Ik wil in een oude 486 een nieuw moederbord + proc hangen. Zit nu een 486DX2 bordje in en er moet een Asus P5A met AMD K6-2 400 in komen.... kan dit? Ik dacht dat AT en ATX verschillend waren qua voeding en aansluiting maar ik kan er nergens wat over vinden. Iemand een nuttige tip?
Verwijderd
AT:
Is een smal blok bestaande uit 2 delen namelijk P8 en P9
Verder zet AT de voeding om van 220 Volt naar 12 Volt en 5 Volt
ATX:
Is een dik blok wat bestaat uit 1 geheel, tevens bied ATX 12 Vlot, 5 Volt en 3,3 Volt (de laatste voor de Pentium/AMD coolers)
En ga er maar vanuit dat jij ATX voeding nodig hebt
ATX:
Is een dik blok wat bestaat uit 1 geheel, tevens bied ATX 12 Vlot, 5 Volt en 3,3 Volt (de laatste voor de Pentium/AMD coolers)
Verwijderd
Bij een ATX voeding, is er een grote voeding stekker voor het moederbord.
Bij een AT voeding zijn er twee (of meer) stekkers voor het moederbord.
Bij een AT voeding zijn er twee (of meer) stekkers voor het moederbord.
Waarschijnlijk is dat mobo super socket 7, asus p5a is de atx versie, p5a-b is at, ik kan op mijn p5a-b at & atx voedingen aansluiten, maar hij past alleen in een AT kast. Daar moet je wel opletten, anders moet je een nieuwe kast kopen of gaan boren..Op woensdag 24 oktober 2001 17:22 schreef gwystyl het volgende:
Ik wil in een oude 486 een nieuw moederbord + proc hangen. Zit nu een 486DX2 bordje in en er moet een Asus P5A met AMD K6-2 400 in komen.... kan dit? Ik dacht dat AT en ATX verschillend waren qua voeding en aansluiting maar ik kan er nergens wat over vinden. Iemand een nuttige tip?
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Bij AT zit de powerbutton aan de voeding (er staat dan ook 220v op)
Bij ATX staat er maar een paar volt op, en zit op het mobo aangesloten
Bij ATX staat er maar een paar volt op, en zit op het mobo aangesloten
Verwijderd
Kleine toevoeging aan AT zorg ervoor dat de zwarte kabeltje op p9 en p8 naar elkaar toe zitten. anders geeft je pc rook signalen.Op woensdag 24 oktober 2001 17:35 schreef Devil_2000 het volgende:
AT:
ATX:
Hoeft niet..Op woensdag 24 oktober 2001 21:39 schreef OzzieDaVerve het volgende:
[..]
Kleine toevoeging aan AT zorg ervoor dat de zwarte kabeltje op p9 en p8 naar elkaar toe zitten. anders geeft je pc rook signalen.
Heb 1x gewoon een flits gehad en toen was ie dood
Nieuwere types hebben er een beveiliging tegen, dan maken ze zo'n weird flip-piep geluidje
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Dit komt dus regelrecht uit m'n Hardware boek voor schoolKenmerken AT-standaard:
Aansluiting netvoeding door middel van twaalf contacten op een rij.
Netvoeding levert uitgangsspanning van 12 en 5 volt.
Toetsenbordaansluiting DIN-type.
LPX-moederbord is AT-moederbord met riser voor uitbreidings-kaarten.
Kenmerken ATX-standaard:
Aansluiting netvoeding door middel van twaalf contacten in twee rijen van zes.
Netvoeding levert uitgangsspanning van 12 volt, 5 volt en 3,3 volt.
Netvoeding is geschikt voor soft power off.
Betere koeling door dwarsgeplaatste voeding
Dubbele rij aansluitingen op moederbord waaronder toetsenbord en muis (mini-DIN oftewel PS/2 type), seriele poorten, parallelle poort en USB.
NLX-moederbord is ATX-moederbord met riser
soft power off.
Er zijn ook ATX voedingen die ook AT aansluitingen hebben, dus als je echt zeker van je zaak wilt zijn, koop je zo'n voeding
Pagina: 1