Toon posts:

kan IP modem niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik het IP adres van me ADSL modem vinden?? Ik zit nu in Belgie, en daar gebruiken ze Dynamische IP adressen, met een soort van inbelproggie.... :( :(

Please help me

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
staat er nix van in het boekje??

Verwijderd

En als je netstat gebruikt, dan zie je toch het externe adres?
Misschien dat je daar wat aan hebt.

Succes :)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik heb je IP ff getraced en ge'ICQd

DIT IS MIJN WEBSITE

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Denk dat je effe naar het modem moet telnetten, dan kom je in een linux-omgeving, en daar moet je het externe adres achterhalen (ff zoeken hoe dat moet...want het is een gestripte linux.....heel kaal dus)

iRacing Profiel

Verwijderd

Op woensdag 24 oktober 2001 12:07 schreef MiniDutch het volgende:
Hoe kan ik het IP adres van me ADSL modem vinden?? Ik zit nu in Belgie, en daar gebruiken ze Dynamische IP adressen, met een soort van inbelproggie.... :( :(

Please help me
Ik weet niet of het helpt, maar als je telnet naar je modem en dan het ip-menu pakt, door ip te tikken. dan kan je een lijst krijgen via het commando aplist. In deze lijst staan allemaal ip's die in gebruik zijn en als kijkt naar een ip waarbij de subnetmask hetzelfde begincijfer het als het bijbehorende ip is dat het ip van je modem. Hierbij moet je wel verbinding hebben met internet!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer dus de 'tweak' uit te voeren in Belgie, maar ik kan dus niet telnetten naar 10.0.0.138 en ik kan in me browser niet de instellingenpagina van me modem vinden. Ik heb zelf de tweak in Nederland al gedaan, daar ging het perfect.

Ik denk dat het komt doordat ze hier gebruik maken van een soort inbelproggie met dynamische adressen. Ik heb ook al geprobeerd om de NIC z'n ip te veranderen naar 10.0.0.139 ofzo, maar dat werkt ook niet.

Iemand nog id-en??

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:18

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zou zeggen,probeer eens => start een dos venster en type winipcfg (heb nog nooit winme gedraait,dus weet niet wat erin zit)of ipconfig /all :)

dit zou moeten werken

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Wat is het internal adress van je modem dan??? daar moet je toch ook je verbinding naartoe hebben. Kijk anders even in je arp-tabel voor het mac-adres en ip-nummer. Naar dit nummer zou je gewoon moeten kunnen telnetten. Anders is dit een ander soort modem waar de telnet toegang is gedisabled..... dan kun je de tweak al niet meer op de gewone manier uitvoeren, maar zal je op een andere manier in je modem moeten zien te komen..... misschien dat ze daar ssh ofzo gebruiken???

iRacing Profiel

Verwijderd

of je doet start => uitvoeren => je typt: "winipcfg" zonder de " natuurlijk => en je geeft een ram op de "enter" toets :)
Pagina: 1