Okay, het probleem is nogal ingewikkeld, hopelijk valt het te begrijpen.
Ik heb in mijn URL een (telkens verschillend) aantal variabelen gedefineerd. Soms zijn het er 2, soms wel 10. Al deze variabelen hebben de volgende naam:
$aantalx <--- x is telkens anders, dat is een waarde uit de database, uit de kolom orderID.
Nu wil ik dat hij in de database de waarden van die variabeles zet. Ik ben er bijna, maar eerst moet ik deze variabeles dus maken in het PHP-script. Ik doe dat als volgt:
$blaat='$aantal'.$row[orderID] $row[orderID] is een variabele die steeds veranderd
Nu krijg ik heel mooi de variabeles $aantal1, $aantal2 etc. Maar als ik deze in de database zet, zet hij dat ook in de database! Dus niet de waarde van de variabele $aantal1, maar gewoon het 'woord' $aantal1 zelf.
Op de een of andere manier moet ik zorgen dat hij dat dus nog een keer parst, waardoor $aantal1 de waarde krijgt die ik in de URL heb meegegeven. Iemand een idee hoe?
Hier heb je trouwens de volledige code:
Ik heb in mijn URL een (telkens verschillend) aantal variabelen gedefineerd. Soms zijn het er 2, soms wel 10. Al deze variabelen hebben de volgende naam:
$aantalx <--- x is telkens anders, dat is een waarde uit de database, uit de kolom orderID.
Nu wil ik dat hij in de database de waarden van die variabeles zet. Ik ben er bijna, maar eerst moet ik deze variabeles dus maken in het PHP-script. Ik doe dat als volgt:
$blaat='$aantal'.$row[orderID] $row[orderID] is een variabele die steeds veranderd
Nu krijg ik heel mooi de variabeles $aantal1, $aantal2 etc. Maar als ik deze in de database zet, zet hij dat ook in de database! Dus niet de waarde van de variabele $aantal1, maar gewoon het 'woord' $aantal1 zelf.
Op de een of andere manier moet ik zorgen dat hij dat dus nog een keer parst, waardoor $aantal1 de waarde krijgt die ik in de URL heb meegegeven. Iemand een idee hoe?
Hier heb je trouwens de volledige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?
require "functions.php";
function updateAantal($orderID) {
$onr=geefOrdernr($orderID);
$db=connectDB();
$q="SELECT * FROM orders, shop WHERE orders.productID=shop.productID AND orders.ordernr=$onr";
$res=queryDB($q,$db);
while ($row=mysql_fetch_assoc($res)) {
$blaat='$aantal'.$row[orderID];
mysql_query ("UPDATE orders SET aantal=\"$blaat\" WHERE orderID=\"$row[orderID]\"");
}
closeDB($db);
}
mysql_connect ('server', 'naam', 'password');
mysql_select_db (database);
updateAantal($orderID);
?>
<HTML>
<BODY>
De gegevens zijn upgedate! Klik <A HREF="<? order.php?oid=$orderID; ?>">hier</A> om terug te gaan naar het overzicht.
<? echo updateAantal($orderID); ?>
</BODY>
</HTML> |