[mac]sagem usb isdn en telefooncentrale -> bigprob

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20
Welnu,

we hebben hier een G3 (blue en white) met OS 9.1. Daarop hebben we Easytransfer Light 4 staan.

Als ISDN pruttel hebben we een Sagem Planet ISDN USB Adapter.

Verder wordt het isdn nummer door de telefooncentrale afgehandeld. (Nu weet ik nog niet zeker of de kabels die aangelegd zijn kloppen / goed zijn.) Maar ik maak gebruik van MP Tool en ISDN USB Setup. Nu kan je met dat ISDN USB Setup proggie zeg maar de status tsjekken. Hij geeft bij ISDN aan dattie "good" is.

Even later krijg ik de error: Waiting for TEI... en dan geeft ie de melding dat ie dat TEI niet kan vinden.

Hellepie?

(gelukkig is het een nog niet bekend systeem voor klanten, dus op dit moment is het nog geen super probleem, maar ik ben ermee opgezadeld en het wil nog niet lukken.)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Doet een gewone [isdn] telefoon het WEL op die lijn?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• TeeDee
kweenie... we hebben hier geen isdn telefoons, alleen isdn kaarten voor de macs.. meer nie... helaas...

maar zoals ik al zei, het kan best zijn dat het aan de bekabeling ligt, alleen om dat uit te sluiten, zou ik graag willen weten of het misschien 1 of ander conflict is...

• TeeDee
met andere woorden:

die melding: Waiting for TEI, waar kan dat mee te maken hebben?

Ik heb me namelijk de klere gezocht, maar kon niks over TEI vinden. Wat betekent dat?

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:14

peace, love & linux

staat je configuratie wel op euro ISDN?

als jullie btw easytransfer willen blijven gebruiken zou ik maar alvast een paar kaarten op voorraad aanschaffen. Sagem gaat stoppen met mac support (voor ons de reden om maar op Grand Central Pro van Hermstedt. Dat ondersteund EasyTransfer protocol, 4-sight, Z-modem en een eigen protocol. Vooral in combinatie met een 30kanaals isdn is dat :9 )

• TeeDee
Op woensdag 24 oktober 2001 22:01 schreef avatar het volgende:
staat je configuratie wel op euro ISDN?

als jullie btw easytransfer willen blijven gebruiken zou ik maar alvast een paar kaarten op voorraad aanschaffen. Sagem gaat stoppen met mac support (voor ons de reden om maar op Grand Central Pro van Hermstedt. Dat ondersteund EasyTransfer protocol, 4-sight, Z-modem en een eigen protocol. Vooral in combinatie met een 30kanaals isdn is dat :9 )
Hmm... is dat ook "proven" technology, dat van Grand Central? Want we hebben ook een 4-sight bakkie staan!

Maar hij moet op Euro - ISDN??? En niet gewoon op Nederlands?

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op donderdag 25 oktober 2001 09:04 schreef TeeDee het volgende:
Maar hij moet op Euro - ISDN??? En niet gewoon op Nederlands?
'Nederlands' zal wel Euro-ISDN betekenen, dus ik neem aan dat dat goed staat.

• TeeDee
Nahjah, we hebben een bedrijf ingeschakeld. Gelukkig, ik heb het en veels te druk, en het is te kostbaar om mij daar constant aan te laten werken.

We gaan nu een opstelling maken met GrandCentral Pro (thanks avatar :)) op die G3 met een nieuwe Planet PCI kaart (het schijnt dat die USB adapter een beetje brak werkt).

Maar thanks iig voor de hulp :)

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:14

peace, love & linux

pas op! voor Grand Central Pro heb je wel hermstedt ISDN kaarten nodig. Dus je oude kaarten gaan helaas niet meer werken.
Hermstedt had (heeft?) een aanbieding lopen waarbij je 1000 piek korting krijgt op een isdn kaart van hun als je een sagem kaart inlevert :)

Grand Central Pro is redelijk 'proven' volgens mij. Als je er meer info/commerciele support op wilt, neem dan eens contact op met EP&PP www.eppp.nl
Die hebben het hele gebeuren ook voor ons uitgezocht.

Wij zitten alleen een beetje met het probleem dat cebuco (organisatie voor standaarden mbt advertenties in kranten) Wam!net als officiele standaard voor aanlevering heeft. Wij schoppen Wam!net er juist weer uit omdat niemand het gebruikt. Wam!net nederland schijnt ook al failliet te zijn enzow. Nu is het aan ons om de cebuco ff te overtuigen dat ze GrandCentralPro als standaard moeten nemen :)

• TeeDee
Op donderdag 25 oktober 2001 22:26 schreef avatar een end ! :)
tja.. kick uhm ffies ^UP^ :)

wij schoppen Wam!Net er ook uit... we gebruikten ze alleen nog maar als Internet Gateway... da was het enigste voordeel wat we eruit haalden........ :)

maar het oversturen van files liep allemaal via ftp (die dus over die wam!net lijn ging :)

/edit: als ik het goed heb gelezen bij de site van hermstedt, ondersteunen zij ook transmission manager.. en dat is van wam!net

Pagina: 1