Draaitafels overkopen die een jaar oud zijn

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan een stel draaitafels overkopen die een jaar oud zijn, maar ik heb niet zo'n goed beeld van de prijs.
Ze zijn een jaar oud.

Is de helft van de nieuwprijs reeel?

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 11:41

Roland

Schnitt!

Wat voor T-tables zijn het?

...Make every cut count, even if it is one frame...

• SvMp
  • Niet online
Deze:
http://www.altai.co.uk/soundlab/pages/deckpages/dlp32.html

Soundlab DLP32
Nieuwprijs 600, plus 50 piek voor beter element (stanton) dus oorspronkelijk is er zo'n 1300 piek voor betaald. De eigenaar van de draaitafels wil er nog nieuwe naalden opzetten voordat hij ze verkoopt.

• Roland

Roland

Schnitt!

Draaitafels gaan lang mee, althans als je goede hebt. Ik zou gelijk goed gaan en Technics 1200 SL kopen. Okay, je bent wat meer kwijt. Maar verzekerd van kwalliteit.

Wat deze waard zou zijn durf ik je niet te zeggen.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:36

Convoy

g44p

is zou ze wel eerst ff willen testen, of ze geen mankementen hebben, heb je de gelegenheid om ze eerst ff te testen :? verder zijn het wel leuke dingetjes, wat ga je erop doen als ik vragen mag? hoop voor je dat je niet gaat scratchen op die dingen, want dat is dus echt NIET te doen. Maat van me heefdt ze namelijk ook, en het zijn leuke dingen om mee te mixen, maar scratchen: NO F%*CKING WAY :(
Maar mn voorkeur gaat natuurlijk uit naar mn vertrouwde Vestaxsetje :) ;) :P .

• SvMp
  • Niet online
Ik ben via een broer van een vriendin in contact gekomen met hem. Ik neem aan dat ik ze wel zou kunnen testen ja, dat lijkt mij wel logisch bij de aankoop van apparatuur.

Wat ik er mee wil doen? Als newbie toch eens met het DJ-vak beginnen en daarvoor zoek ik dus voor weinig geld wat leuk spul om mee te beginnen.

• Roland

Roland

Schnitt!

Ja das waar... Misschien vind je er strax helemaal niets aan! :) Maar als je club / trance gaat draaien ... En je wilt beginnen...
Dan zou dit een leuk setje zijn.

• SvMp
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 14:04 schreef Roland het volgende:
Ja das waar... Misschien vind je er strax helemaal niets aan! :) Maar als je club / trance gaat draaien ... En je wilt beginnen...
Dan zou dit een leuk setje zijn.
Daarom moet het ook niet al te duur...
Het gaat idd dance worden..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zij ze thuis gebruikt of in een club?
in een club heb je meer kans op het "Cola effect"

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 17:11 schreef jadjong het volgende:
Zij ze thuis gebruikt of in een club?
in een club heb je meer kans op het "Cola effect"
in een "club" zul je niet snel Soundlab's tegen komen.......

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 17:46 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

in een "club" zul je niet snel Soundlab's tegen komen.......
Ik zal het je nog sterker vertellen -> Daar kom je ze niet tegen. :)
Ik draai nu al een jaar of 4 en ik ben niks anders tegen gekomen op feesten dan Vestax - Numark (proTT1 + TT2) - En offcourse de Technics. 9 van de 10 keer technics maar als je wat anders tegenkomt maakt het ook geen ruk uit want alles werkt tegenwoordig evengoed en het enige wat nog verschilt is het uiterlijk.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• SvMp
  • Niet online
Maar om ontopic te komen: Mijn vraag is nog steeds niet beantwoord.

Is het reeel om van 50% nieuwprijs uit te gaan na een jaar?
Of ligt het anders..

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

50% kan reeel zijn als ze in nieuwstaat zijn, als ze afgeragd zijn (en dat kan makkelijk binnen een jaar) is het -zeker voor dit merk- wat aan de hoge kant.

Ik zou een ander merk opzoeken. Dat kan ook tweedehands voordelig zijn.

Waarom wil die ene eigenaar van zijn fafeltjes af? De reden zou dezelfde kunnen zijn waarom jij er volgend jaar mee zou zitten.

600 piek nieuwprijs... Check het bonnetje eerst ff, het lijkt me wat veel om eerlijk te zijn.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ga er maar vanuit dat de eigenaar er vanaf wil omdat het goedkope kwaliteit draaitafeltjes zijn... Als je er een beetje leuk element + naald inzet kan het best leuk klinken maar goed mixen kan je er niet mee. Zeker niet als het belt-drives zijn (maar dat weet ik niet of deze dat zijn)
Ik vind Stanton elementen trouwens een slecht geluid hebben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zijn geen belt drive's maar direct drive's

Enne zijn geen slechte draaitafels hoor -> zou alleen nog ff wat van de prijs af lullen want 600,- pst is te veel. :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• dreeke

dreeke

outdated icon

ik kon begin dit jaar een Stanton direct drive al kopen voor 500 piek (nieuw bij Mid-Town incl. element)
dus ik zou voor zo'n SoundLab tweedehands echt niet meer geven dan 300 per stuk (incl. Stanton element met goede naald)
en ik weet niet of je veel waarde hecht aan de kwaliteit van het geluid maar persoonlijk vind ik zo'n element van Stanton een stuk minder dan bijv. een Tonar Banana ...

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 25 oktober 2001 00:52 schreef Reind het volgende:
Zijn geen belt drive's maar direct drive's

Enne zijn geen slechte draaitafels hoor -> zou alleen nog ff wat van de prijs af lullen want 600,- pst is te veel. :)
Er staat ook dat de nieuwprijs was dus hij wil/kan ze overnemen per 2 voor 600

Dus wel eerst goed lezen :-)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Lezen is inderdaad wel een kunst ook voor mij :D

wat ik hier boven zei was je dus ook al van plan... :D
dan is het wel leuk om te gebruiken als beginnende DJ, maar dit is niet vergelijkbaar met een professionele Technics of Numark natuurlijk

• SvMp
  • Niet online
De eigenaar wil ze verkopen omdat hij gaat "upgraden" naar technics

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 02:12 schreef svdmeer het volgende:
De eigenaar wil ze verkopen omdat hij gaat "upgraden" naar technics
Ik zou als ik jou was er goed over na denken, wat je precies wilt en /of je niet zoals de eigenaar naar een paar maanden ook wilt upgraden naar Technics / Numark / Vestax, omdat je betere wilt en die soundlabs toch niet goed genoeg vindt. Dan zou je beter gelijk 'goede' 2de hands of nieuwe turntables kunnen kopen, wat je uiteindlijk dan geld en moeite zal besparen. Maar goed ... wat zou je kunnen geven voor die Soundlabs, afhankelijk van de staat waarin ze verkeren zou ik er max. 500 voor geven, maar dat is mijn mening :)

Good luck and happy deejay-ing *D

Verwijderd

als jij ze niet neemt, neem ik ze wel ;)

Verwijderd

600 is gewoon niet veel geld, en je krijgt er een paar tafels voor waar je je de beginselen wel mee kunt leren.
Ik heb destijds twee gemini PT1000's gekocht, voor 750 gulden, waar ik nogsteeds (na 1,5 jaar) genoegen mee neem. Die stantons zullen wel ongeveer gelijkwaardig zijn.

Je moet gewoon accepteren dat je niet de beste tafels zult hebben. Als je daarmee kunt leven, is er geen probleem.
Je moet er geen bier overheen gooien, en geen rare dingen met je tonearm doen. Bovendien zul je wat minder kracht moeten gebruiken bij het afremmen/aanduwen, omdat het motortje wat minder sterk is. Voor het leerproces is dit misschien zelfs wel beter; je krijgt er mooi "lichte handen" van.

Kortom: Als je niet veel geld hebt/wilt besteden, is dit een prima keus. Je kunt er een heel eind mee komen. Het is beter dan belt-drives die je na 3 maanden al niet meer wilt zien, en voordeliger dan "net-niet"-tafels van rond de 800 piek, omdat je ooit toch die upgrade naar echte tafels wilt maken...

• SvMp
  • Niet online
JaapvR: Dat denk ik inderdaad ook.

Natuurlijk kan ik ook wel technics of iets anders goeds kopen, maar ik ben beginner en ik zoek niet het beste van het beste. Als ik er echt goed in word, en steeds verder kom in de hoby, dan kan ik eens gaan denken aan high-end spul, maar zo ver is het nog lang niet.
Dat die SoundLab draaitafels niet in clubs staan lijkt mij niet meer dan logisch, want daar staat uiteraard beter spul.
Pagina: 1