Toon posts:

[ASP]Script onmiddelijk stop zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een automailer module om grote hoeveelheden HTML-emails (als in 70000) te versturen. Een component wat nog vereist is is de mogelijkheid om het versturen van de mails ONMIDDELIJK stop te zetten.

In andere woorden een JS/ASP script dat de executie van een ASP script onmiddelijk stop zet.

Ik heb de script sites al afgezocht maar nog niks gevonden. Wie kan mij helpen?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

response.end

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

hummz zoiets?
code:
1
2
3
4
application("STOPHET") = 0
while (application("STOPHET") <> 1) and (nog mailtjes te gaan)
  stuur mail..
wend

en dan in die andere pagina
code:
1
application("STOPHET") = 1

uiteraard niet getest ;)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Als je trouwens bedoeld dat je als het script al bezig is en je drukt op een stop knop dat je dan de applicatie killed, dat is niet waar. En dat kan ook niet bij ASP

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz

Ik heb er mijn ASP literatuur op nageslagen en response.end lijkt te zijn wat ik zoek...

Iig bedankt voor de reacties, als het niet lukt laat ik het nog weten :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan niet zomaaar een Response.End naar dat script sturen, tenminste niet zodat het er iets mee doet. Dat script wordt uitgevoerd en als het klaar is gaat t eens kijken of er nog wat gedaan moet worden, en dan komt die Response.End aan de buurt.

Als een script gestart is kan je het volgens mij alleen stoppen door de dllhost te killen op de server. ;)

• Crazy D
  • Laatst online: 17-09 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 24 oktober 2001 15:50 schreef Gert het volgende:
Je kan niet zomaaar een Response.End naar dat script sturen, tenminste niet zodat het er iets mee doet. Dat script wordt uitgevoerd en als het klaar is gaat t eens kijken of er nog wat gedaan moet worden, en dan komt die Response.End aan de buurt.
Volgens mij kun je zoiets als boven wel doen, met die application variabele. Zolang je maar blijft checken in een loop of die variabele true of false is... maar ik heb het (ook) niet getest...

Exact expert nodig?

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Zou wel kewl zijn als dit gaat werken. Laat ff weten of het ook daadwerkelijk werkt. Dan kun je dus echt wel leuke dingen doen met die applicatie-variabelen!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 15:59 schreef CrazyD_at_work het volgende:

[..]

Volgens mij kun je zoiets als boven wel doen, met die application variabele. Zolang je maar blijft checken in een loop of die variabele true of false is... maar ik heb het (ook) niet getest...
Het probleem met het elke keer controleren van een variabele (uit de database) is dat dit de mailer ongeloofelijk vertraagd, waardoor het versturen van mails weer uren duurt :(

Is er geen andere mogelijkheid om een script te stoppen van buitenaf (dus vanaf een ander asp bestand)? Hoe zit het met die dll host?

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 25 oktober 2001 12:52 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Het probleem met het elke keer controleren van een variabele (uit de database) is dat dit de mailer ongeloofelijk vertraagd, waardoor het versturen van mails weer uren duurt :(
Nou juist niet uit de database, maar via een Application variable.
pagina1.asp:
Application("mailen") = True
Do While Application("mailen")
' mail code hierzo
Loop

pagina2.asp:
Application("mailen") = False

Dat zou moeten werken volgens mij.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Dat zeg ik, gamma :Y)

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 25 oktober 2001 13:10 schreef Yarvieh het volgende:
Dat zeg ik, gamma :Y)
De kracht van herhaling moet toch eens werken :P ;)

Exact expert nodig?

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
LOL:

Set Kill = server.createobject("MyApplicationKiller.Kill")
Kill.TrekStekkerErUit
Set Kill = Noth..........

Ik geloof dat zoiet via application varables wel kan werken, maar je moet dan wel ergen in je loop de ruimte geven aan andere processen VB: DoEvents maar dat kan niet in VB script... VB COM object :)

• Crazy D

Crazy D

Even wat getest:

loop.asp
pagina die een loopje doet zolang die application variabele true is (response.write in zo'n loop is trouwens niet slim ;)).

stoploop.asp
zet de app variabele op false.

Terwijl ik de browser met loop.asp nog open had, reageerde ie niet zo lekker op stoploop.asp, maar toen ik de browser sloot die loop.asp open had staan, reageerde stoploop.asp meteen.
Task manager had ik open staan, en zodra stoploop.asp geladen werd, vloog de processor usuage van de dllhost terug naar 0 (stond eerst tijdens het loopje op 99%). Het idee werkt dus op zich wel (iig wel redelijk ;)).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt Crazy_D, ik ga het zo spoedig mogelijk uitproberen! :)
Pagina: 1