Toon posts:

Foutmeldingen bij connectie met remote Access DB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig met het opzetten van een ADO connectie met een remote Access database. Ik kom er maar niet uit en weet eigenlijk niet precies wat er fout zit.

Ik gebruik 2 verschillende connectionstrings waarbij ik 2 errors krijg:

1. Conn.ConnectionString = "Provider=MS Remote;Data Source=\\Portalserver\D\database\ipndata.mdb"

Error: RDSServer.DataFactory (0x80070005)
RDS Server Error: The server has denied access to the default RDS Handler used to access this page. See the Server Administrator for more information about server security settings.

2. Conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\\Portalserver\D\database\ipndata.mdb"

Error: Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
The Microsoft Jet database engine cannot open the file '\\Portalserver\D\database\ipndata.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.

Wat zit er toch fout :?

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 14:44

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Wij hadden hetzelfde probleem met access, er kunnen wat dingen fout zitten, maar bij ons heeft het niet gewerkt.. :(

Je sharing kan niet goed staan, alleen lezen oid. je iis kan verkeerd staan. Of iemand anders heeft de db geopend

Wij waren genoodzaakt om de db's terug te zetten op de computer...

Sterkte

Laat horern als het werkt, misschien hebben wij er iets aan

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Zoals collega Jaspertje al zei: het is een probleem dat wij ook hebben gehad... Ik kwam er achter dat het een probleem is met IIS4, NT en ODBC. Er is geen oplossing voor behalve dat je IIS5 installeerd. Mocht je dus geen IIS4 of NT hebben dan geldt dit natuurlijk niet...

Verwijderd

Topicstarter
Maar we hebben hier Windows 2000 Server en dus ook IIS 5 ????

En als er dan wel een oplossing is, dan wil ik heb graag horen....

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Controleer wat de rechten over het netwerk zijn (internet user moet toegang hebben) en het probleem kan ook zijn dat je verwijst naar een fout pad. Als je een permanente mapping maakt kan het opgelost zijn, maar dan moet je weer gaan klooien met een scriptje als service te laten lopen etc. en dat wil je eigenlijk niet... |:(