeggen dat er in de XP de toekomstige optie van 3dFX ingebakken zit, weet zo ff de naam niet meer. Wat zou je hier aan hebben??? :?
Pagina: 1