Toon posts:

NTSC naar PAL bij een console?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om een van de nieuwe consoles (NGC of Xbox) te gaan importeren als deze over een dag of 22/25 uitkomen in Amerika.. ik heb gehoord dat het gedoe met de stroom niet zo'n probleem is

maar de output van de consoles zal natuurlijk NTSC zijn, hoe kan ik dit 'omzetten'?

ik heb een redelijk moderne tv en ik weet niet of deze NTSC aan kan..

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat is een Console ?

En watvoor tv heb je ? De meeste moderne tv's kunnen gewoon NTSC aan, helemaal als je RGB je toestel ingaat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 17:11
alleen de superbudget tv's hebben geen ntsc support.
van die kleine tv tjes die hooguit 300 a 400 gulden kosten. en die van een of andere vaage toko zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Sony van 8 jaar oud, daar staat in het boekje dta die NTSC support, en een JVC breedbeeld van een jaar of 3. Ik neem aan dat die JVC wel NTSC aankan.

Console : videospelletjes apparaat :)

maar ik hoor verhalen dat je zwart/wit beelden krijgt.. en geen kleur, is dit bullshit (omdat mijn tv's NTSC supporten) ??

of moe tik dan gebruik maken van een RGB kabel?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
Waarschijnlijk hoef je je niet druk te maken.
De kabel die je bij je Xbox of andere krijgt, is standaard al NTSC, omdat hij tenslotte uit Amerika komt. En je TV kan hoedan ook het signaal aan.

Hou er wel rekening mee dat eventuele spellen die hier in NL uitkomen waarschijnlijk niet op je XBox te spelen zijn. Net zoals de PS. En of de XBox makkelijk om te bouwen is :P tja...

Verwijderd

[oftopic]
Martijnn, wat houd dat beroep van je eigenlijk in?
Houten kisten schoonmaken :?
[/oftopic]

• Fred_Perry
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 08:47
dat met dat z/w beeld klopt wel. Ik heb dat ook gehad met de psx, maar nadat ik een andere scart kabel had gekocht, kreeg ik weer normaal beeld.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32
Op donderdag 25 oktober 2001 15:21 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
[oftopic]
Martijnn, wat houd dat beroep van je eigenlijk in?
Houten kisten schoonmaken :?
[/oftopic]
offtopic:
Ken je dat niet ? Moet je maar eens bij de bouw gaan kijken. Als ze daar bijvoorbeeld met de fundering bezig zijn, dan slaan ze houtenkisten om het betonijzer heen. Vervolgens gieten ze er beton in. Later als het hard is, worden deze kisten eraf gehaald.
Je raad het natuurlijk al; die zijn vies! En die mag ik schoonmaken.
Het lijkt echt kut werk, maar dat is het niet! Soms zitten er erg grote stukken nog aan vast, en dan is het nog maar de vraag of je het goed schoon krijgt. Kortom, erg spannend (8>
Pagina: 1