Toon posts:

LCD display via com poort

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal keer gezien dat je een lcd display via de com poort van de computer aan kan sturen, heeft iemand enig id waar je dit soort display's en software er voor kan kopen? en wat het kost?

Verwijderd

Matrix orbital , seetron en crystalfontz hebben ze kant en klaar. (seetron weet ik nie zeker kan best zijn dat je daar zelf het kabeltje zelf nog aan moet solderen)

Verwijderd

Topicstarter
weet je toevallig ook waar je die kan kopen?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

zag ik daar "software KOPEN" ?

is vast wel software te vinden die je gratis kan downloaden die ook met je seriele LCD werkt...
En (zoals ik al vaker heb gevraagd) mocht je ondersteuning willen voor je seriele LCD in LCDInf, kom eens langs bij mij en sleep je LCD mee, bouw ik ondersteuning in.. klaat terwijl u wacht :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 13:36 schreef echobrain het volgende:
weet je toevallig ook waar je die kan kopen?
seetron - www.seetron.com
matrix orbital - www.matrix-orbital.com
crystalfonts - www.crystalfontz.com

Seetron en matrix oribtal zijn in nederland te verkrijgen bij antratek.nl , crystalfontz zal je zelf moeten importeren reken op +- $25 verzend kosten..

Verwijderd

Topicstarter
ik zag nu dat ze bij conrad ook zulk soor displaytjes hebben , dit is de beschrijving:

Intelligente, alphanumerieke puntmatrix module met geïntegreerde C-MOS-microprocessor- en LCD aanduiderdrivers. De module met weergave in een 5 x 7 puntmatrix met cursor en aanduider van de totale ASCII-tekenset als ook 8 verschillende door de gebruiker te programmeren symbolen.
Technische spec.: Voedingsspanning +5 V, ca. 1,5 mA stroomverbruik · TTL en + 5 V CMOS compatibel · Directe interface voor elke 4 of 8 bits microprocessorbus.

Heb ik hier verder nou nog iets bij nodig om hem te laten werken via de compoort? (ik ben ook maar een beginner :D)

Verwijderd

Topicstarter
kan je dat dispaly van conrad ook hiervoor gebruiken?

http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_diy_lcd/index.shtml

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 25 oktober 2001 09:03 schreef echobrain het volgende:
kan je dat dispaly van conrad ook hiervoor gebruiken?

http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_diy_lcd/index.shtml
reacties graag ;) ik ga zaterdag m'n kamer inrichten in Enschede en wil dan direct ff bij Boekelo aan...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 20:42 schreef echobrain het volgende:
ik zag nu dat ze bij conrad ook zulk soor displaytjes hebben , dit is de beschrijving:

Intelligente, alphanumerieke puntmatrix module met geïntegreerde C-MOS-microprocessor- en LCD aanduiderdrivers. De module met weergave in een 5 x 7 puntmatrix met cursor en aanduider van de totale ASCII-tekenset als ook 8 verschillende door de gebruiker te programmeren symbolen.
Technische spec.: Voedingsspanning +5 V, ca. 1,5 mA stroomverbruik · TTL en + 5 V CMOS compatibel · Directe interface voor elke 4 of 8 bits microprocessorbus.

Heb ik hier verder nou nog iets bij nodig om hem te laten werken via de compoort? (ik ben ook maar een beginner :D)
helaas deze werken alleen via de lpt poort

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 09:25 schreef Tijn_3d het volgende:
helaas deze werken alleen via de lpt poort
Je kan er natuurlijk een serial backpack bij kopen, of zelf maken volgens mij heeft bugs nog wel een schematje daar voor.

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 25 oktober 2001 09:52 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Je kan er natuurlijk een serial backpack bij kopen, of zelf maken volgens mij heeft bugs nog wel een schematje daar voor.
hier uit concluderend werkt de url van echobrain dus wel via de lpt-aanpak (ik bedoel de genoemde lcd van conrad in combinatie met de url)

Cogito Ergo Credo

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

die link is dus alleen voor printer poort, niet voor seriele poort..
en ik weet niet zeker of die lcdtjes bij conrad HD44780 (or compatible) zijn :) zoniet, kan je ze wel aansluiten, moet e ze alleen zelf programmeren :P en das kut als je het niet kan!

offtopic:
dit is echt een heel k*o*e toetsenbord man!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het op zich ook niet zo'n probleem om het op de printer poort aan te sluietn , kan je er verder dan hetzelfde mee? lijkt me wel toch?

Verwijderd

Topicstarter
gisteren ff een mailtje gestuurd naar antratek.nl , krijg ik dit terug:

|Naar aanleiding van uw aanvraag kunnen wij u de volgende |aanbieding doen.
|
|BLC2041 (1+) EUR 130 / FL 286
|BLC2041 (2+) EUR 120 / FL 264
|BLC2041 (5+) EUR 110 / FL 242
|
|Informatie over dit display kunt u vinden op www.matrix-|orbital.com.
|
|De prijzen zijn per stuk en exclusief 19% BTW

Lekker duur daar! denk dat ik toch maar voor conrad ga...

Verwijderd

Je kunt ook nog bij het Britse Maplin kijken. Ze hebben daar een all-in pakketje (serieel) vanaf 30 pond. Heb alleen nog geen technische docs erover gezien.

Verwijderd

Mensen Mensen Mensen, die kun je namelijk ook zelf maken.

Ik heb dat ook gedaan. Kijk anders is op www.bugs.nl

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Tsjah, wegens de komende tentamens lees ik op dit moment alleen de meest belangrijke dingen op 't net, dus putlucht hier was me voor. Hij is vrijwel eigenhandig in staat geweest om dit simpele projectje zelf te bouwen, enige ervaring met electronica is wel vereist.
LCDriver ondersteund het en met LCDcenter 2.0 kan je van alles naar je schermpje sturen, zoals winamp, mbm, diverse statistieken enz enz enz....

Oh en voor de geintereseerde m'n broer heeft z'n 16x2 lcd in z'n toetsenbord ingebouwd. De voeding heb je al in het toetsenbord en voor de seriele poort heb je eigenlijk maar 1 draadje extra nodig om het display aan te sluiten :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens wat verder gezocht en ik denk dat ik het toch maar via de printerpoort ga doen , is zo te zien wat makkelijker.

nu moet ik nog ff een winkel vinden waar ik er een kan kopen , weet iemand of er nog 'buy-it-toghether' acties lopen??
Pagina: 1