Toon posts:

Ik dacht me een IBM schijfje te kopen...

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Maar met de laatste ontwikkelingen (rechtzaak) word ik wantrouwig. Behoren deze gebrekkigheden tot het heden of tot het verleden? Anders zoek ik me wel een Maxtor of heeft iemand een beter idee?
Ik wil gewoon een 7200 RPM en minimum 40 gig hd...
Aanradertjes zijn? (Heb al reviews gelezen maar duidelijk zijn ze niet over betrouwbaarheid...)

Thx :)

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Tsja.. ik hoor wel vaak mensen klagen over een hoog uitvalspercentage van die dingen maar ik heb zelf een 40 GB 7200 RPM hdd en heb tot nu toe nergens last van.. vrij stil en snel (en cheapo :o)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:04 schreef RedruM het volgende:
Tsja.. ik hoor wel vaak mensen klagen over een hoog uitvalspercentage van die dingen maar ik heb zelf een 40 GB 7200 RPM hdd en heb tot nu toe nergens last van.. vrij stil en snel (en cheapo :o)
En je hebt het over?...

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 16:05 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

En je hebt het over?...
staat in z'n sig ;)

Verwijderd

Maxtor lijkt me zeker een leuk alternatief.
Sinds 2 week spint hier een maxtor60+ 40gig en hij doet het nog prima. Je hebt 3 jaar garantie. Eerste maand gewoon regelmatig backupen en als ie er toch mee uitschijt ja dan heb je pech en haal je een nieuwe.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 16:02 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Maar met de laatste ontwikkelingen (rechtzaak) word ik wantrouwig.
welke rechtzaak :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:07 schreef Decs het volgende:

[..]

staat in z'n sig ;)
Een IBM'etje :) Ik zag zijn sig dus niet, nu wel :)
Ik twijfel er toch aan hoor :) Ik wil niet om de week een harde schijf gaan uitwisselen bij de hardware boer :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:09 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

welke rechtzaak :?
Deze

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik heb hier 4 x 40GB ibm hd's draaien in een raid 0 configuratie, maar nog geen problemen mee gehad. nu heb ik ook een 75gxp, al een hele tijd, maar daar heb ik ook nog nooit ook maar een probleem mee gehad.

* baviaan gaat nu even afkloppen op een stukje hout :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:14 schreef Baviaan het volgende:
ik heb hier 4 x 40GB ibm hd's draaien in een raid 0 configuratie, maar nog geen problemen mee gehad. nu heb ik ook een 75gxp, al een hele tijd, maar daar heb ik ook nog nooit ook maar een probleem mee gehad.

* baviaan gaat nu even afkloppen op een stukje hout :P
Een gelukzakje dan ;)
Maar weet iemand nu of die problemen van die slechte series er al uit zijn gehaald?

Verwijderd

heb hier een IBM 60 gb 7200 liggen, niet van de verrotte serie maar van de goede, mijne heeft typenr ic-blaatblaat, niet DTLA ofzow. Heb er totaal geen problemen mee en het ding is teringsnel, belachelijk gewoon.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb ook 2x IBM in mŽn bak zitten.
Nooit problemen mee gehad...

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

zitten er hier ook 2 in, maar die andere is ouder. 10gb 5400 serie nog. liev ding :+

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:18 schreef neographikal het volgende:
heb hier een IBM 60 gb 7200 liggen, niet van de verrotte serie maar van de goede, mijne heeft typenr ic-blaatblaat, niet DTLA ofzow.
En de goede = ?
De niet DLTA?

Verwijderd

Zelfde verhaal, heb 2 oudere 75GXPs en 3x 60GXPs, nog nooit problemen mee gehad. Zorg er wel voor zat ze hun warmte een beetje kwijt kunnen, dus geef ze de ruimte of xtra koeling.
Je hoort trouwens de laatste tijd meer problemen met Maxtor disks dan met IBM... Ik denk dal alle merken zo hun slechte batches hebben.

Verwijderd

heb zelf ook een 60GXP van 40gb en het ding werkt gewoon perfect. Als ik nog een keer zou mogen dan zou ik em weer kopen, want hij is daarbij ook nog eens stil en bij mij wordt ie niet eens warm en ik heb er maar 2x 92mm in zitten.

Greetz

Verwijderd

wordt hier niet echt warm zelfs als ik de koelers via mn fanbus uitzet. Hangen er nu 2 80mm's achter, die zuigen genoeg weg lijkt me zow :)

over die versie. de ic serie is de GXP60'er geloof ik toch :?

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 16:12 schreef 4ThloN1000 het volgende:

[..]

Deze
goh, die heb ik helemaal over het hoofd gezien :?
Nouja, dat zat er ook aan te komen... ik vind het zelf ook schandalig wat IBM heeft geflikt. Ik ben nu toevallig ook net bezig met het RMA'en van een dtla-307045. Hopelijk krijg ik er een 60GB 60GXP voor terug, dan vergeef ik IBM een heleboel :)

Ik heb trouwes wel behoorlijk vertrouwen in de 60GXP serie. Van elke hd-fabrikant vallen er natuurlijk wel eens schijfjes uit (ook toevallig net weer een kapotte maxtor gehad) en dat is ook bij de 60GXP serie zo. Het is echter tenminste niet aso veel. imho kun je die dus ook redelijk safe kopen, ookal moet je altijd backuppen als je data je dierbaar is. Ongeacht het merk of de serie, want hd's zijn nu eenmaal vrij onbetrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Dusss als ik mij een 60GXP'tje koop kan ik toch al gaan slapen snachts? :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jah heb hem ook en me Comp staat 24/7 aan...dus het kan wel (die van mij wordt niet gekoelt heb 2 coolers in me kast 1keer 80MM op 5volt en me proc cooler...dit gelijkertijd me kasten voeding koelt (weet du maat nie maar groter als 8x8Cm)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 18:47 schreef ThaNetRunner het volgende:
jah heb hem ook en me Comp staat 24/7 aan...dus het kan wel (die van mij wordt niet gekoelt heb 2 coolers in me kast 1keer 80MM op 5volt en me proc cooler...dit gelijkertijd me kasten voeding koelt (weet du maat nie maar groter als 8x8Cm)
Thx, ik ga hem metteen bestellen :)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-04 19:59

Thorne

Forrester

Ik heb er net ook weer eentje gekocht, heb er 2 40Gig exemplaartjes... no problemo's.

>specs<

Verwijderd

ik heb ook 2x ibm 60gxp schijfjes van 404gig.... nergens last van....... tot nu toe... hoop ik

• RedruM
  • Laatst online: 05-02 15:44
Zie je? Nix mis met IBM..

.. voorlopig >:)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Je moet natuurlijk niet vergeten dat er misschien wel veel van die IBM schijven gesneuveld zijn maar dat er ook ontzettend veel van verkocht zijn. Bij storage review zie je een overzicht van de betrouwbaarheid van de harde schijven. De GXP75 staat aldaar als een schijf dat veel uitvalt. maar hoeveel waarde moet je daar aan hechten als vooral degenen die een crash van die schijf heeft meegemaakt zijn bevindingen aldaar post.

Tot op heden dus een hoge uitval voor de GXP75 reeks en ook een ontzettend hoge aantal van verkocht. De GXP60 reeks doet het relatief veel beter volgens de tabel van storagereview.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2 IBMs hiero, 40 en 20 GB versies, doen het prima.
Je kunt altijd pech hebben,maar ze hebben een uitstekende service, dus dat zit wel snor.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 14:28

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Op woensdag 24 oktober 2001 16:02 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Heb al reviews gelezen maar duidelijk zijn ze niet over betrouwbaarheid...

Thx :)
Mischien is deze wel behulpzaam:

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,38871,00.asp

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Heb hier een zojuist aangeschafte IBM Deskstar60GXP van 40 Gieg liggen...nog in verpakking & in plastic tasje + bon.
Wat te doen.........terug en ruilen.....?
Of risico nemen.....wil het ding gebruiken voor opslag
van (zelfgemaakte) muziek, en alle verhalen lezend (ook
op vele andere sites) zie ik een soort nachtmerrie-scenario voor me!

thx for any suggestions......

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb volgens mij nu een IBM 40 Gig 60 GXP draaien. Stil en snel, dus prettig.

Maar.... alle waar is naar zijn geld. Als je echt betrouwbare zooi wil moet je iets duurders nemen. Hint: begint met S en eindigt met I. ;)

Ik hoor de laatste tijd af en toe een harde tik uit mijn kast komen. Ik denk steeds aan die 60 GXP alhoewel het net zo goed 1 van de andere jongens kan zijn natuurlijk...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

thx......ik heb verder geen heftige controllers
die de schijf in kwestie aansturen o.i.d., hij hoeft maar een kunstje te kunnen, gewoon betrouwbaar in die kast hangen(ASUS CUSL-C+PIII/933), en vooral niet teveel tikken of schrapen, zoiets remt elke gedachte aan wat voor muziek dan ook....het zouden met name uit Hongarije afkomstige disks
zijn die het laten afweten; handig zou het natuurljk zijn als aan de hand van een serial o.i.d zou zijn na te gaan waar de rotte appels zitten...maar dan nog...
Misschien toch SCSI?

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Ja ho, je had niet gezegd dat hij stil moest zijn. ;)
De meeste SCSI schijven zijn zeg maar "niet geoptimaliseerd voor stilte" aangezien dat ook niet zoveel uitmaakt in een serverruimte..

Alleen de Maxtor Atlas 10K III schijnt een erg stille drive te zijn, de rest is lekker aan het zingen tijdens het draaien en het seeken van de koppen hoor je ook meestal goed. (Maar dat moet ook want dan hoor je dat ie snel is! :P)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Pagina: 1