| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
Ik heb het schijfje ook, en heb er een JustCooler HD-100 bij gemonteerd. Dat zijn 2 fannetjes die over de harddisk heen blazen. Dat werkt prima.
Virussen? Scan ze hier!
Hoi,
Ik heb een Quantum Atlas IV 7200 rpm 18,2 GB Uktra 160 scsi met dezelfde controller als jij.
Ik heb bij MyCom bij aanschaf een HD cooler gekocht voor 60 piek (best wel prijzig). Deze is helemaal vana allumunium en bevat idd twee ventilatoren die mijn schijfje lekker fris houden...
Is wel zeker aan te raden want schijven zijn duur en de mijne op 7200rpm wordt TIEVUS-heet (sorry voor het schelden)
als je hem niet koelt...gewoon ventilators uitgezet en maar filtjes inzippen en mappen in een loop over de HD verplaatsen nou na 10 min was schijfje best wel warm (understatement)
Kortom JA KOELEN is echt aa te raden
Ik heb een Quantum Atlas IV 7200 rpm 18,2 GB Uktra 160 scsi met dezelfde controller als jij.
Ik heb bij MyCom bij aanschaf een HD cooler gekocht voor 60 piek (best wel prijzig). Deze is helemaal vana allumunium en bevat idd twee ventilatoren die mijn schijfje lekker fris houden...
Is wel zeker aan te raden want schijven zijn duur en de mijne op 7200rpm wordt TIEVUS-heet (sorry voor het schelden)
als je hem niet koelt...gewoon ventilators uitgezet en maar filtjes inzippen en mappen in een loop over de HD verplaatsen nou na 10 min was schijfje best wel warm (understatement)
Kortom JA KOELEN is echt aa te raden
Verwijderd
Ik heb mijn 10KII op de pc staan en die is iets van 50 graden. Laat staan als ik hem weer inbouw. Als ik liquid cool, zal het eerder mijn HD's zijn dan mijn CPU. Ik wacht nu nog op mijn replacement, denk dat hitte fataal is geworden. Of ik had gewoon pech.
Ik heb ze nu nog buiten de kast hangen omdat ik ze (twee Atlas 10K III's 18.4GB) net aangesloten heb, en na een aantal uren intensief installeren zijn ze gewoon nog erg lauw. Dus heet worden doen ze niet
(net zoals ze erg weinig kabaal maken). Zet er straks voor de zekerheid wel wat koeling op; ik zal ze lekker verwennen
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Extra koeling kan nooit kwaad natuurlijk. De leefduur van je schijven wordt er hooguit langer van (en dát vínden we errug)
Pagina: 1