Dual kan ook voordeliger zijn. Stel je koopt 2 procs op een iets lagere snelheid dan de enkele die je anders koopt. Omdat je doorgaans bij het aanschaffen van iets nieuws wel een beetje goed spul wilt, heb je best kans op een redelijk prijsverschil tussen een hele snelle of een iets minder snelle.
Weliswaar ben je absoluut gezien meer geld kwijt aan twee sub-toppers dan aan één topper, maar je krijgt er wel meer rekenkracht voor terug

Ik heb zelf in januari 2000 een Dual Celeron 433 gekocht, overgeclocked naar 540 en ik loop op pure rekenkracht een AMD 1GHz er nog steeds uit

helaas weet ik niet meer precies hoe de prijzen toen lagen alleen dat een Celeron 433 aanzienlijk goedkoper was dan de 500 die ik in gedachten had voor een evt single proc systeem.
Het is maar net wat je het meest aanspreekt, mij bevalt het, enige waar je op moet letten is dat wanneer je van beide procs gebruik wilt maken je wel een Multi Processor Compatible OS moet hebben, zoals daar zijn NT, 2K & XP (ME? weet ik niet zeker, geloof het niet).
En bedenk ook dat je 2 koelers nodig hebt ipv 1 en dat je een goeie airflow in je kast moet hebben, zeker als je 2 procs gaat oc'en.
Suc6 met je keuze
[edit] typo
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"