Toon posts:

Bios wil niet geupgrade worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello lady`s and gentlepeople`s,

Ik wilde mijn Award bios upgraden en ik had daarvoor ook de benodigde bestanden gedownload en ik startte het hele zooitje, voerde de bios-naam in maar pc zegt dat hij het bestandje niet kan vinden. ik heb al vele mogelijkheden uitgevoerd zoals .exe .bin. .rom en dit soort dingen.
Ik hoorde dat er op het mobo een jumpertje zat die de bios beveiligd, die heb ik al goed gezet.

Wat moet ik nu doen om toch nog mijn bios te upgraden?

Thanks...

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 19:19
al geprobeert te flashen met een goeie upgrade???

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

De bios heeft nix te vertellen dus moet hij het gewoon doen...

Lolz, heb je je disk wel bootable gemaakt, dan pakt hij hem automatisch (bij mij tenminste wel)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al de goede flash en ookal heeft de bios niks te zeggen hij doet het gewoon niet en ja ik heb een bootdisk gebruikt.
het flash progje start wel op allen doet het verder niet
het schijnt een awardkwaaltje te zijn maar het kan ook worden opgelost alleen ik weet niet hoe...

Iemand NUTTIGE suggesties?

(p.s. IK BEN NIET AANSPRAKELIJK VOOR SPELFOUTEN...)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:24

FFF

als je deze:
http://www.bootdisk.com/drdfiles/drdflash.exe
op een diskette zet, en de drivers erbij, en dan doet hij het nog niet kan ik je helaas niet verder helpen.

Verwijderd

Zal wel optie in je bios zelf nog zitten dat ie niet flashable is die moet je ff goed zetten.

Verwijderd

Je moet eens zoeken en nog eens zoeken op je mamaplank naar een jumpertje dat biosflashen verhinderd! jumpertje eraf halen en dan werkt alles wel goed ;)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n award boardje en daar zit het ook in de bios een optie bios flash enable disable(in advanced zo uit mijn hoofd)

Is het toevallig een asus boardje ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS P6BAT-A+ mainboard en het jumpertje heb ik van stand 2-3 naar 1-2 gezet maar er niet afgehaald.
Ik heb nog nooit in de bios zelf gekeken of er enable/disable BIOS flash staat. Volgens mij staat dat er niet, maar ik zal zoeken

Verwijderd

Topicstarter
verder nog tips?
Pagina: 1