XP shutdown

Pagina: 1
Acties:

• Staudt20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 18:01
Hallo allemaal, een lang verhaal,

-Ik heb een sp98agp-x mobo van asus.

-Ik HAD win98se, hiermee kon ik m'n pc automatisch afsluiten (zonder dat "it's now safe tu turn of you computer" gebeuren)mits ik in een bepaald venster (welk???)"enable fast-shutdown" NIET had aangevinkt, deed ik dat wel(default) en sloot ik af, dan ging ie gewoon herstarten.

-Ik HEB nu winxppro. als ik in controlpanel->poweroptions->APM apm enable(ik heb zover ik weet een atx mobo) en ik sluit af, herstart ie.

Ik ben dus nu opzoek naar dat dialoogje waar de optie "enable fast-shutdown" in stond in 98se, en waar ie in xppro waarschijnlijk ook in staat, ik ben gewoon vergeten waar dat ding te vinden is. Een lang en onduidelijk verhaal, vraag vooral om verduidelijking, ik weet dat het niet te volgen is.

Greetz,

DaanS :?

Mr. Worf, show these children the airlock.

Verwijderd

idem dito, bij mij sluit de pro edition ook niet af
hoewel het bij win98, Me en 2000 wel gewoon ging

• Staudt20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 18:01
ik hoorde ooit iets over ACPI drivers ofzo?
misschien dat die met het "XP logo" nog niet uitgebracht zijn.

Mr. Worf, show these children the airlock.

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem :(

hebben jullie je harde schijf aan een promise ATA 100 hangen???

ff nieuw biosje en drivers ---> klaar!!! :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier sluit ie wel gewoon af, en hybernate werkt ook gewoon.

Juist

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Hier op 1 pc wel en op een andere niet.

(werkt wel op TB 1.2 ghz, Abit k7t nogiets, werkt niet op PII 400, naamloos mobo)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Bij mij sluit ie wel gewoon af hoor, het duurt dan wel zo'n 10 seconden ofzo als ie op het schermpje van windows is shutting down staat

Verwijderd

Het vreemde bij mij was dat ik eerst het scherm kreeg: U kunt uw computer afsluiten, maar daarna gaat de voeding niet zelf uit. Ik ga beetje bladeren in de power options in configscherm en verander er niets aan, maar nu sluit pc zich ineens wel volledig af.

Verwijderd

Ligt dat niet aan hybernating??? Zodra windows aflsuit gaat ie je geheugen dumpen naar harddisk. Dat ken je uitzetten natuurlijk....

Verwijderd

Ligt, net als bij w2k, aan je ACPI instellingen in je bios en w2k of XP.

Zijn al heel veel topics over geweest. Zoek eens zou ik zo zeggen.

Wilde wek even zoeken voor jullie, maar de search doet bij mij een beetje moeilijk, dus ..... zoek zelf

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04-2025
Ik had dit probleem ook...

Bios terug gezet naar default en daarna ffies proberen als hij nu wel weer afsloot. Weer naar bios trug gegaan en eigen instellingen weer ingevoerd en hij doet het nog steeds goed :Z
Pagina: 1