Toon posts:

Visual Basic DieHard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik red me aardig in visual basic, alleen heb ik een paar kleine dingen waar ik niet uitkom. :'(

Het is niet dat ik er op vast zit het is puur afwerking. *D

Op internet vaak gezocht naar deze kleine dingen. Op bv. www.codehound.com etc. maar nooit gevonden. Het zijn wat afhandelingen met de msflexgrid control en de listbox.

Als iemand dit leest en veel van visual basic afweet, stuur me ff een mailtje.

Alvast bedankt >:)

Groeten

roelofkuiper@home.nl

Verwijderd

In http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/14 zijn genoeg profesionals om je met al je vragen te helpen. Kom maar op ze zijn er klaar voor!

Verwijderd

Topicstarter
argggg had de forum programming niet gezien :z

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 14:19
Move > Programming

Overigens wijs ik je erop, dat wij hier antwoorden uitwisselen openbaar, dus op het forum en niet via mail. Dan kan iedereen mee genieten :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• tus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2012

tus

Kom post je bevindingen gewoon op het forum. Kan iedereen meegenieten zoals Havana het al zei.

Verwijderd

Topicstarter
ok hier het 'probleem'

in visual basic heb gebruik ik een FlexGrid. Met een knop voeg ik een nieuwe rij toe, maar ik wil graag dat de selectie balk ook 1 na beneden gaat. Dit lukt me echter niet. Kan niet uitvinden hoe ik dit voor elkaar krijg.

Het volgende probleem is dat ik nog een flexgrid gebruikt die via een DATAobject direct aan een tabel is gekoppeld, in deze tabel zitten getallen en ik wil ze graag rechtsuitlijnen. Dit lukt me ook niet. niet met de commando's aligncolum of aligncell iniedergeval :'(

help me...

Verwijderd

kan je in een FG niet fg.col = fg.cols -1 zeggen? Dna moved ie 'm volgens mij naar de laatste? Maar mischien heb ik het fout...
Rechtsuilijnen weet ik niet... kan mischien ook wel helemaal niet... een fg is maar een simpel gridje

• tus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2012

tus

Selectie in n flexgrid doe je door eerst naar de goede col en row te gaan en dan ColSel en RowSel aan te roepen.

Om eerste rij te selecteren doe je dus dit.
Row = 1
Col = 0
RowSel = 1
ColSel = aantal kolommen in je grid

Aligment gaat met CellAligment en ColAligmnent, maar voor getallen is dit default al rechtsuitgelijnd.
Je krijgt dan zoiets als fg.ColAlignment( kolom ) = flexAlignRightCenter
Pagina: 1