Branche organisatie en voorwaarden

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Vandaag las ik een bijlage van het tijdschrift de zaak, dat de algemene voorwaarden van een bedrijf moeten voldoen aan bepaalde eisen van de branche organisatie.

Nou vroeg ik me af als er een branche organisatie bestaat voor webdesign bureau's en als er standaard algemene voorwaarden zijn voor webdesignbureau's, die gebruikt moeten worden.

De search leverde niets op.

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nee die is er naar mijn weten niet.. is gewoon een vrij beroep. Je hebt je als webbedrijf natuurlijk wel te houden aan allerlei Belastingdienst-geneuzel.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Markje_X
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

Topicstarter
Mag die dan vrij gebruikt worden :?

Apart eigenlijk dat er nog geen branche organisatie is, het "belasting geneuzel" is al opgelost!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 14:42
Op woensdag 24 oktober 2001 14:02 schreef Mark Olthuis het volgende:
Ja.

Zie ook http://www.fenit.nl/template.php?itemno=326
1. Wat zijn de algemene voorwaarden van FENIT?
FENIT heeft in 1994 algemene voorwaarden opgesteld, die leveranciers van ICT-diensten en -producten kunnen gebruiken in hun offertes en overeenkomsten met opdrachtgevers. De algemene voorwaarden zijn bedoeld om de juridische positie van ICT-leveranciers te beschermen. De FENIT-voorwaarden bevatten een aantal algemene bepalingen, onder meer over intellectuele eigendom, de aansprakelijkheid van de ICT-leverancier en de beëindiging van contracten.
Daarnaast zijn bijzondere bepalingen opgenomen voor een aantal veel voorkomende ICT-transacties:
· computerservice (gegevensverwerking)
· dienstverlening
· ontwikkeling programmatuur
· gebruik en onderhoud van programmatuur
· verkoop van apparatuur
· onderhoud van apparatuur.
De algemene voorwaarden van FENIT zijn op 8 december 1994 onder nr. 1994/189 gedeponeerd bij de griffie van de Arrondissementsrechtbank te Den Haag.

3. Moet ik FENIT-lid zijn om de algemene voorwaarden te mogen gebruiken?
Om de algemene voorwaarden van FENIT te hanteren, hoeft u niet persé FENIT-lid te zijn. Bovendien zijn FENIT-leden niet tot gebruik verplicht. Is uw bedrijf geen FENIT-lid en wilt u de voorwaarden hanteren, dan dient u zich vooraf wél te melden bij het bureau van FENIT. U moet dan een standaardverklaring van FENIT ondertekenen, waaruit blijkt dat u zich in het maatschappelijk verkeer niet als FENIT-lid zult presenteren.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 14:42
jajaja... lekker doppelposten..

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 24 oktober 2001 14:02 schreef Mark Olthuis het volgende:

Apart eigenlijk dat er nog geen branche organisatie is, het "belasting geneuzel" is al opgelost!
Alleen maar mooi.. zijn wel meer vrije beroepen in NL hoor :) En meestal wordt er wel een organisatie opgericht die zichzelf dan zo belangrijk maken dat je er veel voor moet betalen... omdat je het logootje wel moet hebben. Kijk de NVM bestaat ook, maar niet elke makelaar zit bij de NVM

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1