[WC] Graag je mening over het volgende:

Pagina: 1
Acties:

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Al sinds paar weken ben ik druk bezig met me nieuwe wc/cm project. Het is niet je alledaagse CM, zeker origineel. Binnen een week moet het klaar zijn, met veel pics en uitleg natuurlijk.

Maar eerst:

Het coolen van me CPU, een AtlonXP 1.47. Ik heb hier voor een 1200lpu pomp, swiftech426-b (nog niet binnen) en een black-ice radiator. En met de laatste ben ik niet tevreden. momenteel heb ik een danger-dan mazeII block, die zit op me 1.33Tb CPU.
Het water wordt gecoold met de black ice rad met een 120mm Ys-tech fan (120CFM), temps vallen nogal tegen. Temp blijft stijgen.

De ruimte dat ik heb, voor coolen van water is Ca. 50x40x40m groot. Ik dacht zelf aan een klein koelkast met daar in een reservoir, of een reservoir met cool-elementen er in, maar verder heb ik niet zo veel ideeën.

Hoe kan ik dit het best aanpakken? :)

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

Neem gewoon twee auto kachelradiatoren, verbind deze paralel(hele lage weerstand), veel 12 cm fans er op, en gaan.

B.V clio

Verwijderd

Gewoon je reservoir in koelkast plaatsen is wel het makkelijkste. Effectiever is eigenlijk een spiraal maker van koper buis en die door de koelkaste heen laten lopen. (hoe meer buis in de koelkast hoe meer koeling).
ps. waarom een koelkast en geen vriezertje.

• FMS
  • Niet online
met twee auto kachelradiatoren heeft het water natuurlijk meer weerstand, en veel 120mm fans maken ook veel dB's.
onder 15 graden zal ik zo niet komen denk ik.

• WimLex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 20:07

WimLex

voor al uw sloop werkzaamheden

niet onder kamer temperatuur nee, maakl ik bedoelde met die radiatoren paralel, dus water splitst, naar de twee rads. en komt dan weer bij elkaar

• FMS
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 15:56 schreef Sidewinder het volgende:
Gewoon je reservoir in koelkast plaatsen is wel het makkelijkste. Effectiever is eigenlijk een spiraal maker van koper buis en die door de koelkaste heen laten lopen. (hoe meer buis in de koelkast hoe meer koeling).
ps. waarom een koelkast en geen vriezertje.
zo'n koelkaste of vriezer leek mij ook het beste, maar er is 1 groote nadeel. zulke dungen kosten heel wat $$$.

300.- geloof ik, voor zo'n klein ding.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

euh, hier in het forum heeft iemand een bierkoeler, niet orgineel meer, maar lijkt me zeker een goede oplossing.
Kijk of je ergens z'n gaar ding kan vinden voor een paar knaken.

• FMS
  • Niet online
en een reservoir met cool-elementen erin? zou dat lukken.

Verwijderd

Dat is het effect van die bierkoeler. Dus het zou moeten werken.

Verwijderd

ik heb gewoon een oud koelkastje uit elkaar gehaald zodat ik alleen het vriesvak en de compressor en de leidingen over
had.en heb dat in een kast gebouwd. een na deel is het vriesvak is zo groot dat een jerrykan van 30liter nodig had om het erin te laten passen.en omdat de compressor niet stop met draaien(waar hij niet voor gemaakt is)wordt hij aardig warm en ook de leidingen , dus daar heb ik dan weer een 12cm fan opgezet.
dit houdt mijn duron600@1000 zo op een 11 graden.

Verwijderd

Hmm, koelboxelementen zijn niet echt een oplossing. Dan blijf je rennen naar de diepvriezer.

Een koelkast/vrieskist of 'gewone' waterkoeling, evt icm een peltier lijkt me de beste oplossing.

• FMS
  • Niet online
, een peltier heb ik wel het is een 153watt, daar begin ik nu nog niet aan. maar als ik dat zou doen, wordt het water alleen maar warmer van dus beter cooling van de H2O...

hoe dan ook moet ik de water temp lager zien te krijgen.

wat als je een reservoir, van metaal, gevuld met water/alcohol mengsel of iets dergelijk. daar leg je dan de radiator in. Met een gewoon 230v fan er op.

werkt dat?
Pagina: 1