Toon posts:

Systeem bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet een systeem voor een vriend voor mij in elkaar maar ik zit met een probleempje.
Het gaat om een ASUS P4T-E, P4 1.7 GHz, 2 x 128 rambus, ASUS 7700 PRO T, Maxtor D740-x en natuurlijk de rest van benodige hardware.
Ik heb alles aangesloten zover ik weet als het hoort, nu is het standaard dat je een piep hoort waar je uit kan op maken dat goed of fout zit. Vreemde is nu dat helemaal geen piep hoor en geen beeld heb.(Ik heb alleen de videokaart op bord aangesloten en de rest van de hardware nog niet.)
Wie weet waar ik iets fout gedaan heb ?

PS, houd jumper mode disable in dat je verder niets hoeft te veranderen aan jumpers op het MB. Ik heb namelijk van alles geprobeert maar ik krijg maar geen beeld.

Verwijderd

Krijgt alles wel stroom?

Verwijderd

Topicstarter
Het groene lampje brand om het MB, als ik Cd-rom speler aansluit brand daar ook een lampje, zelfde geld voor de disk drive.
De CPU fan draait ook.

Verwijderd

Wordt de fsb geregelt met jumpers op het mobo? Dan denk ik dat die te hoog staat.

Verwijderd

Mischien de kabels verkeerd aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan weinig vinden over de FSB, dus zal dat wel auto staan?

Verwijderd

Had dit probleem laatst ook met DE ECSK7S5A! Dat moederbord was gewoon , nieuw, stuk geleverd dus was het terug brengen/sturen! En toen deed alles het weer!

1 jaar geleden had ik het ook toen was het omdat die chipset niet met die videokaart in werking ging want een andere videokaart lukte weer wel dus.....

2 jaar geleden was het met een p1/Amd moederbord waar een AMD op zat en daar was het zelfde probleem, ik gooide er toen een p1 in en het werkte weer en volgens de theorie van computerkunde, Ligt het gewoon aan de proc! Als de computer aan gaat en je hoort geen geluid en ziet geen beeld dan ligt het aan je proc! maar ja die theorie bestaat ook al jaren dus.....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 12:46 schreef Hwg het volgende:
Ik heb alle kabels goed aangesloten behalve de IDE kabels, maar dat maakt niets uit dat ik geen beeld heb of bliepjes.

Verwijderd

Sorry had twee keer gedrukt :( :(

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Heb je geen D-led oid? Is je speaker goed aangesloten, is je speaker niet defect? Zit de processor goed vast, geen stofje er tussen of zo? Memory er goed in geprikt. Voedings ventilator draait ook? CPH fan draait ook?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 12:46 schreef Hwg het volgende:
Ik heb alle kabels goed aangesloten behalve de IDE kabels, maar dat maakt niets uit dat ik geen beeld heb of bliepjes.

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

neh

misschien een domme opmerking, maar heb je de pc speaker wel goed aangesloten op het mainboard? als je nou echt niet weet wat er aan de hand is kan je beter terug naar de leverancier voordat je iets sloopt. je klinkt namelijk niet echt zeker van jezelf.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42

4hp

Op woensdag 24 oktober 2001 12:51 schreef Dave L het volgende:

[..]

Ehm, dit maakt dus soms wel uit he.

|:(

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op woensdag 24 oktober 2001 12:52 schreef Eastern het volgende:
Heb je geen D-led oid?
nee.
Is je speaker goed aangesloten, is je speaker niet defect?
doet het goed.
Zit de processor goed vast, geen stofje er tussen of zo?
Zit goed
Memory er goed in geprikt?
Ja
Voedings ventilator draait ook?
Ja
CPH fan draait ook?
Ja

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 20:06
Reset je BIOS eens. Misschien wordt je CPU niet herkend... :(

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Het groene lampje brand om het MB, als ik Cd-rom speler aansluit brand daar ook een lampje, zelfde geld voor de disk drive.
Branden die lampjes continu? Normaal gesproken branden ze alleen bij gebruik van een schijfje. Als ze dus continu branden, dan zitten de flatcables verkeerd aangesloten. Er is een redelijk algemeen vuistregeltje: pin1 wijst in nagenoeg alle gevallen richting de voedingsconnector. an alle onderdelen die ik wel eens in systemen heb gebouwd heb ik maar 1 of 2 keer iets anders gezien (dus het blijft wel opletten natuurlijk).
En inderdaad, als zo'n kabel verkeerdom zit, doet het systeem niets (ook geen piep), eigenlijk wel irritant, aangezien ze daar toch oko wel een beeb-code voor hadden mogen verzinnen.... Hoevaak gaat zoiets niet fout?

edit:

Ik heb het dan over de lampjes van de CDROM en floppydrive natuurlijk

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Kan aan mij liggen maar zonder IDE kabels doet je pc bitter weinig...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 13:10 schreef Mightymouse het volgende:
Kan aan mij liggen maar zonder IDE kabels doet je pc bitter weinig...
Is niet helemaal waar. Je PC moet hoe dan ook in de bios terecht kunnen komen. IDE is alleen maar een extraatje. Je hebt ook diskless systemen, dan word het systeem vanaf een bootROM (op de netwerkkaart) opgestart...

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op woensdag 24 oktober 2001 13:09 schreef Yohanneman het volgende:

Er is een redelijk algemeen vuistregeltje: pin1 wijst in nagenoeg alle gevallen richting de voedingsconnector.
[mierenneuk modus]
Hmm mijn voedings connector loopt parallel met mijn ide connectoren...
Welke kant moet mijn pin 1 op wijzen? :? :?
[/mierenneuk modus]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 13:09 schreef Yohanneman het volgende:

[..]

Branden die lampjes continu? Normaal gesproken branden ze alleen bij gebruik van een schijfje. Als ze dus continu branden, dan zitten de flatcables verkeerd aangesloten. Er is een redelijk algemeen vuistregeltje: pin1 wijst in nagenoeg alle gevallen richting de voedingsconnector. an alle onderdelen die ik wel eens in systemen heb gebouwd heb ik maar 1 of 2 keer iets anders gezien (dus het blijft wel opletten natuurlijk).
En inderdaad, als zo'n kabel verkeerdom zit, doet het systeem niets (ook geen piep), eigenlijk wel irritant, aangezien ze daar toch oko wel een beeb-code voor hadden mogen verzinnen.... Hoevaak gaat zoiets niet fout?

edit:

Ik heb het dan over de lampjes van de CDROM en floppydrive natuurlijk
Nee de lampjes van CD-rom gaan aan en daarna weer uit.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ik zou eens gaan kijken hoe de CMOS Clear jumper staat. Die staat op sommige moederborden op Clear vanaf de fabriek, dan moet je em dus ff op Normal zetten. Als ie nu op Normal staat, dan zou ik eens proberen om de BIOS ff te resetten met Clear/Reset/...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

je hebt toch ook wel die RDRam dummies gebruikt he??
dus een 'echte', een dummie dan weer een echte en dan weer een dummie....

Je weet maar nooit he? :P

inderdaad AAD

• neh

neh

heb je wel een p4 voeding? zit je mainboard wel netjes met de daarvoor bestemde schroefjes aan je backplate vast? heb je het geheugen wel geïnstalleerd op de juiste manier? in de handleiding staat hoe. de twee c-rimms horen bij het mainboard te zitten.

• ronny
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Als je nou het hele systeem leeg haalt helemaal!
Alleen proc en geheugen laten zitten en toetsenbord.
dan kan je zien aan toetsen bord of de lampjes aan en uit gaan.
Als dat goed gaat videokaart er in. Als lampjes op toetsenbord aan en uit gaan dan moet je ff een andere video kaart proberen.
Anders is het waarschijnlijk het mamaplankje dat stuk is.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 13:37 schreef ronny het volgende:
Als je nou het hele systeem leeg haalt helemaal!
Alleen proc en geheugen laten zitten en toetsenbord.
dan kan je zien aan toetsen bord of de lampjes aan en uit gaan.
Als dat goed gaat videokaart er in. Als lampjes op toetsenbord aan en uit gaan dan moet je ff een andere video kaart proberen.
Anders is het waarschijnlijk het mamaplankje dat stuk is.
kijk hier heb ik wat aan.(niet dat de andere niet goed waren)
ik ga het ff proberen.

• neh

neh

als je daar al iets aan hebt dan zou ik echt terug naar de leverancier. het klinkt misschien wat hard, maar ik heb in de zaak waar ik werk al zat mensen gezien die denken te weten waar ze mee bezig zijn. soms gaat het goed, maar vaak komen ze ook terug voor assistentie of om gesloopte onderdelen te ruilen (wat dan uiteraard niet meer kan). het moraal van dit verhaal. begin pas zelf aan assembleren als je 100% zeker van je zaak bent en je wat diagnostische vaardigheden hebt anders is de kans te groot dat je dingen sloopt.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Mijn pc gaf eerst ook helemaal geen beeld, maar ging wel vanzelf uit na 5 secs..

Dit omdat mijn cpu-fan geen RPM doorgaf aan t moederbord en zodoende t mobo d8 dat er geen werkende fan was aangesloten..

misschien heb je hier iets aan. :)

Specs | Audioscrobbler

• banaan-X
  • Niet online
Op woensdag 24 oktober 2001 13:56 schreef plork het volgende:
als je daar al iets aan hebt dan zou ik echt terug naar de leverancier. het klinkt misschien wat hard, maar ik heb in de zaak waar ik werk al zat mensen gezien die denken te weten waar ze mee bezig zijn. soms gaat het goed, maar vaak komen ze ook terug voor assistentie of om gesloopte onderdelen te ruilen (wat dan uiteraard niet meer kan). het moraal van dit verhaal. begin pas zelf aan assembleren als je 100% zeker van je zaak bent en je wat diagnostische vaardigheden hebt anders is de kans te groot dat je dingen sloopt.
Wma, hardware echt kapot krijgen is toch wel lastig hoor :+ . Ik heb de pinnetjes van mijn Duron met een schroevendraaier moeten terugbuigen, doet het nog prima (zoals je in mijn sig ziet). Koeler is er toch al minstens 4x afgeweest, en de L1 bruggen van mijn Duron800 met zilverlijm besmeren ging nou ook niet echt meteen goed :+

Ik heb zelf nog gehad dat een systeem gewoon niet wilde starten omdat in het moboboekje de jumper voor BIOS reset en store verkeerd om stond! Het stond gewoon verkeerd in het boekje (MSI K7T Turbo is dat)...

Verwijderd

Topicstarter
Welke tip ik ook gebruik die er staat, er blijft maar geen beeld komen. Zelfs niet met een andere videokaart uit een ander systeem.
Ik ga er nu vanuit dat het mamabordje niet helemaal werkt zoals het hoort te werken.
De kritiek die er is over dat ik misschien onzeker ben en daarom niet weet waar ik mee bezig ben wijs van de hand omdat ik al vele computers heb gebouwd(en ze draaien allemaal), alleen tot heden nog geen P4.

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 18-08 08:45
Hoe zit het met je voeding? Is die groot genoeg? het wattage bedoel ik dan. Is het wel een P4 voeding? Als het daar niet meer aan ligt, kijk eens of je bij vrienden je processor kan testen. Als die goed werkt, weet je zeker dat het je moederbord is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 16:34 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Hoe zit het met je voeding? Is die groot genoeg? het wattage bedoel ik dan. Is het wel een P4 voeding? Als het daar niet meer aan ligt, kijk eens of je bij vrienden je processor kan testen. Als die goed werkt, weet je zeker dat het je moederbord is.
Ja het is een speciale P4 kast met een 300 watt voeding. Alles draait en klikt, maar ik blijf geen geluid horen of zie geen enkel beeld. Als ik het systeem reset zie je wel even het beeld flikkeren.
Pagina: 1