Netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:03
Hoi!

Wij hebben een netwerkje gedeelt met internet.

3Pc's in 3 ruimtes, gedeelt door een hub.

Nu wil ik in mijn ruimte meerdere PC"s aan gaan sluiten.
Ik heb dus 1 kabel vanaf de Hub lopen.

Kan ik hier nu gewoon het einde van mijn kabel in een nieuwe hub prakken, en daar weer 2 Pc's op die hub aansluiten!?

Op de hub in de andere ruimte zit een "Uplink port", moet ik die dan gebruiken?! of kan ik hem gewoon in de huidige poort laten zitten?!

American Express vraagbaak

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
je kunt er gewoon een hub aan die kabel hangen. Allebei in de uplink poort stoppen.

Geen beurs, geen tempo

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Uhm, volgens mij moet je in de ene hub de uplink poort gebruik en in de andere hub een gewone poort. Mare dit kun je zonder problemen gewoon proberen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan kun je twee gewone poorten op die hubjes aan elkaar vastknopen met een zogenaamd crosslink kabeltje. ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Stinger_Ventura
Dennisboom, bedankt.

Maar dat kan met de huidige kabel, dus dat hoeft geen crossedlink te zijn?

En wat als ik het nou gewoon zo laat!? Dus die kabel in poort 1 zeg maar, en in de nieuwe hub ook in poort 1?

Tevens heb ik nu waarschijnlijk een 100mbit's hub gevonden. Maar dit is dus geen Dual speed hub.
Het netwerk werkt hier op 100mbit's maar de andere hub is 10/100, ik ga er vanuit dat dit dus naadloos op elkaar aansluit ( 10/100 op 100 op een alleen 100 hub )!?

• Stinger_Ventura
Op woensdag 24 oktober 2001 16:55 schreef FoolZero het volgende:
Uhm, volgens mij moet je in de ene hub de uplink poort gebruik en in de andere hub een gewone poort. Mare dit kun je zonder problemen gewoon proberen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan kun je twee gewone poorten op die hubjes aan elkaar vastknopen met een zogenaamd crosslink kabeltje. ;)
Wacht! ik heb dus echt geen zin om een crossed link kabel te gaan gebruiken!
Want die kabel loopt een heel end, en we hebben veel gezeik gehad met de stekkertjes enz, dus ik begin daar niet weer aan!

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Mocht het niet werken met allebei in de uplink, probeer dan eentje in uplink en de ander in een gewone poort.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

met een gewone kabel
1 kant uplink, andere kant gewoon
met een cross kabel:
2 kanten gewoon of 2 kanten uplink

suc6 (je kunt het niet verknallen, als het niet goed is werkt het gewoon niet)
Pagina: 1