Ik zit bij een vriend en die heeft een probleem met zijn moederbord, als je geluid probeerd af te spelen begint het na ongeveer 3 seconden te kraken...echt heel irritant, op zowel Windows ME als Windows XP met via 4in1 geinstalleerd. Geluidskaart is een SBPCI 128, en ik heb de geluidskaart al proberen om te wisselen en met de IRQs gerommeld maar het probleem blijft, weet iemand een oplossing?
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook, het ligt bij mij aan speakers zelf. Als ik bijvoorbeeld een koptelefoon of oordopjes gebruik heb ik er geen last van
Daar dacht ik ook aan...geen vooruitgang met andere speakersOp woensdag 24 oktober 2001 16:56 schreef D.Patty het volgende:
Ik heb dat probleem ook, het ligt bij mij aan speakers zelf. Als ik bijvoorbeeld een koptelefoon of oordopjes gebruik heb ik er geen last van
Ik ken een vriendin met hetzelfde probleem! Als Ik heb al geprobeerd om DMA-settings te tweaken, maar dat biedt weinig oplossing. Als je meer weet, spui het dan ook hier ff rond zodat ook die vriendin er bij geholpen is!
... en oranje! :P
Verwijderd
1) Probeer eens volume zachter te zetten
2) Kabel naar stereo proberen
3) stekker nakijkien
4) andere PC kopen,
3) stekker nakijkien
4) andere PC kopen,
Zal dan wel optie 4 worden...aangezien we de anderen al hebben geprobeerd...en tis veel vager dan alleen gekraak het lijkt wel of die langzamer gaat...het geluid op halve snelheid afspeeld ofzo...Op woensdag 24 oktober 2001 17:14 schreef x-o-v-o-x het volgende:
1) Probeer eens volume zachter te zetten
3) stekker nakijkien
4) andere PC kopen,
Ik zei al dat ik een andere geluidskaart had geprobeerd, mn eigen, en die doet het bij mezelf perfect, maar geeft bij hem hetzelfde effect.Op woensdag 24 oktober 2001 17:29 schreef x-o-v-o-x het volgende:
1 originele drivers pakken
2 (externe) geluidskaart installen
Drivers kan het ook niet aan liggen omdat ik geen andere drivers installeer..gewoon standaard windows drivers, die doen het bij mij ook...
ander PCI slot proberen? ik zou em eens in een PCI slot proberen wat niet ge-IRQ-shared wordt met AGP of andere devices ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Dat had ik ook al geprobeerd, en ik zei ook dat ik al met de IRQ's had gerommeldOp woensdag 24 oktober 2001 18:26 schreef limoentje het volgende:
ander PCI slot proberen? ik zou em eens in een PCI slot proberen wat niet ge-IRQ-shared wordt met AGP of andere devices ...
Verwijderd
Ligt aan het moederbord. Mijn systeem (W2K A7V266 1900+) hangt zelfs helemaal. Bij Informatique (http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=121248)geven ze zelfs aan dat een sbpro 128 niet werkt met het a7v266 MB....
Ik ben nog op zoek naar een oplossing c.q. het juiste geluidskaartje...
Iemand al goede ervaringen met een geluidskaart in combi met dit moederbord ?
Ik ben nog op zoek naar een oplossing c.q. het juiste geluidskaartje...
Iemand al goede ervaringen met een geluidskaart in combi met dit moederbord ?
ik heb de 5.1 live.. met de bijbehorende speakers
gaat prima met dit bordje... no problems.
gaat prima met dit bordje... no problems.
Je kan het laten, je kan het doen of je kan het laten doen
prop hem eens in pci slot 3
dan forced die kaart irq 5
dan werkt ie het beste heb die prob ook gehad met een sb128
dan forced die kaart irq 5
dan werkt ie het beste heb die prob ook gehad met een sb128
Verwijderd
Helaas, voor mijn Terratec 128i is het op ICQ5 zetten i.i.g. geen oplossing. M.a.w. Dit kaartje gaat retour.
Kwas op de hoogte van mogelijke problemen en heb daar dus ff een afspraakje over gemaakt.
Kwas op de hoogte van mogelijke problemen en heb daar dus ff een afspraakje over gemaakt.
Verwijderd
Ik weet het (denk ik
)! Het asus bordje heeft een VIA chipset en als je daar een soundblaster (creative) inprikt krijg je "krakend" geluid. Om dit probleem op te lossen moet je even de volgende programma's installeren:
http://www.viahardware.com/download/george/venabler_v014.zip
http://download.viahardware.com/MemoryEnable.zip
Het probleem zit em in de latency
Over dit probleem is vrij veel te vinden op internet. Probeer het maar eens met deze programmaatjes en laat even weten of het geholpen heeft. Good luck!
http://www.viahardware.com/download/george/venabler_v014.zip
http://download.viahardware.com/MemoryEnable.zip
Het probleem zit em in de latency
Zet PCI Latency op Enable in het BIOS, ben je in 1 klap van het probleem af.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Krijg nou wat... Ut werkt 
Heren (en dames) tweakers, thank you..
Ik heb m'n latency in eerste instantie verhoogt van 32 naar 50. Toen werkte m'n 16bits geluidskaartje weer goed.
Toch maar ff de recent aangeschafte kaart weer uit z'n verpakking gerukt, maar deze weigerde dienst.
Latency verhoogt naar 100 en nu doet hij het ook
Nu komt natuurlijk de vraag.. Wat is Latency.
Ik hou er niet van spul onnidig hoog in te stellen en wil dus even de ideale "hoogte" vinden. Het kan vast lager dan 100, maar dan moet (en wil) ik wel begrijpen wat ik doe..
Iemand ?
Heren (en dames) tweakers, thank you..
Ik heb m'n latency in eerste instantie verhoogt van 32 naar 50. Toen werkte m'n 16bits geluidskaartje weer goed.
Toch maar ff de recent aangeschafte kaart weer uit z'n verpakking gerukt, maar deze weigerde dienst.
Latency verhoogt naar 100 en nu doet hij het ook
Nu komt natuurlijk de vraag.. Wat is Latency.
Ik hou er niet van spul onnidig hoog in te stellen en wil dus even de ideale "hoogte" vinden. Het kan vast lager dan 100, maar dan moet (en wil) ik wel begrijpen wat ik doe..
Iemand ?
HA>>PMG
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Werkt deze oplossing nou echt? Ik ga zometeen een (of eigenlijk: wil zometeen) een live player halen of een audigy maar heb een a7v266-e mobo. Ik lees zoveel tegenstrijdige berichten hier en op het internet. Wie heeft er nog meer praktijkervaring met dit probleem?
Verwijderd
Zelfde problemen gehad met die Asus borden (A7V266(-E)) en Soundblasters. PCI Latency verhogen en dan werkt het prima.
Verwijderd
Probleem had ik ook met mijn Asus A7V266 mobo en Creative Soundblaster 5.1 . Probleem werd veroorzaakt door de Nimo Codecs.... Nimo Codecs verwijderd en probleem verholpen.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2002 00:15 . Reden: spelling ]
Pagina: 1