Olivetti systema 160/RS SNX, wat kan er mee?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 22:15

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik kan aan bovenstaande server komen. Er zitten 4 SCSI schijven in, welke in een RAID config staan. Ik weet zo snel ff niet welk nummer, maar het komt erop neer dat als ik op 1 schrijf er een backup wordt gemaakt op 2, idem voor 3+4.

Er zit standaard ook een UTP aansluiting op.

Mijn vraag is wat ik met dat ding allemaal kan doen. Ik begin nu een beetje door te krijgen hoe linux werkt. Wat ik zou willen is dat het een file-server wordt voor thuis, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

Wie kent dit ding, kan mij er wat meer over vertellen en weet ook wat de mogelijkheden zijn.

tnx in advance

Verwijderd

Als je er gewoon linux op kan installeren, zou je best makkelijk een fileserver kunnen opzetten. evt. ook een mailserver, en het internet delen.

Je moet eerst voor jezelf een keuze maken welke linux je het fijnst vind werken. Ik weet niet hoever je kennis is van linux, maar als je zelf een fileservertje kan maken, is er toch geen probleem?

Verwijderd

160 is een oud systeem, heel traag, in de richting van p90 ofzo toch?

Verwijderd

weet iemand toevallig wat de grootste geheugenmodule is die er in zo'n syteem past? (is een dual pentium 100 )
32/64/128?!? Ik heb geen idee.

Verwijderd

kan iemand mij helpen met bovengeplaatste post? svp asteblief?

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
(Sorry dat ik zo'n oud bericht omhoog heb geschopt..)

Ik heb er nu ook eentje met een P133 proc. en 128 mb ram... 4 SCSI schijfen waarvan er eentje stuk is :(... De opstelling bij mij is 2x een RAID 1 opstelling... o.i.d... maar ja... er passen simmetjes in van maximaal 64 mb en een totaal van 512 Mb...

SuSE 7.3 wil niet booten...
Pagina: 1