ik heb een 30 gig maxtor hdd hier en ik ben 25 gig kwijt.. in partition magic zegt ie dat die HD bad is ik kan er nix mee doen in PM fdisk werkt ook niet..
fdisken?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
als ik fdisk start krijg je de vraag of je grote schijven ondersteuning wilt inschakelen of ik nou ja of nee typ hij zegt direct daarna dat de hd niet te lezen is..
Je 40 gyg werkt nog wel ? Hmm als fdisk zegt dat de disk bad is dan heb ik weinig hoop voor je..
echt? kutzooi.. wat raar? je kan een hdd toch niet softwarematig verneuken?
het zat zo: ik zat op school had netjes ge fdiskt en 2 partities gemaakt op die 30 gig hd dus eentje van 5gig en de rest die van 5 gig daar pleurde ik ghost img op van school en gaf een partitiesize op (beetje raar 8eraf gezien eigenlijk want ghost zou die partities toch moeten zien? nou dat dee ie dus niet) dus ik gaf 5gig op en ghost pleurt et netjes neer.. kom ik windows in.. ik kijk.. en zeg hmm vaag ik ben 25 gig kwijt.. en nu als ik in PM ofzo kijk dan zie ik alleen BAD staan bij die 30 gig disk.. en zoals ik hierboven al zei fdisk errored dus ook..
het zat zo: ik zat op school had netjes ge fdiskt en 2 partities gemaakt op die 30 gig hd dus eentje van 5gig en de rest die van 5 gig daar pleurde ik ghost img op van school en gaf een partitiesize op (beetje raar 8eraf gezien eigenlijk want ghost zou die partities toch moeten zien? nou dat dee ie dus niet) dus ik gaf 5gig op en ghost pleurt et netjes neer.. kom ik windows in.. ik kijk.. en zeg hmm vaag ik ben 25 gig kwijt.. en nu als ik in PM ofzo kijk dan zie ik alleen BAD staan bij die 30 gig disk.. en zoals ik hierboven al zei fdisk errored dus ook..
dat moet in je bios toch? ..
is low level format niet schadelijk ofzo? het intereseert me niet of ik alles kwijt ben als ik mn volle hd space maar terug heb..
is low level format niet schadelijk ofzo? het intereseert me niet of ik alles kwijt ben als ik mn volle hd space maar terug heb..
Verwijderd
tis wel link, maar je hebt er geloof ik een prog van de maker van de hd voor nodig. Tenminste dat was destijds met mn IBM schijf wel zo..
Euhm, je hebt hele handige dos tooltjes om in je master boot record te prutten. Ik zal eens zoeken voor een goeie. Kun je gewoon die hele tabel aanpassen, dus ook een nieuwe tabel maken.
Zo te horen heeft ghost et een beetje in de soep gedraait. Je zou de data die op die schijf stond kunnen proberen te recoveren met recover software.
Gaan terugbrengen voor garantie of low-level formatteren is het laatste dat je moet doen. Eerst eens vindingrijk proberen te zijn en met allerhande software et proberen op te lossen.
Mijn ervaring, 75% van dit soort problemen is eenvoudig op te lossen.
Zo te horen heeft ghost et een beetje in de soep gedraait. Je zou de data die op die schijf stond kunnen proberen te recoveren met recover software.
Gaan terugbrengen voor garantie of low-level formatteren is het laatste dat je moet doen. Eerst eens vindingrijk proberen te zijn en met allerhande software et proberen op te lossen.
Verwijderd
is idd uiterste oplossing. Heb je fdisk /mbr al gedaan???Op woensdag 24 oktober 2001 16:22 schreef LAN het volgende:
Euhm, je hebt hele handige dos tooltjes om in je master boot record te prutten. Ik zal eens zoeken voor een goeie. Kun je gewoon die hele tabel aanpassen, dus ook een nieuwe tabel maken.
Gaan formateren of low-level formatteren is het laatste dat je moet doen. Eerst eens vindingrijk proberen te zijn en met allerhande software et proberen op te lossen.
als je iets weet.. GRAAG! 
want idd ghost heeft de beol aan stront geholpen, ;/
die 5 gig partitie die het nog wel doet heb ik al wel geformat omdat ik d8 dat ik dan mayB kon fdisken.. maar in PM zegt ie dat het hele ding BAD is ;
want idd ghost heeft de beol aan stront geholpen, ;/
die 5 gig partitie die het nog wel doet heb ik al wel geformat omdat ik d8 dat ik dan mayB kon fdisken.. maar in PM zegt ie dat het hele ding BAD is ;
Verwijderd
ehhhhh wil je dat risico lopenOp woensdag 24 oktober 2001 16:26 schreef Shred het volgende:
zou het helpen als ik ff stroom zet op die ide connector? gewoon 15v ofzo en dan kijken of ik een niewe an krijgen
probeer fdisk /mbr eens en dan nog een keer kijken.... die 15V zou ik na de lowlevel doen trouwes.
ok ik deed fdisk /mbr
toen gewoon fdisk weer in en alle partities verwijderd
toen er 1 partitie van gemaakt.. volgende problem comes up: in fdisk zegt ie dat er maar 1 partitie is van 30 gig nou dat klopt dus.. maar dan zit ik in dos ik doe c: en hij zegt vervolgens dat er 5 gig vrij is en dat dat de hele harde schijf is?!!! ofwel de 5 gig partitie die ik op school had gemaakt is er nog steeds terwijl ie in fdisk daar nix over zegt..
en ow.. ik zie nu ook dat partition magic zegt dat er 1 partitie is van 30 gig en in deze computer zegt ie dat het 5 gig is. .
toen er 1 partitie van gemaakt.. volgende problem comes up: in fdisk zegt ie dat er maar 1 partitie is van 30 gig nou dat klopt dus.. maar dan zit ik in dos ik doe c: en hij zegt vervolgens dat er 5 gig vrij is en dat dat de hele harde schijf is?!!! ofwel de 5 gig partitie die ik op school had gemaakt is er nog steeds terwijl ie in fdisk daar nix over zegt..
en ow.. ik zie nu ook dat partition magic zegt dat er 1 partitie is van 30 gig en in deze computer zegt ie dat het 5 gig is. .
Klinkt allemaal erg bekendOp woensdag 24 oktober 2001 16:58 schreef Shred het volgende:
ok ik deed fdisk /mbr
Ben nu aan klussen met een 80 GB HD, omdat ik dezelfde opties krijg als jij (bijna dan)
5 GB bij jou = 30 bij mij (NEE, niet 32 GB, kan mobo ook aan trouwens)
25 GB bij jou - 55 bij mijn HD
Erg jammer allemaal, maar werken zal het
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
ok probeer dit ens:
fdisk /mbr
fdisk
optie 3
alle logische stations verwijderen
verwijder die zooi
daarna optie 3
verwijder alle primaire stations
optie 1, maak ff 1 primaire aan van 30gb, 100%
restart
format c:
daarna scandisken
laat ff weten of t helpt
fdisk /mbr
fdisk
optie 3
alle logische stations verwijderen
verwijder die zooi
daarna optie 3
verwijder alle primaire stations
optie 1, maak ff 1 primaire aan van 30gb, 100%
restart
format c:
daarna scandisken
laat ff weten of t helpt
Partities weghalen, geen nieuwe maken, ghost draaien.
partition from image en terugzetten de overige ruimte dan met Part Magic aanmaken. Maar ehh welke versie gebruik je ??
partition from image en terugzetten de overige ruimte dan met Part Magic aanmaken. Maar ehh welke versie gebruik je ??
Pagina: 1